Deze publicatie maakt gebruik van cookies

We gebruiken functionele en analytische cookies om onze website te verbeteren. Daarnaast plaatsen derde partijen tracking cookies om gepersonaliseerde advertenties op social media weer te geven. Door op accepteren te klikken gaat u akkoord met het plaatsen van deze cookies.
KAVITA’S FINTALK  

Kavita Groeneveld marketeer bij Figlo

KAVITA’S FINTALK  

Make FinTalk great again! Voor de Kavita’s FinTalk blogs spreekt Kavita Groeneveld van Figlo mensen in het veld die werkzaam zijn in de financiële sector. Wat zijn hun drijfveren om te doen wat zij doen? 

Concretiseren van dromen en doelen

Marcel spreekt ook vaak mensen die geen idee hebben welke dromen en doelen zij nastreven, laat staan de richting ernaartoe. “Vanuit Ecclesia EBC brengen wij deze doelen in kaart en kijken wij samen naar bijvoorbeeld de pensioenmogelijkheden. Het monitoren van wensen en doelen in verschillende levensfases is gaaf om aan de klant te laten zien. Figlo biedt hiertoe uitgebreide mogelijkheden en is echt onmisbaar bij mijn werkzaamheden.”

’’De kunst is, om niet voor zoete koek aan te nemen wat de wens is’’

Een van mooiste kanten aan zijn vakgebied vindt Marcel het filteren of de wensen van zijn klanten wel echte wensen zijn. “Veelal worden wensen gebaseerd op foutieve informatie en starten gesprekken met allerlei aannames, beperkingen en onvolledig onderzoek. Ik heb al vaak meegemaakt dat al in één gesprek iemands beeld van de toekomst van rood naar groen veranderde. Dat zijn mooie momenten. Voor ons als adviseurs, maar vooral voor de klant.”

Financiële fitheid voor iedereen

Een gemiddelde werkdag van Marcel kan beginnen met iemand die werkzaam is bij een sociale werkplaats en eindigen met een CEO van een wereldwijde organisatie tegenover zich. “Of je nou rijk of arm bent, een afstand tot de maatschappij hebt en met allerlei toeslagen te maken hebt, Figlo biedt mij als adviseur een zeer goede ondersteuning bij het inzichtelijk maken van het effect van bepaalde keuzes. Financiële fitheid gaat om de juiste inzet van je geld. Door middel van de scenario-analyse in Figlo is visueel weer te geven wat het effect is van bepaalde keuzes. In de meest brede zin van het woord kunnen wij hierdoor iedereen helpen om de goede keuzes te maken.”

’’De diversiteit van mijn klanten en op elk niveau dienstbaar kunnen zijn, maakt dat mijn werk zo leuk is’’

’’Dankzij Figlo hebben wij op elke vraag een antwoord dat visueel weer te geven is’’

Ecclesia herbergt ruim een eeuw ervaring

Marcel Biesbroek studeerde af aan de HES en de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Met een Master in Financial Planning op zak startte hij zijn carrière als Financieel Planner bij Nationale-Nederlanden. Daar is zijn relatie met Figlo ontstaan. Hij was al Figlo-gebruiker toen het softwarebedrijf uit het aan Rotterdam grenzende Capelle aan den IJssel nog Infa Software op de gevel had staan.

Na 17 jaar NN kwam Ecclesia Nederland op zijn pad, sinds 1 juli 2021 de nieuwe naam voor de Rotterdamse adviesparels Concordia de Keizer, Gebr. Sluyter en EBC Nederland. Kortom, Ecclesia ademt Rotterdam! Met de introductie van de labels Ecclesia Sluyter, Ecclesia EBC en Ecclesia Intermediair Bedrijven biedt Ecclesia Nederland unieke oplossingen voor specifieke vakgebieden en behoeften.

De ambitie van Ecclesia Nederland is om haar klanten maximaal te ontzorgen op het gebied van riskmanagement, employee benefits en schadebehandeling. Met een complete combinatie van financiële disciplines en diensten worden klanten van het best mogelijke advies voorzien. De financieel planners van Ecclesia beschikken naast de vakinhoudelijke kwaliteiten ook over de juiste skills om in de huid te kruipen van de klant. Het voeren van een Financieel Inzicht Gesprek is volgens Marcel te vergelijken met anderhalf uur topsport bedrijven.

Marcel Biesbroek is Financieel Planner bij Ecclesia én een getogen Rotterdammer. Vanuit zijn wieg had hij al zicht op het Feyenoord-stadion, waar hij met zijn seizoenkaart nu regelmatig binnen te vinden is. Marcel zet zijn woorden om in financiële daden voor de klant en dat is topsport.

om in financiële daden

Marcel Biesbroek zet woorden

Marcel Biesbroek MFP CFP 
Financieel Planner bij Ecclesia

Kavita Groeneveld marketeer bij Figlo

KAVITA’S FINTALK  

Make FinTalk great again! Voor de Kavita’s FinTalk blogs spreekt Kavita Groeneveld van Figlo mensen in het veld die werkzaam zijn in de financiële sector. Wat zijn hun drijfveren om te doen wat zij doen? 

Marcel spreekt ook vaak mensen die geen idee hebben welke dromen en doelen zij nastreven, laat staan de richting ernaartoe. “Vanuit Ecclesia EBC brengen wij deze doelen in kaart en kijken wij samen naar bijvoorbeeld de pensioenmogelijkheden. Het monitoren van wensen en doelen in verschillende levensfases is gaaf om aan de klant te laten zien. Figlo biedt hiertoe uitgebreide mogelijkheden en is echt onmisbaar bij mijn werkzaamheden.”

’’De kunst is, om niet voor zoete koek aan te nemen wat de wens is’’

’’De diversiteit van mijn klanten en op elk niveau dienstbaar kunnen zijn, maakt dat mijn werk zo leuk is’’

Marcel Biesbroek MFP CFP 
Financieel Planner bij Ecclesia

Concretiseren van dromen en doelen

Een van mooiste kanten aan zijn vakgebied vindt Marcel het filteren of de wensen van zijn klanten wel echte wensen zijn. “Veelal worden wensen gebaseerd op foutieve informatie en starten gesprekken met allerlei aannames, beperkingen en onvolledig onderzoek. Ik heb al vaak meegemaakt dat al in één gesprek iemands beeld van de toekomst van rood naar groen veranderde. Dat zijn mooie momenten. Voor ons als adviseurs, maar vooral voor de klant.”

Financiële fitheid voor iedereen

Een gemiddelde werkdag van Marcel kan beginnen met iemand die werkzaam is bij een sociale werkplaats en eindigen met een CEO van een wereldwijde organisatie tegenover zich. “Of je nou rijk of arm bent, een afstand tot de maatschappij hebt en met allerlei toeslagen te maken hebt, Figlo biedt mij als adviseur een zeer goede ondersteuning bij het inzichtelijk maken van het effect van bepaalde keuzes. Financiële fitheid gaat om de juiste inzet van je geld. Door middel van de scenario-analyse in Figlo is visueel weer te geven wat het effect is van bepaalde keuzes. In de meest brede zin van het woord kunnen wij hierdoor iedereen helpen om de goede keuzes te maken.”

Ecclesia herbergt ruim een eeuw ervaring

Marcel Biesbroek studeerde af aan de HES en de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Met een Master in Financial Planning op zak startte hij zijn carrière als Financieel Planner bij Nationale-Nederlanden. Daar is zijn relatie met Figlo ontstaan. Hij was al Figlo-gebruiker toen het softwarebedrijf uit het aan Rotterdam grenzende Capelle aan den IJssel nog Infa Software op de gevel had staan.

Na 17 jaar NN kwam Ecclesia Nederland op zijn pad, sinds 1 juli 2021 de nieuwe naam voor de Rotterdamse adviesparels Concordia de Keizer, Gebr. Sluyter en EBC Nederland. Kortom, Ecclesia ademt Rotterdam! Met de introductie van de labels Ecclesia Sluyter, Ecclesia EBC en Ecclesia Intermediair Bedrijven biedt Ecclesia Nederland unieke oplossingen voor specifieke vakgebieden en behoeften.

’’Dankzij Figlo hebben wij op elke vraag een antwoord dat visueel weer te geven is’’

De ambitie van Ecclesia Nederland is om haar klanten maximaal te ontzorgen op het gebied van riskmanagement, employee benefits en schadebehandeling. Met een complete combinatie van financiële disciplines en diensten worden klanten van het best mogelijke advies voorzien. De financieel planners van Ecclesia beschikken naast de vakinhoudelijke kwaliteiten ook over de juiste skills om in de huid te kruipen van de klant. Het voeren van een Financieel Inzicht Gesprek is volgens Marcel te vergelijken met anderhalf uur topsport bedrijven.

Marcel Biesbroek is Financieel Planner bij Ecclesia én een getogen Rotterdammer. Vanuit zijn wieg had hij al zicht op het Feyenoord-stadion, waar hij met zijn seizoenkaart nu regelmatig binnen te vinden is. Marcel zet zijn woorden om in financiële daden voor de klant en dat is topsport.

om in financiële daden

Marcel Biesbroek zet woorden

KAVITA’S FINTALK