In 2025 bestaat huismerk 10 jaar. InFinance reikt dan voor de 10e keer de Gouden Lotus Awards uit. Nieuwenhuizen schat de kansen goed in dat de Gouden Lotus Award in de categorie Serviceprovider <700 kantoren opnieuw voor Huismerk is. “Ook dit jaar zullen we het full-service pakket dat we het intermediair aanbieden nog verder uitbreiden. Niet zo zeer met diensten waarvan wij denken dat ze nuttig zijn, maar op basis van de gesprekken die wij voeren met de adviseurs. Door de uitbreiding bij de adviseur zelf op te halen worden we meer zichtbaar en nog relevanter.”
De Huismerk-kantoren hebben op dit moment de keuze uit 31 hypotheekverstrekkers, waarvan er 17 via zusterorganisatie MO.servicing in volmacht worden gesloten. Dit jaar kwamen er bij Huismerk al twee nieuwe geldverstrekkers in de volmacht bij: Moneyou en ABN Amro. Én een centrale aanstelling, te weten ASN Bank. Met die laatste biedt Huismerk de aangesloten advieskantoren nóg meer mogelijkheden om voor hun klanten verduurzaming of duurzaam wonen te financieren. “Een samenwerking die bijdraagt aan onze gezamenlijke visie op een duurzamere toekomst”, aldus Nieuwenhuizen. Vorig jaar breidde Huismerk zijn dienstverlening al uit met Positief Wonen. Adviseurs én klanten van aangesloten Huismerk-kantoren kunnen door deze duurzaamheidspartner worden ‘ontzorgd’ bij het verduurzamen van de woning. Positief Wonen geeft onafhankelijk advies en is het centrale aanspreekpunt voor de installatie van energiebesparende producten.
Net als Huismerk is Accelerate een compleet platform voor de financieel adviseur. Het biedt ondersteuning en versnelt de hele klantreis. In samenwerking met Yellowtail is aan dit platform een geïntegreerde adviesmodule toegevoegd, die begin april tijdens de tweede editie van het Romeo Event live ging. Adviseurs kregen een sneak preview en konden zich direct inschrijven voor de trainingsdagen. Eerder zei Nieuwenhuizen hierover in InFinance: “Met Accelerate ondersteunen we nu echt de volledige klantreis. Van het eerste kennismakingsmoment tot het advies en de nazorg. Door de toevoeging van Accelerate Advisor kunnen adviseurs hun klanten nu naadloos en zonder moeite adviseren vanuit Accelerate en is het klantcontact altijd op het hoogste niveau.”
Elke nieuwe uitbreiding op Accelerate wordt volledig geïntegreerd. Dat is niet voor niets, vertelt Nieuwenhuizen. “Wij kiezen bewust voor een one-stop-shop-inrichting. Iedereen weet stiekem wel dat losse systemen niet optimaal met elkaar ‘praten’. Elke applicatie weet wel iets van de klant, maar niet één weet alles. Het gevaar van applicaties ‘stekkeren’ is dat nieuwe informatie niet in alle gekoppelde systemen wordt aangepast. Met onze one-stop-shop-inrichting loop je dat gevaar niet.”
“De adviseur weet zelf het beste wat hij nodig heeft”
De mate van ondersteuning die een Huismerk-kantoor ontvangt vertaalt zich in drie pakketten. De adviseur kiest daarmee de ondersteuning die bij zijn situatie past. Het basispakket heet Huismerk en biedt toegang tot het gehele Huismerk-assortiment, de vergelijkingssoftware de vraagbaak en een groot aantal aanvullende diensten. Het basispakket is zeker geschikt voor de startende adviseur die alles in een keer via plug-and-play goed geregeld wil hebben.
Voor de adviseur zonder personeel die al een paar jaar meedraait is er het Huismerk Comfort-pakket. Naast het basispakket geeft Comfort ook toegang tot het CRM-systeem Accelerate. Huismerk Comfort Plus is het meest uitgebreide all-in pakket van Huismerk en is met name geschikt voor advieskantoren met personeel die al een behoorlijke klantenportefeuille hebben opgebouwd. Het kantoor krijgt toegang tot het meest uitgebreide pakket van Accelerate en alle aanstellingen bij geldverstrekkers worden geregeld.
Digitale ondersteuning waar het kan en persoonlijk waar dat nodig is; dat laatste vertaalt zich bij Huismerk onder andere in fysieke ontmoetingen tijdens de Huismerk-dagen, PE-sessies en in breder verband het Romeo-Event. “Tijdens die informele gesprekken horen we ook wat de adviseurs missen en wat ze nodig hebben voor een goede bedrijfsvoering. Dat is voor ons waardevolle input waarmee we het dienstenplatform kunnen verbeteren.” Daarnaast organiseert Huismerk regelmatig goed bekeken kennis-webinars. Zo stond opleider Rob Timmermans onlangs stil bij de fiscale correcties van hypotheekconstructies en recente inzichten van de belastingdienst.
De full-service formule Huismerk is onderdeel van Romeo Financiële Diensten en richt zich op financieel adviseurs die graag op alle fronten ondersteund willen worden bij hun dagelijkse werkzaamheden. Nieuwenhuizen zag het laatste halfjaar een opvallende stijging van het aantal kantoren dat zich wil aansluiten bij Huismerk. Wat typeert een Huismerk-advieskantoor? Nieuwenhuizen: “Elk kantoor is natuurlijk anders. Over het algemeen zijn het advieskantoren die snappen dat je een totale dienstverlener moet zijn op het gebied van hypotheken, maar ze zijn zich er ook van bewust dat ze dit niet zelf kunnen of willen doen.”
In de categorie Serviceprovider <700 kantoren was Huismerk dit jaar opnieuw door zijn businesspartners genomineerd voor een Gouden Lotus Award Hypotheekmarkt. Ook dit jaar werd die nominatie omgezet in winst. Voor het verwerken van standaardaanvragen krijgt Huismerk in het onderzoek alle lof, al zou een deel van de stemmers graag zien dat er bij Huismerk meer flexibiliteit komt voor zaken die afwijken van de standaard, bijvoorbeeld bij ontslag hoofdelijk aansprakelijkheid. In een reactie hierop zegt Nieuwenhuizen: “Bij zaken die afwijken van de standaard kan onze vraagbaak met de adviseur meekijken naar de mogelijkheden die er zijn en het proces zo verder te versoepelen. In het geval van beheeraanvragen, zoals ontslag hoofdelijk aansprakelijkheid, is dat inderdaad soms lastiger. Dan is het onze taak om met de betreffende geldverstrekker het gesprek aan te gaan hoe we dat proces soepeler kunnen laten verlopen, zodat de doorlooptijden verbeteren. Daarin zijn we deels dus ook afhankelijk van de achterliggende geldverstrekker.”
Huismerk profileert zich als plug-and-play serviceorganisatie voor het intermediair. Of zoals Daniël Nieuwenhuizen, manager Sales & Marketing bij Romeo, het omschrijft: de serviceprovider met een +. Die plus vertaalt zich in een modulair dienstenplatform waar het advieskantoor alles vindt wat nodig is om een goed en passend advies uit te kunnen brengen. Van aanstellingen tot kennisbank en de complete automatisering.
Huismerk
is meer dan
een serviceprovider
In 2025 bestaat huismerk 10 jaar. InFinance reikt dan voor de 10e keer de Gouden Lotus Awards uit. Nieuwenhuizen schat de kansen goed in dat de Gouden Lotus Award in de categorie Serviceprovider <700 kantoren opnieuw voor Huismerk is. “Ook dit jaar zullen we het full-service pakket dat we het intermediair aanbieden nog verder uitbreiden. Niet zo zeer met diensten waarvan wij denken dat ze nuttig zijn, maar op basis van de gesprekken die wij voeren met de adviseurs. Door de uitbreiding bij de adviseur zelf op te halen worden we meer zichtbaar en nog relevanter.”
De Huismerk-kantoren hebben op dit moment de keuze uit 31 hypotheekverstrekkers, waarvan er 17 via zusterorganisatie MO.servicing in volmacht worden gesloten. Dit jaar kwamen er bij Huismerk al twee nieuwe geldverstrekkers in de volmacht bij: Moneyou en ABN Amro. Én een centrale aanstelling, te weten ASN Bank. Met die laatste biedt Huismerk de aangesloten advieskantoren nóg meer mogelijkheden om voor hun klanten verduurzaming of duurzaam wonen te financieren. “Een samenwerking die bijdraagt aan onze gezamenlijke visie op een duurzamere toekomst”, aldus Nieuwenhuizen. Vorig jaar breidde Huismerk zijn dienstverlening al uit met Positief Wonen. Adviseurs én klanten van aangesloten Huismerk-kantoren kunnen door deze duurzaamheidspartner worden ‘ontzorgd’ bij het verduurzamen van de woning. Positief Wonen geeft onafhankelijk advies en is het centrale aanspreekpunt voor de installatie van energiebesparende producten.
Net als Huismerk is Accelerate een compleet platform voor de financieel adviseur. Het biedt ondersteuning en versnelt de hele klantreis. In samenwerking met Yellowtail is aan dit platform een geïntegreerde adviesmodule toegevoegd, die begin april tijdens de tweede editie van het Romeo Event live ging. Adviseurs kregen een sneak preview en konden zich direct inschrijven voor de trainingsdagen. Eerder zei Nieuwenhuizen hierover in InFinance: “Met Accelerate ondersteunen we nu echt de volledige klantreis. Van het eerste kennismakingsmoment tot het advies en de nazorg. Door de toevoeging van Accelerate Advisor kunnen adviseurs hun klanten nu naadloos en zonder moeite adviseren vanuit Accelerate en is het klantcontact altijd op het hoogste niveau.”
Elke nieuwe uitbreiding op Accelerate wordt volledig geïntegreerd. Dat is niet voor niets, vertelt Nieuwenhuizen. “Wij kiezen bewust voor een one-stop-shop-inrichting. Iedereen weet stiekem wel dat losse systemen niet optimaal met elkaar ‘praten’. Elke applicatie weet wel iets van de klant, maar niet één weet alles. Het gevaar van applicaties ‘stekkeren’ is dat nieuwe informatie niet in alle gekoppelde systemen wordt aangepast. Met onze one-stop-shop-inrichting loop je dat gevaar niet.”
“De adviseur weet zelf het beste wat hij nodig heeft”
De mate van ondersteuning die een Huismerk-kantoor ontvangt vertaalt zich in drie pakketten. De adviseur kiest daarmee de ondersteuning die bij zijn situatie past. Het basispakket heet Huismerk en biedt toegang tot het gehele Huismerk-assortiment, de vergelijkingssoftware de vraagbaak en een groot aantal aanvullende diensten. Het basispakket is zeker geschikt voor de startende adviseur die alles in een keer via plug-and-play goed geregeld wil hebben.
Voor de adviseur zonder personeel die al een paar jaar meedraait is er het Huismerk Comfort-pakket. Naast het basispakket geeft Comfort ook toegang tot het CRM-systeem Accelerate. Huismerk Comfort Plus is het meest uitgebreide all-in pakket van Huismerk en is met name geschikt voor advieskantoren met personeel die al een behoorlijke klantenportefeuille hebben opgebouwd. Het kantoor krijgt toegang tot het meest uitgebreide pakket van Accelerate en alle aanstellingen bij geldverstrekkers worden geregeld.
Digitale ondersteuning waar het kan en persoonlijk waar dat nodig is; dat laatste vertaalt zich bij Huismerk onder andere in fysieke ontmoetingen tijdens de Huismerk-dagen, PE-sessies en in breder verband het Romeo-Event. “Tijdens die informele gesprekken horen we ook wat de adviseurs missen en wat ze nodig hebben voor een goede bedrijfsvoering. Dat is voor ons waardevolle input waarmee we het dienstenplatform kunnen verbeteren.” Daarnaast organiseert Huismerk regelmatig goed bekeken kennis-webinars. Zo stond opleider Rob Timmermans onlangs stil bij de fiscale correcties van hypotheekconstructies en recente inzichten van de belastingdienst.
De full-service formule Huismerk is onderdeel van Romeo Financiële Diensten en richt zich op financieel adviseurs die graag op alle fronten ondersteund willen worden bij hun dagelijkse werkzaamheden. Nieuwenhuizen zag het laatste halfjaar een opvallende stijging van het aantal kantoren dat zich wil aansluiten bij Huismerk. Wat typeert een Huismerk-advieskantoor? Nieuwenhuizen: “Elk kantoor is natuurlijk anders. Over het algemeen zijn het advieskantoren die snappen dat je een totale dienstverlener moet zijn op het gebied van hypotheken, maar ze zijn zich er ook van bewust dat ze dit niet zelf kunnen of willen doen.”
In de categorie Serviceprovider <700 kantoren was Huismerk dit jaar opnieuw door zijn businesspartners genomineerd voor een Gouden Lotus Award Hypotheekmarkt. Ook dit jaar werd die nominatie omgezet in winst. Voor het verwerken van standaardaanvragen krijgt Huismerk in het onderzoek alle lof, al zou een deel van de stemmers graag zien dat er bij Huismerk meer flexibiliteit komt voor zaken die afwijken van de standaard, bijvoorbeeld bij ontslag hoofdelijk aansprakelijkheid. In een reactie hierop zegt Nieuwenhuizen: “Bij zaken die afwijken van de standaard kan onze vraagbaak met de adviseur meekijken naar de mogelijkheden die er zijn en het proces zo verder te versoepelen. In het geval van beheeraanvragen, zoals ontslag hoofdelijk aansprakelijkheid, is dat inderdaad soms lastiger. Dan is het onze taak om met de betreffende geldverstrekker het gesprek aan te gaan hoe we dat proces soepeler kunnen laten verlopen, zodat de doorlooptijden verbeteren. Daarin zijn we deels dus ook afhankelijk van de achterliggende geldverstrekker.”
is meer dan
Huismerk profileert zich als plug-and-play serviceorganisatie voor het intermediair. Of zoals Daniël Nieuwenhuizen, manager Sales & Marketing bij Romeo, het omschrijft: de serviceprovider met een +. Die plus vertaalt zich in een modulair dienstenplatform waar het advieskantoor alles vindt wat nodig is om een goed en passend advies uit te kunnen brengen. Van aanstellingen tot kennisbank en de complete automatisering.
Huismerk
een serviceprovider