Deze publicatie maakt gebruik van cookies

We gebruiken functionele en analytische cookies om onze website te verbeteren. Daarnaast plaatsen derde partijen tracking cookies om gepersonaliseerde advertenties op social media weer te geven. Door op accepteren te klikken gaat u akkoord met het plaatsen van deze cookies.
shutterstock_10311109...

eHerkenning voor E-adviseur

Stater introduceert

Vanaf deze zomer biedt Stater adviseurs ook via eHerkenning (EH3) toegang tot het online E-adviseursportaal voor hypotheekaanvragen en lopende hypotheken.

Als Stater vinden wij het heel belangrijk dat hypotheekadviseurs online toegang krijgen tot hun aanvragen en lopende hypotheken. Daarom hebben wij E-adviseur: een digitaal adviseursportaal. Hiermee krijg je online inzage in de lopende aanvragen en bestaande hypotheken waar je als adviseur bij betrokken bent. Je kan per aanvraag volgen in welk stadium deze zich bevindt. Daarnaast kan je met E-adviseur eenvoudig documenten uploaden. Om het gebruikersgemak te vergroten, hebben we afgelopen maanden gewerkt aan een compleet nieuwe versie. En deze is sinds deze maand live!

Deze zomer introduceert Stater eHerkenning (EH3) waarmee inloggen op E-adviseur nog veiliger en makkelijker zal worden. Na het inloggen kom je direct op de homepage. Op de homepage staan jouw aanvragen met de hoogste prioriteit bovenaan de lijst. Alle informatie staat overzichtelijk op een rij, en geeft je de mogelijkheid acties uit te voeren en prioriteiten te stellen. In E-adviseur staan zowel aanvragen voor nieuwe hypotheken, alsook beheeraanvragen zoals verhogingen.

Eenvoudig inzicht in je aanvragen

stater_screenprint_e-...

Het E-adviseur portaal is constant in ontwikkeling. Ontwikkelingen die het portaal rijker, prettiger, sneller en toegankelijker maken. Het nieuwe portaal is samen met adviseurs en geldverstrekkers ontwikkeld zodat het goed aansluit bij de behoefte van het intermediair.

  • In E-adviseur heb je direct inzicht in al je aanvragen. Hierbij staat het dossier waar op korte termijn actie van jou als adviseur nodig is, bovenaan de prioriteitenlijst.
  • Van elke aanvraag is met een voortgangsbalk direct duidelijk waar de aanvraag zich in het proces bevindt. De kleur van de voortgangsbalk benadrukt de urgentie voor de adviseur.
  • Uploaden van documenten is via drag-and-drop snel en eenvoudig; een voorbeeld van het document wordt getoond voordat je het document daadwerkelijk verstuurt.
  • Het E-adviseur portaal is realtime waardoor je altijd up-to-date inzicht hebt in de status.
  • Via de klantenlijst heb je een overzicht van jouw klanten en is het mogelijk om mee te kijken bij de klant op hun portaal (indien ze hier toestemming voor hebben gegeven).
  • In de Nieuwssectie staan belangrijke berichten van geldverstrekkers zodat je op de hoogte bent van de laatste ontwikkelingen.

De informatie in E-adviseur is onderverdeeld in verschillende tabbladen waardoor makkelijk door het portaal genavigeerd kan worden. Ook kent het portaal uitgebreide zoekmogelijkheden om de juiste klant of aanvraag te vinden. Hiermee kun je je klanten dus snel verder helpen. Later dit jaar biedt Stater geldverstrekkers de mogelijkheid om in E-adviseur op klantniveau actuele hypotheekinformatie met adviseurs te delen.

Wat biedt E-adviseur?

Het nieuwe E-adviseur portaal is voor en met het intermediair ontwikkeld. Veel wensen zoals snel toegang, duidelijke overzichten met prioriteitsstelling en preview voordat een document geüpload wordt, zijn aan het portaal toegevoegd. Maandelijkse bespreken we de functionaliteit van het E-adviseurportaal met deelnemende geldverstrekkers en vier keer per jaar bespreekt Stater deze met adviseurs in het adviseurspanel. Ook tussendoor is er regelmatig feedback en worden nieuwe ideeën besproken, zodat het portaal steeds beter aansluit op de wensen en verwachtingen.

De eerste gebruikers zijn erg enthousiast. Tijmen van Doornik van WestlandUtrecht Bank benadrukt dat ‘het kunnen zien van de realtime status van aanvragen en dan met name beheeraanvragen’ een aanrader is. In nieuwe functionaliteit van E-adviseur zou hij graag het opvoeren van beheeraanvragen en single sign-on toegevoegd willen hebben.

Veel gebruikers zijn erg blij met de frisse en moderne uitstraling van E-adviseur en de gebruiksvriendelijkheid die het portaal nu al biedt. Het portaal is duidelijk, intuïtief en vooral overzichtelijk, luidt de feedback. Ronald Klapwijk van NIBC ervaart dat E-adviseur het intermediair helpt met een snel en realtime inzicht in lopende dossiers, waarbij adviseurs desgewenst direct een seintje krijgen wanneer er actie wordt verwacht. Ook Lucas Leenders van a.s.r. beaamt dat E-adviseur een steeds betere tool wordt ter ondersteuning van het adviesproces. Nog een mooie toevoeging aan het portaal zou volgens Lucas een meekijkfunctionaliteit zijn voor geldgevers. Daarmee zijn zij in staat om adviseurs nog beter te helpen in het proces.

Hoe ervaren gebruikers E-adviseur?

‘Het hele verduurzamingstraject doornemen kost veel tijd! Of toch niet?’

itv_obvion_igor_dries...

Frank Calis - Hypotheco

“Ik kom vaker terug in E-adviseur dan ik had gedacht”, zegt Frank Calis (Hypotheco) over E-adviseur. “Je ziet snel waar er nog actie gevraagd wordt, en je hebt in één keer overzicht in je lopende zaken. Ook de statusweergave werkt erg prettig”, vervolgt hij. Frank heeft ook nog wel een wensenlijstje voor komende ontwikkelingen. Hij zou graag een Behandeldatum toegevoegd zien, of een mogelijkheid om zelf voorkeuren aan te geven in lijstwerk, zodat hij de verwachtingen van de klant nog beter kan managen met E-adviseur.

itv_obvion_igor_dries... (copy)

Ron Gielen - Ron Gielen Financieel Advies (RGFA)

Ook Ron Gielen (RGFA) geeft aan dat het portaal er gelikt uitziet. “Je ziet in een oogopslag welke dossiers in behandeling zijn. Het menu is heel simpel. Kind kan de was doen.” Ook de aanvragen die via HDN zijn verstuurd, zijn zichtbaar in het portaal. Ron geeft aan dat het fijn is om een alternatief te hebben naast HDN, mocht HDN een keer uit de lucht zijn. Uiteraard is er ook ruimte voor verbetering licht Ron toe. Zo zou het handig zijn als alle geldgevers die onder Stater vallen, te zien zijn. “Daarnaast zou het fijn zijn als klanten van tevoren al toestemming geven om gegevens met mij als adviseur te delen in plaats van dat deze toestemming achteraf wordt opgevraagd.”

eHerkenning is de digitale sleutel waarmee een ondernemer en de door de ondernemer geautoriseerde medewerker(s) op een veilige manier kunnen inloggen. Het biedt de garantie dat de site betrouwbaar en veilig is, en alleen geautoriseerde personen inloggen. Om in te kunnen loggen met eHerkenning moeten gebruikers eenmalig eHerkenning aanvragen, waarmee je vervolgens toegang hebt tot meer dan 400 bedrijven en overheidsorganisaties.

Wat biedt eHerkenning?

Het Stater E-adviseur portaal wordt continu verbeterd en verrijkt zodat het positief blijft bijdragen aan de customer journey van het intermediair. Nieuwsgierig hoe E-adviseur ook helpt voor jouw hypotheekaanvragen? Neem snel een kijkje op ons portaal: https://e-adviseur.e-servicing.com.

Ook nieuwsgierig geworden naar E-adviseur?

Partner aan het woord
shutterstock_10311109...

eHerkenning voor E-adviseur

Stater introduceert

Als Stater vinden wij het heel belangrijk dat hypotheekadviseurs online toegang krijgen tot hun aanvragen en lopende hypotheken. Daarom hebben wij E-adviseur: een digitaal adviseursportaal. Hiermee krijg je online inzage in de lopende aanvragen en bestaande hypotheken waar je als adviseur bij betrokken bent. Je kan per aanvraag volgen in welk stadium deze zich bevindt. Daarnaast kan je met E-adviseur eenvoudig documenten uploaden. Om het gebruikersgemak te vergroten, hebben we afgelopen maanden gewerkt aan een compleet nieuwe versie. En deze is sinds deze maand live!

Deze zomer introduceert Stater eHerkenning (EH3) waarmee inloggen op E-adviseur nog veiliger en makkelijker zal worden. Na het inloggen kom je direct op de homepage. Op de homepage staan jouw aanvragen met de hoogste prioriteit bovenaan de lijst. Alle informatie staat overzichtelijk op een rij, en geeft je de mogelijkheid acties uit te voeren en prioriteiten te stellen. In E-adviseur staan zowel aanvragen voor nieuwe hypotheken, alsook beheeraanvragen zoals verhogingen.

Eenvoudig inzicht in je aanvragen

stater_screenprint_e-...
itv_obvion_igor_dries...

Frank Calis - Hypotheco

“Ik kom vaker terug in E-adviseur dan ik had gedacht”, zegt Frank Calis (Hypotheco) over E-adviseur. “Je ziet snel waar er nog actie gevraagd wordt, en je hebt in één keer overzicht in je lopende zaken. Ook de statusweergave werkt erg prettig”, vervolgt hij. Frank heeft ook nog wel een wensenlijstje voor komende ontwikkelingen. Hij zou graag een Behandeldatum toegevoegd zien, of een mogelijkheid om zelf voorkeuren aan te geven in lijstwerk, zodat hij de verwachtingen van de klant nog beter kan managen met E-adviseur.

itv_obvion_igor_dries... (copy)

Ron Gielen - Ron Gielen Financieel Advies (RGFA)

Ook Ron Gielen (RGFA) geeft aan dat het portaal er gelikt uitziet. “Je ziet in een oogopslag welke dossiers in behandeling zijn. Het menu is heel simpel. Kind kan de was doen.” Ook de aanvragen die via HDN zijn verstuurd, zijn zichtbaar in het portaal. Ron geeft aan dat het fijn is om een alternatief te hebben naast HDN, mocht HDN een keer uit de lucht zijn. Uiteraard is er ook ruimte voor verbetering licht Ron toe. Zo zou het handig zijn als alle geldgevers die onder Stater vallen, te zien zijn. “Daarnaast zou het fijn zijn als klanten van tevoren al toestemming geven om gegevens met mij als adviseur te delen in plaats van dat deze toestemming achteraf wordt opgevraagd.”

Het E-adviseur portaal is constant in ontwikkeling. Ontwikkelingen die het portaal rijker, prettiger, sneller en toegankelijker maken. Het nieuwe portaal is samen met adviseurs en geldverstrekkers ontwikkeld zodat het goed aansluit bij de behoefte van het intermediair.

  • In E-adviseur heb je direct inzicht in al je aanvragen. Hierbij staat het dossier waar op korte termijn actie van jou als adviseur nodig is, bovenaan de prioriteitenlijst.
  • Van elke aanvraag is met een voortgangsbalk direct duidelijk waar de aanvraag zich in het proces bevindt. De kleur van de voortgangsbalk benadrukt de urgentie voor de adviseur.
  • Uploaden van documenten is via drag-and-drop snel en eenvoudig; een voorbeeld van het document wordt getoond voordat je het document daadwerkelijk verstuurt.
  • Het E-adviseur portaal is realtime waardoor je altijd up-to-date inzicht hebt in de status.
  • Via de klantenlijst heb je een overzicht van jouw klanten en is het mogelijk om mee te kijken bij de klant op hun portaal (indien ze hier toestemming voor hebben gegeven).
  • In de Nieuwssectie staan belangrijke berichten van geldverstrekkers zodat je op de hoogte bent van de laatste ontwikkelingen.

De informatie in E-adviseur is onderverdeeld in verschillende tabbladen waardoor makkelijk door het portaal genavigeerd kan worden. Ook kent het portaal uitgebreide zoekmogelijkheden om de juiste klant of aanvraag te vinden. Hiermee kun je je klanten dus snel verder helpen. Later dit jaar biedt Stater geldverstrekkers de mogelijkheid om in E-adviseur op klantniveau actuele hypotheekinformatie met adviseurs te delen.

Wat biedt E-adviseur?

‘Het hele verduurzamingstraject doornemen kost veel tijd! Of toch niet?’

Het nieuwe E-adviseur portaal is voor en met het intermediair ontwikkeld. Veel wensen zoals snel toegang, duidelijke overzichten met prioriteitsstelling en preview voordat een document geüpload wordt, zijn aan het portaal toegevoegd. Maandelijkse bespreken we de functionaliteit van het E-adviseurportaal met deelnemende geldverstrekkers en vier keer per jaar bespreekt Stater deze met adviseurs in het adviseurspanel. Ook tussendoor is er regelmatig feedback en worden nieuwe ideeën besproken, zodat het portaal steeds beter aansluit op de wensen en verwachtingen.

De eerste gebruikers zijn erg enthousiast. Tijmen van Doornik van WestlandUtrecht Bank benadrukt dat ‘het kunnen zien van de realtime status van aanvragen en dan met name beheeraanvragen’ een aanrader is. In nieuwe functionaliteit van E-adviseur zou hij graag het opvoeren van beheeraanvragen en single sign-on toegevoegd willen hebben.

Veel gebruikers zijn erg blij met de frisse en moderne uitstraling van E-adviseur en de gebruiksvriendelijkheid die het portaal nu al biedt. Het portaal is duidelijk, intuïtief en vooral overzichtelijk, luidt de feedback. Ronald Klapwijk van NIBC ervaart dat E-adviseur het intermediair helpt met een snel en realtime inzicht in lopende dossiers, waarbij adviseurs desgewenst direct een seintje krijgen wanneer er actie wordt verwacht. Ook Lucas Leenders van a.s.r. beaamt dat E-adviseur een steeds betere tool wordt ter ondersteuning van het adviesproces. Nog een mooie toevoeging aan het portaal zou volgens Lucas een meekijkfunctionaliteit zijn voor geldgevers. Daarmee zijn zij in staat om adviseurs nog beter te helpen in het proces.

Hoe ervaren gebruikers E-adviseur?

eHerkenning is de digitale sleutel waarmee een ondernemer en de door de ondernemer geautoriseerde medewerker(s) op een veilige manier kunnen inloggen. Het biedt de garantie dat de site betrouwbaar en veilig is, en alleen geautoriseerde personen inloggen. Om in te kunnen loggen met eHerkenning moeten gebruikers eenmalig eHerkenning aanvragen, waarmee je vervolgens toegang hebt tot meer dan 400 bedrijven en overheidsorganisaties.

Wat biedt eHerkenning?

Partner aan het woord

Het Stater E-adviseur portaal wordt continu verbeterd en verrijkt zodat het positief blijft bijdragen aan de customer journey van het intermediair. Nieuwsgierig hoe E-adviseur ook helpt voor jouw hypotheekaanvragen? Neem snel een kijkje op ons portaal: https://e-adviseur.e-servicing.com.

Ook nieuwsgierig geworden naar E-adviseur?