Deze publicatie maakt gebruik van cookies

We gebruiken functionele en analytische cookies om onze website te verbeteren. Daarnaast plaatsen derde partijen tracking cookies om gepersonaliseerde advertenties op social media weer te geven. Door op accepteren te klikken gaat u akkoord met het plaatsen van deze cookies.

Mogelijk gemaakt door:

Wij duiken er weer in...

nieuws

De campagne Geen tijd te verliezen kwam tot stand in samenwerking met Joe Public, Take-Away Advertising Amsterdam, fotograaf Lukas Göbel en cameraman Theo Captein.

De klok tikt

De campagnenaam Geen tijd te verliezen verwijst niet alleen naar de beperkte tijd die patiënten nog rest met familie en geliefden als de diagnose eenmaal is gesteld, maar ook naar de tijd die nodig is voor onderzoek naar de oorzaak en een medicijn. “De klok tikt”, zegt Stichting ALS Nederland-directeur Gorrit-Jan Blonk. “Met het cancelen van onze fondsenwervende evenementen het afgelopen jaar zijn de inkomsten met 50% teruggelopen. Wetenschappelijk onderzoek is essentieel en daarvoor zijn we afhankelijk van donaties. We willen zoveel mogelijk levens redden, hoe eerder we een medicijn hebben hoe beter.”

Echte verhalen

Nabestaanden die meewerken aan de campagne geven aan het een eer te vinden. Zij verloren hun vader, moeder, kind, broer, opa of vrouw. “Hun motivatie om mee te doen en zich in te zetten om ALS de wereld uit te helpen, is erg groot”, zegt Frederique Kram van Stichting ALS Nederland. “Het is een eerlijke campagne omdat we verhalen vertellen van mensen die daadwerkelijk te maken hebben met ALS. Nabestaanden weten als geen ander hoe groot de tijdsdruk is.”

“Wetenschappelijk onderzoek is essentieel en daarvoor zijn we afhankelijk van donaties”

Tien jaar nadat met de spraakmakende campagne ‘Ik ben inmiddels overleden’ de ziekte ALS definitief op de kaart werd gezet, kiest Stichting ALS Nederland in de nieuwe campagne ‘Geen tijd te verliezen’ opnieuw voor een indringende benadering om aandacht te vragen voor deze nog steeds dodelijke ziekte. “Hoe indringender hoe beter, want de realiteit is veel erger dan de campagne”, zegt Conny van der Meijden. Zij is zelf ALS-patiënt en secretaris bij patiëntenvereniging ALS Patients Connected. “Bewustwording en donaties zijn de weg naar het stoppen van deze verschrikkelijke ziekte.”

De korte levensverwachting van ALS-patiënten, drie tot vijf jaar gemiddeld na de eerste symptomen, vormt de basis van de landelijke fondsenwervende campagne van Stichting ALS Nederland. De campagne heet daarom ‘Geen tijd te verliezen’. Hierin doen niet de ALS-patiënten, maar de nabestaanden hun confronterende verhaal.

‘Geen tijd te verliezen’

De campagne Geen tijd te verliezen kwam tot stand in samenwerking met Joe Public, Take-Away Advertising Amsterdam, fotograaf Lukas Göbel en cameraman Theo Captein.

De klok tikt

De campagnenaam Geen tijd te verliezen verwijst niet alleen naar de beperkte tijd die patiënten nog rest met familie en geliefden als de diagnose eenmaal is gesteld, maar ook naar de tijd die nodig is voor onderzoek naar de oorzaak en een medicijn. “De klok tikt”, zegt Stichting ALS Nederland-directeur Gorrit-Jan Blonk. “Met het cancelen van onze fondsenwervende evenementen het afgelopen jaar zijn de inkomsten met 50% teruggelopen. Wetenschappelijk onderzoek is essentieel en daarvoor zijn we afhankelijk van donaties. We willen zoveel mogelijk levens redden, hoe eerder we een medicijn hebben hoe beter.”

Echte verhalen

Nabestaanden die meewerken aan de campagne geven aan het een eer te vinden. Zij verloren hun vader, moeder, kind, broer, opa of vrouw. “Hun motivatie om mee te doen en zich in te zetten om ALS de wereld uit te helpen, is erg groot”, zegt Frederique Kram van Stichting ALS Nederland. “Het is een eerlijke campagne omdat we verhalen vertellen van mensen die daadwerkelijk te maken hebben met ALS. Nabestaanden weten als geen ander hoe groot de tijdsdruk is.”

“Wetenschappelijk onderzoek is essentieel en daarvoor zijn we afhankelijk van donaties”

Tien jaar nadat met de spraakmakende campagne ‘Ik ben inmiddels overleden’ de ziekte ALS definitief op de kaart werd gezet, kiest Stichting ALS Nederland in de nieuwe campagne ‘Geen tijd te verliezen’ opnieuw voor een indringende benadering om aandacht te vragen voor deze nog steeds dodelijke ziekte. “Hoe indringender hoe beter, want de realiteit is veel erger dan de campagne”, zegt Conny van der Meijden. Zij is zelf ALS-patiënt en secretaris bij patiëntenvereniging ALS Patients Connected. “Bewustwording en donaties zijn de weg naar het stoppen van deze verschrikkelijke ziekte.”

De korte levensverwachting van ALS-patiënten, drie tot vijf jaar gemiddeld na de eerste symptomen, vormt de basis van de landelijke fondsenwervende campagne van Stichting ALS Nederland. De campagne heet daarom ‘Geen tijd te verliezen’. Hierin doen niet de ALS-patiënten, maar de nabestaanden hun confronterende verhaal.

‘Geen tijd te verliezen’

Mogelijk gemaakt door: