hypovak
Programma donderdag 29 oktober
Bezoek de virtuele beursvloer en ga in gesprek met uw businesspartners of loop binnen in de virtuele beursstand om kennis te maken met een nieuwe businesspartner. De openbare meeting room is vandaag the place to be om met een digitale kop koffie in de hand te netwerken met uw collega’s en andere gasten.
09.00 – 18.00 uur | Beursvloer en ontmoeten
In deze plenaire sessie staat het HypoVak-thema ‘The New Generation Hypotheekadviseurs’ centraal. Diverse partijen en adviseurs laten hun licht schijnen op de adviespraktijk van morgen en de mogelijkheden die er zijn om het advieskantoor en de klanten tijd te besparen.
Juist in een tijd dat alles anders gaat en de digitalisering een vlucht neemt, kan de rol van de binnendienstmedewerker niet onderbelicht blijven. Geef de binnendienstmedewerkers de ruimte en middelen om te transformeren tot een Client Officer; de spin in het web als het gaat om actief klantbeheer en de basis van uw toekomstige verdienmodel. Gebruik de diensten van een virtuele assistent om 24/7 voor uw klant bereikbaar te zijn en laat de klant via die virtuele assistent al zo veel mogelijk relevante gegevens aanleveren. Dagvoorzitter Sander Schimmelpenninck gaat in gesprek met een adviseur die deze stap heeft gemaakt en zijn tot Client Officer getransformeerde binnendienstmedewerker.
10.00 – 11.00 uur | Plenair – The New Generation Hypotheekadviseurs
André van Luijk is adviseur en eigenaar van Bureau van Luijk in Rotterdam. ‘Laten we samen praten over geld’ is de slogan van het kantoor en dat is precies wat adviseur André van Luijk graag doet. Klanten helpen met een complexe hypotheekvraag is zijn passie.
Patricia Bernardino Martins is bij Bureau van Luijk werkzaam in de binnendienst als Client Officer. Bureau van Luijk is een full service advieskantoor in Rotterdam en houdt zich bezig met hypotheken, verzekeringen voor de particuliere markt en financieel advies rondom beleggingspanden.
Antoinette Kalkman is algemeen directeur bij Nationale Waarborg en grondlegger van de FlexFront Groep, waar ze eind 2018 afscheid van heeft genomen. Ze steekt haar mening over dienstverlening en de noodzaak om dit beter doen voor de klant niet onder stoelen of banken. Als ambassadeur van het Client Oficer platform zet Antoinette Kalkman zich in voor de transformatie van de traditionele binnendienstmedewerker tot een allround Client Officer.
Peter Wormskamp is samen met Dirk van Haarlem eigenaar van Helder Beheerd. Hier geeft hij invulling aan hetgeen hem drijft; het beter laten werken van organisaties en de mensen die er werken. Hij geeft onder andere de training aan binnendienstmedewerkers die hen gecertificeerd Client Officer maakt.
Deelnemers
Patricia Bernardino Martins
The New Generation verwacht van bedrijven 24/7 bereikbaarheid, snelheid en transparantie. In dit kader gaat Kirsten Wagenaar van Bureau Bind het hebben over het belang van community building. Met community building kun je de nieuwe generatie structureel betrekken en je bedrijf succesvol, duurzaam en veerkrachtig neerzetten. Een community platform voor en door klanten maakt het mogelijk om samen kennis te delen, kennis te ontwikkelen, samen te werken en dus constant in gesprek te zijn. Voor veel bedrijven leidt dit tot een gunstig effect op hun verkoop.
11.30 – 12.00 uur | Masterclass – Customer Engagement met behulp van het faciliteren van communities
Deze inspirerende masterclass wordt u aangeboden door Nationale-Nederlanden. Spreker Kirsten Wagenaar is community building en management strateeg, consultant en mede-auteur van het boek ‘Organiseren van Communities‘ dat eind 2019 is uitgekomen. Samen met Peter Staal is ze sinds begin 2017 eigenaar van bureau Bind, waar ze organisaties zoals Nationale -Nederlanden, Consumentenbond, Ombudsman, Daimler en verschillende ministeries adviseert over de implementatie van digitale media, online communities en de impact hiervan op social business.
Spreker
Kirsten Wagenaar
De huidige klantbehoefte vraagt om een 24/7 service. Hoe graag een advieskantoor dat ook wil bieden, voldoen aan deze behoefte is niet realistisch. Of toch wel? Maak kennis met de virtuele assistent die altijd wakker is en de klant de eerste helpende hand biedt. Virtuele assistenten – ook wel chatbots genoemd – zijn niet meer weg te denken in de huidige digitale maatschappij. Ook in de relatie tussen klant en financieel advieskantoor mag zo’n assistent niet meer ontbreken. Harde cijfers laten zien dat de kantoren die een virtuele assistent inzetten aantoonbaar succesvoller zijn in klanttevredenheid en omzet.
Nationale Waarborg gelooft nog altijd in de persoonlijke kracht van het intermediair. Echter, de adviespraktijk van de toekomst gebruikt volgens sprekers Antoinette Kalkman van Nationale Waarborg en Jan Verstegen van Eerstestap.nl, de ideale combinatie van persoonlijke aandacht voor de klant in combinatie met digitalisering voor repeterende processen zoals de jaarlijkse zorgplicht. Daartoe heeft Nationale Waarborg in samenwerking met Eerstestap.nl en een groep financieel advieskantoren een virtuele assistent ontwikkeld die tijdens Hypovak online wordt gelanceerd en ter beschikking komt voor alle financieel advieskantoren van Nederland.
14.00 – 14.30 uur | Masterclass – Maak kennis met je nieuwe virtuele collega!
Antoinette Kalkman
André van Luijk
Antoinette Kalkman
Peter Wormskamp
Jan Verstegen
Chatbot
In 2012 deden René Teuwen, Whooz, de Nationale Hypotheekbond onderzoek naar restschulden. Hieruit kwam naar voren dat gemiddeld zo’n 30% van de Nederlandse koopwoningen onder water stond. Als gevolg van die ontwikkeling werden de spelregels voor het verkrijgen van een hypotheek aangescherpt.
Tegen de achtergrond van de kredietcrisis begrijpelijke maatregelen, maar inmiddels zijn we acht jaar verder. In het vervolgonderzoek dat Teuwen, Whooz, de Nationale Hypotheekbond in 2020 hebben uitgevoerd, brengen zij in kaart in welke mate verschillende doelgroepen last hebben van de huidige regels en in welke mate zij geholpen zijn bij een ander regime. Met de onderzoeksresultaten in de hand kunnen we gericht nadenken over aanpassingen die de hardst getroffen doelgroepen het meest kunnen steunen. Het onderzoek brengt eveneens de effecten in kaart als gevolg van de coronacrisis en of deze effecten blijvend zijn.
15.00 – 15.30 uur | Masterclass – Helpt een nieuw financieringsregime ons uit de crisis?
Ed Kassens heeft een Master’s degree in Econometrie en is al meer dan 20 jaar met data bezig. Zijn focus ligt op nieuwe ontwikkelingen, zoals het aanpassen van online content op doelgroepbehoeften. Ed is sinds 2016 ook Privacy Officer bij Whooz.
René Teuwen is een ondernemende en inspirerende directeur met als specialisatie marketing & communicatie in de financiële dienstverlening. Zowel off- als online: digital/social/online/mobile, CRM, database marketing, marketing automation & intelligence.
Jeroen Oversteegen staat als directeur van Nationale Hypotheekbond aan het roer van een toonaangevend automatiseringsbedrijf voor financieel dienstverleners. Hij is een innovator van het eerste uur. Met meer dan 20 jaar ervaring in de financiële dienstverlening weet hij zijn ideeën en zijn branchekennis met de nieuwste technieken te combineren tot zakelijke oplossingen.
Spreker
Ed Kassens
René Teuwen
Jeroen Oversteegen
Chatbot
Deze inspirerende lunchsessie wordt u aangeboden door Stater. Laat u verrassen!
12:30-13:00 | Masterclass – Lunchsessie
hypovak
Programma donderdag 29 oktober
Bezoek de virtuele beursvloer en ga in gesprek met uw businesspartners of loop binnen in de virtuele beursstand om kennis te maken met een nieuwe businesspartner. De openbare meeting room is vandaag the place to be om met een digitale kop koffie in de hand te netwerken met uw collega’s en andere gasten.
09.00 – 18.00 uur | Beursvloer en ontmoeten
In deze plenaire sessie staat het HypoVak-thema ‘The New Generation Hypotheekadviseurs’ centraal. Diverse partijen en adviseurs laten hun licht schijnen op de adviespraktijk van morgen en de mogelijkheden die er zijn om het advieskantoor en de klanten tijd te besparen.
Juist in een tijd dat alles anders gaat en de digitalisering een vlucht neemt, kan de rol van de binnendienstmedewerker niet onderbelicht blijven. Geef de binnendienstmedewerkers de ruimte en middelen om te transformeren tot een Client Officer; de spin in het web als het gaat om actief klantbeheer en de basis van uw toekomstige verdienmodel. Gebruik de diensten van een virtuele assistent om 24/7 voor uw klant bereikbaar te zijn en laat de klant via die virtuele assistent al zo veel mogelijk relevante gegevens aanleveren. Dagvoorzitter Sander Schimmelpenninck gaat in gesprek met een adviseur die deze stap heeft gemaakt en zijn tot Client Officer getransformeerde binnendienstmedewerker.
10.00 – 11.00 uur | Plenair – The New Generation Hypotheekadviseurs
André van Luijk is adviseur en eigenaar van Bureau van Luijk in Rotterdam. ‘Laten we samen praten over geld’ is de slogan van het kantoor en dat is precies wat adviseur André van Luijk graag doet. Klanten helpen met een complexe hypotheekvraag is zijn passie.
Patricia Bernardino Martins is bij Bureau van Luijk werkzaam in de binnendienst als Client Officer. Bureau van Luijk is een full service advieskantoor in Rotterdam en houdt zich bezig met hypotheken, verzekeringen voor de particuliere markt en financieel advies rondom beleggingspanden.
Antoinette Kalkman is algemeen directeur bij Nationale Waarborg en grondlegger van de FlexFront Groep, waar ze eind 2018 afscheid van heeft genomen. Ze steekt haar mening over dienstverlening en de noodzaak om dit beter doen voor de klant niet onder stoelen of banken. Als ambassadeur van het Client Oficer platform zet Antoinette Kalkman zich in voor de transformatie van de traditionele binnendienstmedewerker tot een allround Client Officer.
Peter Wormskamp is samen met Dirk van Haarlem eigenaar van Helder Beheerd. Hier geeft hij invulling aan hetgeen hem drijft; het beter laten werken van organisaties en de mensen die er werken. Hij geeft onder andere de training aan binnendienstmedewerkers die hen gecertificeerd Client Officer maakt.
Deelnemers
Patricia Bernardino Martins
André van Luijk
Kirsten Wagenaar
The New Generation verwacht van bedrijven 24/7 bereikbaarheid, snelheid en transparantie. In dit kader gaat Kirsten Wagenaar van Bureau Bind het hebben over het belang van community building. Met community building kun je de nieuwe generatie structureel betrekken en je bedrijf succesvol, duurzaam en veerkrachtig neerzetten. Een community platform voor en door klanten maakt het mogelijk om samen kennis te delen, kennis te ontwikkelen, samen te werken en dus constant in gesprek te zijn. Voor veel bedrijven leidt dit tot een gunstig effect op hun verkoop.
11.30 – 12.00 uur | Masterclass – Customer Engagement met behulp van het faciliteren van communities
Deze inspirerende masterclass wordt u aangeboden door Nationale-Nederlanden. Spreker Kirsten Wagenaar is community building en management strateeg, consultant en mede-auteur van het boek ‘Organiseren van Communities‘ dat eind 2019 is uitgekomen. Samen met Peter Staal is ze sinds begin 2017 eigenaar van bureau Bind, waar ze organisaties zoals Nationale -Nederlanden, Consumentenbond, Ombudsman, Daimler en verschillende ministeries adviseert over de implementatie van digitale media, online communities en de impact hiervan op social business.
Spreker
De huidige klantbehoefte vraagt om een 24/7 service. Hoe graag een advieskantoor dat ook wil bieden, voldoen aan deze behoefte is niet realistisch. Of toch wel? Maak kennis met de virtuele assistent die altijd wakker is en de klant de eerste helpende hand biedt. Virtuele assistenten – ook wel chatbots genoemd – zijn niet meer weg te denken in de huidige digitale maatschappij. Ook in de relatie tussen klant en financieel advieskantoor mag zo’n assistent niet meer ontbreken. Harde cijfers laten zien dat de kantoren die een virtuele assistent inzetten aantoonbaar succesvoller zijn in klanttevredenheid en omzet.
Nationale Waarborg gelooft nog altijd in de persoonlijke kracht van het intermediair. Echter, de adviespraktijk van de toekomst gebruikt volgens sprekers Antoinette Kalkman van Nationale Waarborg en Jan Verstegen van Eerstestap.nl, de ideale combinatie van persoonlijke aandacht voor de klant in combinatie met digitalisering voor repeterende processen zoals de jaarlijkse zorgplicht. Daartoe heeft Nationale Waarborg in samenwerking met Eerstestap.nl en een groep financieel advieskantoren een virtuele assistent ontwikkeld die tijdens Hypovak online wordt gelanceerd en ter beschikking komt voor alle financieel advieskantoren van Nederland.
14.00 – 14.30 uur | Masterclass – Maak kennis met je nieuwe virtuele collega!
Antoinette Kalkman
Antoinette Kalkman
Peter Wormskamp
Jan Verstegen
Chatbot
In 2012 deden René Teuwen, Whooz, de Nationale Hypotheekbond onderzoek naar restschulden. Hieruit kwam naar voren dat gemiddeld zo’n 30% van de Nederlandse koopwoningen onder water stond. Als gevolg van die ontwikkeling werden de spelregels voor het verkrijgen van een hypotheek aangescherpt.
Tegen de achtergrond van de kredietcrisis begrijpelijke maatregelen, maar inmiddels zijn we acht jaar verder. In het vervolgonderzoek dat Teuwen, Whooz, de Nationale Hypotheekbond in 2020 hebben uitgevoerd, brengen zij in kaart in welke mate verschillende doelgroepen last hebben van de huidige regels en in welke mate zij geholpen zijn bij een ander regime. Met de onderzoeksresultaten in de hand kunnen we gericht nadenken over aanpassingen die de hardst getroffen doelgroepen het meest kunnen steunen. Het onderzoek brengt eveneens de effecten in kaart als gevolg van de coronacrisis en of deze effecten blijvend zijn.
15.00 – 15.30 uur | Masterclass – Helpt een nieuw financieringsregime ons uit de crisis?
Ed Kassens heeft een Master’s degree in Econometrie en is al meer dan 20 jaar met data bezig. Zijn focus ligt op nieuwe ontwikkelingen, zoals het aanpassen van online content op doelgroepbehoeften. Ed is sinds 2016 ook Privacy Officer bij Whooz.
René Teuwen is een ondernemende en inspirerende directeur met als specialisatie marketing & communicatie in de financiële dienstverlening. Zowel off- als online: digital/social/online/mobile, CRM, database marketing, marketing automation & intelligence.
Jeroen Oversteegen staat als directeur van Nationale Hypotheekbond aan het roer van een toonaangevend automatiseringsbedrijf voor financieel dienstverleners. Hij is een innovator van het eerste uur. Met meer dan 20 jaar ervaring in de financiële dienstverlening weet hij zijn ideeën en zijn branchekennis met de nieuwste technieken te combineren tot zakelijke oplossingen.
Spreker
Ed Kassens
René Teuwen
Jeroen Oversteegen
Chatbot
Deze inspirerende lunchsessie wordt u aangeboden door Stater. Laat u verrassen!
12:30-13:00 | Masterclass – Lunchsessie