Er zijn veel mogelijkheden voor de klant om te verduurzamen. Voor een bestaande of nieuwe woning heeft Argenta oplossingen bij of na het afsluiten van een Argenta hypotheek. Een adviseur is dan bij uitstek de persoon om de opties met de klant te bespreken. “We geloven in de kracht van persoonlijk financieel advies. De klant blijft er voor zowel beheer als een nieuwe hypotheek behoefte aan houden om te kunnen vertrouwen op een adviseur”, aldus van Engen.
Duurzaam leven betekent ook duurzaam wonen. Speciaal voor adviseurs en klanten heeft Argenta op haar website een overzicht gemaakt van wat de mogelijkheden zijn voor verduurzaming van de woning. De pagina ‘Groen wonen’ wordt regelmatig ververst en voorzien van nieuwe informatie en mogelijkheden voor financiering. “Zo geven we eenvoudig alle handvatten om groen wonen voor klanten te kunnen regelen. Zoals tips voor fondsen, subsidies en mogelijke leningen”, aldus Van Engen. “Naast het welbekende energiebespaarbudget (EBB) en de energiebesparende voorzieningen (EBV) bieden we onze klanten vanaf medio maart ook Argenta Groen Lenen aan. Hiermee krijgt de klant een lagere rente op het groen-lenen-deel van de Argenta hypotheek.”
Argenta kiest ook hier voor de welbekende eenvoud, licht Van Engen een tipje van de sluier op. “Argenta groen lenen is mogelijk met drie rentevaste periodes met daarbij hetzelfde aantal jaren aan looptijd (10, 15 of 20 jaar). En kan met en zonder NHG afgesloten worden met een maximaal te lenen bedrag van € 35.000,-. Voor het Argenta groen lenen deel geldt ook de Argenta verhuisregeling. Zo bieden we bestaande en nieuwe klanten een interessante financiering waarmee onze klanten hun huis kunnen verduurzamen.”
Argenta heeft in Nederland al meer dan 300.000 klanten voor hypotheken en sparen. Samen met het intermediair bedient Argenta daarvan ruim 170.000 klanten met hun hypotheek in Nederland. De hypotheekportefeuille bedraagt inmiddels ruim 21 miljard euro. Van Engen: “Met alle hypotheekklanten willen we een duurzame relatie opbouwen. Dankzij de samenwerking met onafhankelijke adviseurs staan we dicht bij de klant. Duurzaam staat niet alleen voor het verduurzamen van de woning. We zijn er voor de klant en bieden bijvoorbeeld ook gerichte hulp op het moment dat een klant in de financiële problemen komt. Een duurzame klantrelatie staat voor een langdurige klantrelatie, waarbij we de klant zo goed mogelijk willen helpen met een gezond financieel leven.”
Binnen het domein Wonen ligt een belangrijke focus op nieuwe proposities rond het thema actief duurzaam klantbeheer, waarbij naast ecologische ook sociale duurzaamheid een belangrijke rol speelt. Denk aan verbeteringen van bestaande oplossingen voor senioren en kangoeroe-wonen. Ook klanten met een (deel) aflosvrije hypotheek blijven we informeren over en vragen naar hun financiële situatie.
Met de focus op Wonen is ook de organisatie versterkt met een nieuwe directeur Wonen. Vanaf december 2023 is Bruno Oudega verantwoordelijk voor dit domein. Dit onderstreept de ambitie van Argenta om een sterke en duurzame rol in de Nederlandse hypotheekmarkt te blijven spelen.
Met een familiair aandeelhouderschap en met ongeveer 1,5 miljoen spaarklanten in België en Nederland samen is Argenta niet afhankelijk van externe investeerders. Dat is volgens Van Engen een belangrijke factor in de huidige markt met een snel veranderende en uitdagende omgeving. “Dat stelt ons in staat een eigen stabiele koers te varen, altijd gericht op de lange termijn. Onze ambitie is immers om gezond minstens 100 jaar oud te worden. Klanten en adviseurs merken dat aan ons consistent rentebeleid en de prima voorwaarden.”
Al meer dan 25 jaar hoort de kleur groen bij Argenta in Nederland. Stefan van Engen, Manager Commercie Argenta NL: “Als vaste speler op de Nederlandse hypotheekmarkt is Argenta sterk gewapend voor de toekomst. Een toekomst waar het thema duurzaamheid een belangrijke rol speelt. En bij dat thema hoort ook de kleur groen, net als van ons appeltje in het logo.”
‘Groen Argenta vaart stabiele en duurzame koers’
Er zijn veel mogelijkheden voor de klant om te verduurzamen. Voor een bestaande of nieuwe woning heeft Argenta oplossingen bij of na het afsluiten van een Argenta hypotheek. Een adviseur is dan bij uitstek de persoon om de opties met de klant te bespreken. “We geloven in de kracht van persoonlijk financieel advies. De klant blijft er voor zowel beheer als een nieuwe hypotheek behoefte aan houden om te kunnen vertrouwen op een adviseur”, aldus van Engen.
Duurzaam leven betekent ook duurzaam wonen. Speciaal voor adviseurs en klanten heeft Argenta op haar website een overzicht gemaakt van wat de mogelijkheden zijn voor verduurzaming van de woning. De pagina ‘Groen wonen’ wordt regelmatig ververst en voorzien van nieuwe informatie en mogelijkheden voor financiering. “Zo geven we eenvoudig alle handvatten om groen wonen voor klanten te kunnen regelen. Zoals tips voor fondsen, subsidies en mogelijke leningen”, aldus Van Engen. “Naast het welbekende energiebespaarbudget (EBB) en de energiebesparende voorzieningen (EBV) bieden we onze klanten vanaf medio maart ook Argenta Groen Lenen aan. Hiermee krijgt de klant een lagere rente op het groen-lenen-deel van de Argenta hypotheek.”
Argenta kiest ook hier voor de welbekende eenvoud, licht Van Engen een tipje van de sluier op. “Argenta groen lenen is mogelijk met drie rentevaste periodes met daarbij hetzelfde aantal jaren aan looptijd (10, 15 of 20 jaar). En kan met en zonder NHG afgesloten worden met een maximaal te lenen bedrag van € 35.000,-. Voor het Argenta groen lenen deel geldt ook de Argenta verhuisregeling. Zo bieden we bestaande en nieuwe klanten een interessante financiering waarmee onze klanten hun huis kunnen verduurzamen.”
Argenta heeft in Nederland al meer dan 300.000 klanten voor hypotheken en sparen. Samen met het intermediair bedient Argenta daarvan ruim 170.000 klanten met hun hypotheek in Nederland. De hypotheekportefeuille bedraagt inmiddels ruim 21 miljard euro. Van Engen: “Met alle hypotheekklanten willen we een duurzame relatie opbouwen. Dankzij de samenwerking met onafhankelijke adviseurs staan we dicht bij de klant. Duurzaam staat niet alleen voor het verduurzamen van de woning. We zijn er voor de klant en bieden bijvoorbeeld ook gerichte hulp op het moment dat een klant in de financiële problemen komt. Een duurzame klantrelatie staat voor een langdurige klantrelatie, waarbij we de klant zo goed mogelijk willen helpen met een gezond financieel leven.”
Binnen het domein Wonen ligt een belangrijke focus op nieuwe proposities rond het thema actief duurzaam klantbeheer, waarbij naast ecologische ook sociale duurzaamheid een belangrijke rol speelt. Denk aan verbeteringen van bestaande oplossingen voor senioren en kangoeroe-wonen. Ook klanten met een (deel) aflosvrije hypotheek blijven we informeren over en vragen naar hun financiële situatie.
Met de focus op Wonen is ook de organisatie versterkt met een nieuwe directeur Wonen. Vanaf december 2023 is Bruno Oudega verantwoordelijk voor dit domein. Dit onderstreept de ambitie van Argenta om een sterke en duurzame rol in de Nederlandse hypotheekmarkt te blijven spelen.
Met een familiair aandeelhouderschap en met ongeveer 1,5 miljoen spaarklanten in België en Nederland samen is Argenta niet afhankelijk van externe investeerders. Dat is volgens Van Engen een belangrijke factor in de huidige markt met een snel veranderende en uitdagende omgeving. “Dat stelt ons in staat een eigen stabiele koers te varen, altijd gericht op de lange termijn. Onze ambitie is immers om gezond minstens 100 jaar oud te worden. Klanten en adviseurs merken dat aan ons consistent rentebeleid en de prima voorwaarden.”
Al meer dan 25 jaar hoort de kleur groen bij Argenta in Nederland. Stefan van Engen, Manager Commercie Argenta NL: “Als vaste speler op de Nederlandse hypotheekmarkt is Argenta sterk gewapend voor de toekomst. Een toekomst waar het thema duurzaamheid een belangrijke rol speelt. En bij dat thema hoort ook de kleur groen, net als van ons appeltje in het logo.”
‘Groen Argenta vaart stabiele en duurzame koers’