Deze publicatie maakt gebruik van cookies

We gebruiken functionele en analytische cookies om onze website te verbeteren. Daarnaast plaatsen derde partijen tracking cookies om gepersonaliseerde advertenties op social media weer te geven. Door op accepteren te klikken gaat u akkoord met het plaatsen van deze cookies.
shutterstock_14387279...

Den Haag is er maar druk mee. Het opstellen van een nieuw sociaal contract. De verkiezingen waren in maart. Op het moment van schrijven, 1 juni, is het niet duidelijk hoe nu verder. Wordt het een coalitie over links? Over rechts misschien? Of komen er nieuwe verkiezingen?

Er is nog geen zicht op. Zeker is wel dat iedereen, van links tot rechts, toe is aan een nieuwe politiek. Inclusief een nieuw sociaal contract met de burger. Zodat er niet weer ruim 30.000 burgers in een diepe toeslagenhel terecht kunnen komen. Nieuwe afspraken over de verhouding tussen overheid en burger. Met de burger centraal…

Dit stuk gaat niet over politiek. Dit gaat over financieel professionals. En over klanten. Want daar is iedereen, van geldverstrekker, via de adviseur tot en met de binnendienst, het wel over eens. De klant moet centraal staan. De klant mag van een financieel professional verwachten dat die er alles aan doet om te voorkomen dat je als klant in een ‘overlijdens- of arbeidsongeschiktheids-hel’ terecht komt; dat er te veel schuld is, of dat er onnodig te veel betaald wordt.

Wat is een logische stap? Ga terug naar de burger. Ga naar je klant. En niet alleen op het moment dat er ‘verkiezingen’ zijn, of dat er een nieuwe transactie wordt gedaan. Houd de dialoog gaande. Blijf de klant informeren, blijf inventariseren, blijf adviseren. En one size fits all is niet de manier waarop je dat doet.

peterwormskamp.png

Auteur Peter Wormskamp Directeur/Eigenaar Helder Beheerd

Niet iedere burger had behoefte aan kinderopvangtoeslag. Omdat er wellicht helemaal geen kinderen zijn. Niet iedere klant van jou heeft precies dezelfde behoefte. Waar iedereen wél behoefte aan heeft is contact met oprechte aandacht. Het gaat om het kennen van de zorgen, dromen, uitdagingen en behoeften van je klant. Ook joúw klant. En daar ben jíj goed in. Kortom Client Officers (in spé): aan de slag met actief klantbeheer; sluit dat nieuw sociaal contract met je klant!


Afsluiten maar!

Ga terug naar de burger. Ga naar je klant!

HELDER BEHEERD

Een nieuw sociaal contract met je klant

shutterstock_14387279...
peterwormskamp.png

Auteur Peter Wormskamp Directeur/Eigenaar Helder Beheerd

Er is nog geen zicht op. Zeker is wel dat iedereen, van links tot rechts, toe is aan een nieuwe politiek. Inclusief een nieuw sociaal contract met de burger. Zodat er niet weer ruim 30.000 burgers in een diepe toeslagenhel terecht kunnen komen. Nieuwe afspraken over de verhouding tussen overheid en burger. Met de burger centraal…

Dit stuk gaat niet over politiek. Dit gaat over financieel professionals. En over klanten. Want daar is iedereen, van geldverstrekker, via de adviseur tot en met de binnendienst, het wel over eens. De klant moet centraal staan. De klant mag van een financieel professional verwachten dat die er alles aan doet om te voorkomen dat je als klant in een ‘overlijdens- of arbeidsongeschiktheids-hel’ terecht komt; dat er te veel schuld is, of dat er onnodig te veel betaald wordt.

Wat is een logische stap? Ga terug naar de burger. Ga naar je klant. En niet alleen op het moment dat er ‘verkiezingen’ zijn, of dat er een nieuwe transactie wordt gedaan. Houd de dialoog gaande. Blijf de klant informeren, blijf inventariseren, blijf adviseren. En one size fits all is niet de manier waarop je dat doet.

Niet iedere burger had behoefte aan kinderopvangtoeslag. Omdat er wellicht helemaal geen kinderen zijn. Niet iedere klant van jou heeft precies dezelfde behoefte. Waar iedereen wél behoefte aan heeft is contact met oprechte aandacht. Het gaat om het kennen van de zorgen, dromen, uitdagingen en behoeften van je klant. Ook joúw klant. En daar ben jíj goed in. Kortom Client Officers (in spé): aan de slag met actief klantbeheer; sluit dat nieuw sociaal contract met je klant!


Afsluiten maar!

HELDER BEHEERD

Een nieuw sociaal contract met je klant

Ga terug naar de burger. Ga naar je klant!