Deze publicatie maakt gebruik van cookies

We gebruiken functionele en analytische cookies om onze website te verbeteren. Daarnaast plaatsen derde partijen tracking cookies om gepersonaliseerde advertenties op social media weer te geven. Door op accepteren te klikken gaat u akkoord met het plaatsen van deze cookies.
interview

Sterker partnerschap

Hans is ervan overtuigd dat het delen van inspirerende verhalen het partnerschap tussen hypotheekadviseurs, klanten en Nationale-Nederlanden versterkt. “Enthousiast word ik bijvoorbeeld van het verhaal van hypotheekadviseur Joyce van Ochten. Zij deed mee aan de pilot van Nationale-Nederlanden over de luchtkwaliteit in huis. Sindsdien is Joyce zich bewust van het belang van een gezond binnenklimaat. Dat draagt ze actief uit naar klanten die willen (ver)bouwen of verduurzamen. Zo maakt ze hen bewust van de vele factoren die van invloed zijn op de luchtkwaliteit. Joyce merkte ook dat dit onderwerp vragen oplevert waarop ze als hypotheekadviseur niet altijd een antwoord heeft. Dan verwijst ze naar cijfers en informatie van TNO. Zo kunnen haar klanten onderzoeken wat ze zelf kunnen doen om het binnenklimaat in hun woning te verbeteren. Dát is wat ik bedoel met maatschappelijk verbeterend ondernemen. Zo’n verhaal kan andere hypotheekadviseurs inspireren om ook de wereld een stukje beter te maken. Ik roep alle hypotheekadviseurs dan ook op elkaar te (blijven) inspireren.”

Inspiratieverhalen: wie is de meest inspirerende adviseur van Nederland?

Je kunt gedragsverandering ook stimuleren door ervaringen te delen. Hans: “Verduurzamen doe je samen, want we hebben elkaar hard nodig. Daarom heeft Nationale-Nederlanden deze zomer hypotheekadviseurs opgeroepen om inspirerende verhalen te delen. Inspiratieverhalen geven energie. Ze helpen om het veelomvattende thema duurzaamheid concreet te maken. Zo worden we elke dag een beetje beter en kunnen we écht het verschil maken. Van de verhalen die we hebben ontvangen maken we in augustus enkele podcasts. Daaruit kiest een vakjury het meest inspirerende verhaal. Op 6 oktober, tijdens HypoVak, maken we vervolgens bekend wie zich de meest inspirerende hypotheekadviseur van Nederland mag noemen.”

Stimuleren, enthousiasmeren en faciliteren

Om gedrag te veranderen moet je zelf het goede voorbeeld geven. Nationale-Nederlanden verbouwt haar kantoren in Den Haag en Rotterdam dan ook duurzaam en circulair. “Daarnaast willen we onze omgeving stimuleren, enthousiasmeren en faciliteren”, zegt Hans. “Daarom nemen we diverse initiatieven op het gebied een duurzame leefomgeving. Zo vragen we met het Gezond Wonen platform aandacht voor de invloed van de luchtkwaliteit in huis op onze gezondheid. Een ander voorbeeld is ons partnerschap met Green Village, een ‘openlucht-laboratorium’ op de campus van TU Delft voor duurzame innovatie van de gebouwde omgeving.”

“Ik roep alle hypotheekadviseurs op elkaar te (blijven) inspireren”

Maatschappelijk verbeterend ondernemen

Duurzaamheid is geen nieuw thema. Hans: “Veel bedrijven zijn natuurlijk al lang bezig met onderwerpen als circulaire economie, groene energie en inclusief ondernemen. Maar van een vriend leerde ik het begrip ‘Maatschappelijk Verbeterend Ondernemen’ kennen. Dat gaat namelijk een stapje verder. Het betekent dat we ons gedrag en waar nodig onze bedrijfsvoering moeten veranderen om de wereld een beetje beter achter te laten dan hij nu is. Als we dat allemaal doen, maak je impact. Daar geloof ik echt in.”

Het creëren van een toekomstbestendige leefomgeving is noodzakelijk voor iedereen die in Nederland woont en voor de volgende generaties, aldus Hans. “Onze woning speelt daarbij een belangrijke rol. Daarom besteedt het hypotheekbedrijf van Nationale-Nederlanden veel aandacht aan duurzaamheid.”

Hans Buursink Nationale-Nederlanden, over maatschappelijk verbeterend ondernemen

Als hypotheekverstrekker – die midden in de samenleving staat – ziet Nationale-Nederlanden het als haar verantwoordelijkheid bij te dragen aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Hans Buursink, head of Hypotheken en Consumptief Krediet: “Een groot maatschappelijk thema als duurzaamheid vraagt om goede voorbeelden en een flinke dosis inspiratie. Want verduurzamen doe je samen.”

“Als we elkaar inspireren wordt de wereld elke dag een stukje beter”

Sterker partnerschap

Hans is ervan overtuigd dat het delen van inspirerende verhalen het partnerschap tussen hypotheekadviseurs, klanten en Nationale-Nederlanden versterkt. “Enthousiast word ik bijvoorbeeld van het verhaal van hypotheekadviseur Joyce van Ochten. Zij deed mee aan de pilot van Nationale-Nederlanden over de luchtkwaliteit in huis. Sindsdien is Joyce zich bewust van het belang van een gezond binnenklimaat. Dat draagt ze actief uit naar klanten die willen (ver)bouwen of verduurzamen. Zo maakt ze hen bewust van de vele factoren die van invloed zijn op de luchtkwaliteit. Joyce merkte ook dat dit onderwerp vragen oplevert waarop ze als hypotheekadviseur niet altijd een antwoord heeft. Dan verwijst ze naar cijfers en informatie van TNO. Zo kunnen haar klanten onderzoeken wat ze zelf kunnen doen om het binnenklimaat in hun woning te verbeteren. Dát is wat ik bedoel met maatschappelijk verbeterend ondernemen. Zo’n verhaal kan andere hypotheekadviseurs inspireren om ook de wereld een stukje beter te maken. Ik roep alle hypotheekadviseurs dan ook op elkaar te (blijven) inspireren.”

Inspiratieverhalen: wie is de meest inspirerende adviseur van Nederland?

Je kunt gedragsverandering ook stimuleren door ervaringen te delen. Hans: “Verduurzamen doe je samen, want we hebben elkaar hard nodig. Daarom heeft Nationale-Nederlanden deze zomer hypotheekadviseurs opgeroepen om inspirerende verhalen te delen. Inspiratieverhalen geven energie. Ze helpen om het veelomvattende thema duurzaamheid concreet te maken. Zo worden we elke dag een beetje beter en kunnen we écht het verschil maken. Van de verhalen die we hebben ontvangen maken we in augustus enkele podcasts. Daaruit kiest een vakjury het meest inspirerende verhaal. Op 6 oktober, tijdens HypoVak, maken we vervolgens bekend wie zich de meest inspirerende hypotheekadviseur van Nederland mag noemen.”

interview

Stimuleren, enthousiasmeren en faciliteren

Om gedrag te veranderen moet je zelf het goede voorbeeld geven. Nationale-Nederlanden verbouwt haar kantoren in Den Haag en Rotterdam dan ook duurzaam en circulair. “Daarnaast willen we onze omgeving stimuleren, enthousiasmeren en faciliteren”, zegt Hans. “Daarom nemen we diverse initiatieven op het gebied een duurzame leefomgeving. Zo vragen we met het Gezond Wonen platform aandacht voor de invloed van de luchtkwaliteit in huis op onze gezondheid. Een ander voorbeeld is ons partnerschap met Green Village, een ‘openlucht-laboratorium’ op de campus van TU Delft voor duurzame innovatie van de gebouwde omgeving.”

“Ik roep alle hypotheekadviseurs op elkaar te (blijven) inspireren”

Maatschappelijk verbeterend ondernemen

Duurzaamheid is geen nieuw thema. Hans: “Veel bedrijven zijn natuurlijk al lang bezig met onderwerpen als circulaire economie, groene energie en inclusief ondernemen. Maar van een vriend leerde ik het begrip ‘Maatschappelijk Verbeterend Ondernemen’ kennen. Dat gaat namelijk een stapje verder. Het betekent dat we ons gedrag en waar nodig onze bedrijfsvoering moeten veranderen om de wereld een beetje beter achter te laten dan hij nu is. Als we dat allemaal doen, maak je impact. Daar geloof ik echt in.”

Het creëren van een toekomstbestendige leefomgeving is noodzakelijk voor iedereen die in Nederland woont en voor de volgende generaties, aldus Hans. “Onze woning speelt daarbij een belangrijke rol. Daarom besteedt het hypotheekbedrijf van Nationale-Nederlanden veel aandacht aan duurzaamheid.”

Als hypotheekverstrekker – die midden in de samenleving staat – ziet Nationale-Nederlanden het als haar verantwoordelijkheid bij te dragen aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Hans Buursink, head of Hypotheken en Consumptief Krediet: “Een groot maatschappelijk thema als duurzaamheid vraagt om goede voorbeelden en een flinke dosis inspiratie. Want verduurzamen doe je samen.”

“Als we elkaar inspireren wordt de wereld elke dag een stukje beter”

Hans Buursink Nationale-Nederlanden, over maatschappelijk verbeterend ondernemen