Deze publicatie maakt gebruik van cookies

We gebruiken functionele en analytische cookies om onze website te verbeteren. Daarnaast plaatsen derde partijen tracking cookies om gepersonaliseerde advertenties op social media weer te geven. Door op accepteren te klikken gaat u akkoord met het plaatsen van deze cookies.

“Bij Rabobank denken de acceptanten goed mee en zijn ze heel oplossingsgericht. Dat maakt het aantrekkelijk om met hen samen te werken”

“De Rabo Voorbespreekservice biedt het intermediair de mogelijkheid om aanvragen vooraf met ons door te nemen. Hiermee krijg je nog vóór het indienen van de aanvraag een indicatie of je dossier haalbaar is”

Partnercontent  

Wil je meer weten over wat je van Rabobank mag verwachten?

Miranda merkt dat veel intermediairs de mogelijkheid om te sparren met de specialisten van de Intermediairdesks waarderen. “De Rabo Voorbespreekservice biedt het intermediair de kans om aanvragen vooraf met ons door te nemen. Hiermee krijg je nog vóór het indienen van de aanvraag een indicatie of je dossier haalbaar is.” Het intermediair kan de klant in een vroeg stadium duidelijkheid geven. “Onze acceptanten denken gericht mee, veel van hen zijn zelf hypotheekadviseur geweest,” zegt Jessica. Zij merkt dat nog niet alle intermediairs de Rabo Voorbespreekservice kennen. “Rabobank is van oudsher nogal bescheiden, we treden nu meer naar buiten over de Rabo Voorbespreekservice en andere kenmerken van de dienstverlening die het intermediair van ons mag verwachten.”

Rabo Voorbespreekservice 

Adem vindt het prettig dat de acceptanten actief meedenken bij een complexe aanvraag. “Ik zit al meer dan twaalf jaar in het vak, maar samen weet je toch vaak meer.” Zo kon hij recent een startende ondernemer helpen bij de financiering. “Zij was na een tijd in loondienst als zelfstandig juriste gestart. Zelf dacht ze niet dat het mogelijk was om nu al een woning te kunnen kopen, ondernemers moeten immers vaak de jaarcijfers over een periode van drie jaar laten zien om voor een financiering in aanmerking te komen.” Adem wist dat ondernemers bij Rabobank onder voorwaarden soms al na zes maanden in aanmerking komen voor een hypotheek. “Samen met Rabobank heb ik het dossier doorgesproken. Op basis van het eerdere inkomen in loondienst én het inkomen als zelfstandige kon een inkomensprognose worden gemaakt. Hierdoor kon de klant de woning tot haar grote blijdschap toch kopen.” 

Financiering voor ondernemer 

Korte lijnen  

Adem verwacht de klantgerichtheid ook van de geldverstrekkers waar hij mee werkt. Rabobank is daarom één van de favorieten. “Bij Rabobank denken de acceptanten goed mee en zijn ze heel oplossingsgericht. Dat maakt het aantrekkelijk om met hen samen te werken.” “Wij geloven in een persoonlijke samenwerking met onze intermediairs,” zegt Jessica. “De adviseurs waar we intensief mee samenwerken hebben een vast aanspreekpunt bij de desk,” vult Miranda aan. “Onze acceptanten weten hoe het intermediair graag werkt. De HypotheekFactory levert het dossier bijvoorbeeld pas aan als dat helemaal compleet is. Wij kunnen de aanvraag vervolgens in één keer beoordelen. Zo samenwerken zorgt voor korte lijnen, waar het intermediair en de klant van profiteren.” Adem ziet de voordelen van het directe contact. “Mocht er een keer iets ontbreken in het dossier dan belt mijn contactpersoon van de desk mij nog diezelfde dag. Bij sommige geldverstrekkers ontvangen we daar pas een dag later een e-mail over. Vervelend, je wil je klant snel laten weten of het lukt de hypotheek rond te krijgen.”

V.l.n.r. Jessica de Leede en Miranda Renfurm-Ruijssenaars - accountmanagers Rabobank intermediairdesk Zuidwest Nederland, Adem Altun - financieel adviseur en eigenaar van De Hypotheekfactory

Adem werkt graag efficiënt en klantgericht. Een WhatsApp-berichtje van een klant wordt direct beantwoord. “Na een eerste gesprek met de klant op kantoor is WhatsApp doeltreffend om de vaak korte vragen van een klant te beantwoorden, of een update te geven van een lopende aanvraag. Veel sneller dan bellen of mailen.” Mensen waarderen direct contact met hun adviseur, weet Adem. Zijn aanpak heeft succes: De HypotheekFactory groeide snel sinds de start eind 2020. Met inmiddels drie medewerkers bedient het kantoor de markt in Bergen op Zoom en de plaatsen eromheen. 

Rabobank richtte de afgelopen periode haar schijnwerpers op de dienstverlening. Met de stijgende rentes, een woningmarkt die continu in beweging is en scherpere acceptatiecriteria, is een goede dienstverlening de basis voor een succesvolle samenwerking met het intermediair. Jessica de Leede en Miranda Renfurm, beiden accountmanagers bij Rabobank intermediairsdesk Zuidwest Nederland, zien dat dagelijks in de praktijk. Dat geldt ook voor Adem Altun, intermediair en eigenaar van De HypotheekFactory in Bergen op Zoom. In een gezamenlijk interview deelt hij wat hij van een goede dienstverlening bij geldverstrekkers verwacht. 

wat het intermediair mag verwachten

Samenwerken met Rabobank, 

“Bij Rabobank denken de acceptanten goed mee en zijn ze heel oplossingsgericht. Dat maakt het aantrekkelijk om met hen samen te werken”

Wil je meer weten over wat je van Rabobank mag verwachten?

Miranda merkt dat veel intermediairs de mogelijkheid om te sparren met de specialisten van de Intermediairdesks waarderen. “De Rabo Voorbespreekservice biedt het intermediair de kans om aanvragen vooraf met ons door te nemen. Hiermee krijg je nog vóór het indienen van de aanvraag een indicatie of je dossier haalbaar is.” Het intermediair kan de klant in een vroeg stadium duidelijkheid geven. “Onze acceptanten denken gericht mee, veel van hen zijn zelf hypotheekadviseur geweest,” zegt Jessica. Zij merkt dat nog niet alle intermediairs de Rabo Voorbespreekservice kennen. “Rabobank is van oudsher nogal bescheiden, we treden nu meer naar buiten over de Rabo Voorbespreekservice en andere kenmerken van de dienstverlening die het intermediair van ons mag verwachten.”

Rabo Voorbespreekservice 

V.l.n.r. Jessica de Leede en Miranda Renfurm-Ruijssenaars - accountmanagers Rabobank intermediairdesk Zuidwest Nederland, Adem Altun - financieel adviseur en eigenaar van De Hypotheekfactory

wat het intermediair mag verwachten

“De Rabo Voorbespreekservice biedt het intermediair de mogelijkheid om aanvragen vooraf met ons door te nemen. Hiermee krijg je nog vóór het indienen van de aanvraag een indicatie of je dossier haalbaar is”

Adem vindt het prettig dat de acceptanten actief meedenken bij een complexe aanvraag. “Ik zit al meer dan twaalf jaar in het vak, maar samen weet je toch vaak meer.” Zo kon hij recent een startende ondernemer helpen bij de financiering. “Zij was na een tijd in loondienst als zelfstandig juriste gestart. Zelf dacht ze niet dat het mogelijk was om nu al een woning te kunnen kopen, ondernemers moeten immers vaak de jaarcijfers over een periode van drie jaar laten zien om voor een financiering in aanmerking te komen.” Adem wist dat ondernemers bij Rabobank onder voorwaarden soms al na zes maanden in aanmerking komen voor een hypotheek. “Samen met Rabobank heb ik het dossier doorgesproken. Op basis van het eerdere inkomen in loondienst én het inkomen als zelfstandige kon een inkomensprognose worden gemaakt. Hierdoor kon de klant de woning tot haar grote blijdschap toch kopen.” 

Financiering voor ondernemer 

Korte lijnen  

Adem verwacht de klantgerichtheid ook van de geldverstrekkers waar hij mee werkt. Rabobank is daarom één van de favorieten. “Bij Rabobank denken de acceptanten goed mee en zijn ze heel oplossingsgericht. Dat maakt het aantrekkelijk om met hen samen te werken.” “Wij geloven in een persoonlijke samenwerking met onze intermediairs,” zegt Jessica. “De adviseurs waar we intensief mee samenwerken hebben een vast aanspreekpunt bij de desk,” vult Miranda aan. “Onze acceptanten weten hoe het intermediair graag werkt. De HypotheekFactory levert het dossier bijvoorbeeld pas aan als dat helemaal compleet is. Wij kunnen de aanvraag vervolgens in één keer beoordelen. Zo samenwerken zorgt voor korte lijnen, waar het intermediair en de klant van profiteren.” Adem ziet de voordelen van het directe contact. “Mocht er een keer iets ontbreken in het dossier dan belt mijn contactpersoon van de desk mij nog diezelfde dag. Bij sommige geldverstrekkers ontvangen we daar pas een dag later een e-mail over. Vervelend, je wil je klant snel laten weten of het lukt de hypotheek rond te krijgen.”

Adem werkt graag efficiënt en klantgericht. Een WhatsApp-berichtje van een klant wordt direct beantwoord. “Na een eerste gesprek met de klant op kantoor is WhatsApp doeltreffend om de vaak korte vragen van een klant te beantwoorden, of een update te geven van een lopende aanvraag. Veel sneller dan bellen of mailen.” Mensen waarderen direct contact met hun adviseur, weet Adem. Zijn aanpak heeft succes: De HypotheekFactory groeide snel sinds de start eind 2020. Met inmiddels drie medewerkers bedient het kantoor de markt in Bergen op Zoom en de plaatsen eromheen. 

Partnercontent  

Rabobank richtte de afgelopen periode haar schijnwerpers op de dienstverlening. Met de stijgende rentes, een woningmarkt die continu in beweging is en scherpere acceptatiecriteria, is een goede dienstverlening de basis voor een succesvolle samenwerking met het intermediair. Jessica de Leede en Miranda Renfurm, beiden accountmanagers bij Rabobank intermediairsdesk Zuidwest Nederland, zien dat dagelijks in de praktijk. Dat geldt ook voor Adem Altun, intermediair en eigenaar van De HypotheekFactory in Bergen op Zoom. In een gezamenlijk interview deelt hij wat hij van een goede dienstverlening bij geldverstrekkers verwacht. 

Samenwerken met Rabobank,