juni 2021
Een goede zomer! En daarna…?
Nu ons land teruggaat naar normaal is het tijd om plannen te maken en een blik te werpen op de toekomst. Gaan we verder daar waar we voor de pandemie gestopt zijn of blijven we zaken anders doen? Hoe wordt of blijft ieders rol op kantoor?
De online versie van HypoTop, hét event voor Client Officers ligt inmiddels een maand achter ons. We spraken tijdens de sessies over de positie van de Client Officer ten opzichte van de klant, maar zeker ook ten opzichte van de adviseur. Steeds meer adviseurs zien het belang van een goede taakinvulling van de Client Officer, anderen moeten nog overtuigd worden. Behoort jouw adviseur tot die laatste groep, wijs hem of haar dan vooral ook op de briefcolumns die binnenkort verschijnen in InFinance. Deze geschreven gesprekken tussen Pacelle van Goethem, gedragswetenschapper en overtuigexpert, en ondergetekende geven je mooie handvatten hoe theorie met praktijk met elkaar samengebracht (kunnen) worden. Daarnaast geeft het je handvatten om de adviseur te overtuigen van het belang van professionalisering van de rol van de Client Officer.
De zomer komt eraan en de grenzen gaan langzaam maar zeker open. Nederland gaat op vakantie en op de advieskantoren wordt het vermoedelijk een stukje rustiger. Ga je zelf op reis of blijf je dicht bij huis? In ieder geval mogen we weer naar kantoor. Collega’s en klanten zien en minder zoomen. Weer echt contact. We snakken ernaar ondanks dat het videobellen best efficiënt is gebleken.
Maar er staat meer op de planning. Op dit moment biedt Lindenhaeghe in combinatie met Peter Wormskamp van Helder Beheerd een interessante introductiedag voor aspirant Client Officers. Deze dag wordt goed bezocht en krijgt goede scores van de deelnemers.
Permanente educatie zorgt in ons vakgebied dat we op de hoogte blijven van nieuwe ontwikkelingen. Vakbekwaamheid is een groot goed om de klant optimaal van dienst te zijn. Die vakbekwaamheid is ook erg belangrijk voor de Client Officer. Daarom denken wij aan het ontwerp van een certificeringstraject voor Client Officers. Met bijbehorende opleiding. De contouren van deze opleiding krijgen vorm als we diegenen erbij betrekken die het betreft.
Dus, beste Client Officers, waar hebben jullie behoefte aan? Waar moet de certificering volgens jullie beslist aan voldoen? Ik ben reuze benieuwd naar jullie mening en ideeën. Laten jullie dit weten via info@clientofficer.nl!
Voor nu een rustige en inspirerende zomer gewenst!
Vakbekwaamheid
Dus, beste Client Officers, waar hebben jullie behoefte aan?
Antoinette Kalkman Ambassadeur HypoTop & Client Officer Platform
Een goede zomer! En daarna…?
Nu ons land teruggaat naar normaal is het tijd om plannen te maken en een blik te werpen op de toekomst. Gaan we verder daar waar we voor de pandemie gestopt zijn of blijven we zaken anders doen? Hoe wordt of blijft ieders rol op kantoor?
De online versie van HypoTop, hét event voor Client Officers ligt inmiddels een maand achter ons. We spraken tijdens de sessies over de positie van de Client Officer ten opzichte van de klant, maar zeker ook ten opzichte van de adviseur. Steeds meer adviseurs zien het belang van een goede taakinvulling van de Client Officer, anderen moeten nog overtuigd worden. Behoort jouw adviseur tot die laatste groep, wijs hem of haar dan vooral ook op de briefcolumns die binnenkort verschijnen in InFinance. Deze geschreven gesprekken tussen Pacelle van Goethem, gedragswetenschapper en overtuigexpert, en ondergetekende geven je mooie handvatten hoe theorie met praktijk met elkaar samengebracht (kunnen) worden. Daarnaast geeft het je handvatten om de adviseur te overtuigen van het belang van professionalisering van de rol van de Client Officer.
Antoinette Kalkman Ambassadeur HypoTop & Client Officer Platform
Maar er staat meer op de planning. Op dit moment biedt Lindenhaeghe in combinatie met Peter Wormskamp van Helder Beheerd een interessante introductiedag voor aspirant Client Officers. Deze dag wordt goed bezocht en krijgt goede scores van de deelnemers.
Permanente educatie zorgt in ons vakgebied dat we op de hoogte blijven van nieuwe ontwikkelingen. Vakbekwaamheid is een groot goed om de klant optimaal van dienst te zijn. Die vakbekwaamheid is ook erg belangrijk voor de Client Officer. Daarom denken wij aan het ontwerp van een certificeringstraject voor Client Officers. Met bijbehorende opleiding. De contouren van deze opleiding krijgen vorm als we diegenen erbij betrekken die het betreft.
Dus, beste Client Officers, waar hebben jullie behoefte aan? Waar moet de certificering volgens jullie beslist aan voldoen? Ik ben reuze benieuwd naar jullie mening en ideeën. Laten jullie dit weten via info@clientofficer.nl!
Voor nu een rustige en inspirerende zomer gewenst!
Vakbekwaamheid
Dus, beste Client Officers, waar hebben jullie behoefte aan?
juni 2021