Deze publicatie maakt gebruik van cookies

We gebruiken functionele en analytische cookies om onze website te verbeteren. Daarnaast plaatsen derde partijen tracking cookies om gepersonaliseerde advertenties op social media weer te geven. Door op accepteren te klikken gaat u akkoord met het plaatsen van deze cookies.

Volgens Van Gils is het juist vanwege die focus dat de verzekeraar snel kan leveren aan het intermediair

Gouden Lotus Awards
Gecontroleerd groeien richting jubileum

Richting de toekomst blijft Nh1816 doorontwikkelen op het gebied van digitalisering. “Verbeteringen aan ons Portaal worden continu doorgevoerd. Omdat we die in eigen beheer hebben kunnen wensen en suggesties van de adviseurs op heel korte termijn worden verwerkt”, aldus Swart. Ook de groei bij Nh1816 zal naar verwachting volgend jaar gewoon blijven doorzetten. Van Gils: “Vorig jaar groeiden we met 16%, zonder overnames. Dat komt vooral omdat we investeren om de dienstverlening op een hoog niveau te blijven houden. Daarmee zal de groei ook in de toekomst gecontroleerd blijven. Bovendien bestaan we volgend jaar 210 jaar. Dat is zeker iets waar we samen met onze collega’s en het intermediair bij stil willen staan.”

Focus blijft op intermediair

Nh1816 kiest exclusief voor het intermediair en doet niet aan volmachten of zakelijk. Van Gils: “Die focus betekent dat we soms ‘nee’ moeten zeggen. Ook met het aantal aanstellingen willen we slechts beperkt groeien. We doen alleen zaken met een intermediair als we nauw met hem kunnen samenwerken.” Maar tegelijkertijd kan de verzekeraar juist vanwege die focus snel leveren aan het intermediair, stelt hij. “Daarmee blijven we adviseurs maximaal ondersteunen op het gebied van het proces, klantcontact én als ondernemer. We ondersteunen het intermediair niet alleen met tooling om zijn werk makkelijker te maken. Zo verstrekken we via overnamefonds VoordeAdviseur ook leningen bedoeld ter financiering van overnames of van een inkoop of uitkoop van aandeelhouders. Ook denken we mee met onze local hero’s over hoe we lokaal in zijn gemeenschap en bij de verzekerden (onze leden) het verschil kunnen maken met coöperatieve activiteiten.”

Daarbij zijn de producten van Nh1816 goed en onderscheidend in de markt. Als het gaat om de particuliere woonverzekeringen vinden adviseurs volgens het onderzoek de dekking uitgebreid, de premie scherp en de verhouding tussen prijs en kwaliteit uitzonderlijk gunstig. Swart: “Daarnaast waarderen hypotheekadviseurs de duurzame aspecten van onze woonverzekeringen. Thuisaccu’s, zonnepanelen en laadpalen zijn bijvoorbeeld standaard meeverzekerd.” Ook het strakke, efficiënte proces wordt gewaardeerd. “Verzekerden kunnen schade zelf melden via onze VerzekeringApp of Mijn-Polissen en deze wordt vervolgens automatisch klaargezet in ons Portaal voor controle en aanvulling door de adviseur. Dit bespaart de adviseur gewoon veel tijd.”

Duurzame woonverzekeringen

“Kortom: we investeren en digitaliseren meer om persoonlijk te blijven”

Er wordt geleverd bij Nh1816

Tegelijkertijd wordt de klanttevredenheid hooggehouden, bij de eindklant én het intermediair, blijkt wel uit de reacties uit het onderzoek rond de Gouden Lotus Award. Er is veel waardering voor de snelle schadeafhandeling en de bovengemiddelde bereikbaarheid van het team. Adviseurs zijn lovend over de korte lijnen en de persoonlijke, deskundige ondersteuning. Swart haalt een reactie van een adviseur aan uit het onderzoek die hij veelzeggend vindt: ‘Er wordt geleverd’. Swart: “We zijn een gesprekspartner: we denken op een persoonlijke manier mee met onze ‘local hero’s’ en bieden maatwerk waar nodig.”

Van Gils: “Dat is het mooiste compliment dat onze medewerkers kunnen krijgen in een particuliere markt waar producten erg veel op elkaar lijken.”

Voor veel hypotheekadviseurs springt Nh1816 op het gebied van schadeverzekeringen er opnieuw met kop en schouders bovenuit, blijkt uit ons onderzoek. Of het nu gaat om snelheid, flexibiliteit of klantgerichtheid, de verzekeraar wordt keer op keer bestempeld als ‘de beste’.

CEO René van Gils is dankbaar voor de award, vooral omdat deze door het intermediair is toegekend. “Voor mij is het een bevestiging dat we op de goede weg zijn. Het motiveert ons om het komende jaar nóg meer ons best te doen. Onze concurrentie zit namelijk ook niet stil. De uitdaging om aan de top te blijven is lastiger dan de weg daarnaartoe.”

Die motivatie is er volgens Van Gils ook zonder Gouden Lotus Award. “We moeten onszelf continu blijven verbeteren. De kaders daarvoor zijn een rendabele groei, een beheerste bedrijfsvoering, eenvoud en een hoge mate van klanttevredenheid. Wat dat betreft gaat het goed bij Nh1816: we zijn solvabel en rendabel. We groeien gecontroleerd, ook qua personeel. Daarnaast zorgen we dat alle medewerkers van Nh1816 worden meegenomen in die groei, zodat we persoonlijk contact blijven behouden. Adviseurs die ons bellen krijgen altijd een medewerker aan de lijn die de telefoon met plezier opneemt en actief met hen meedenkt. Ook dáár investeren we in. Dat alles is als groeiend bedrijf natuurlijk wel een enorme uitdaging.”

Senior manager commercie Janwillem Swart vult aan: “Daarom blijven we ons ook de komende jaren inzetten op verdere digitalisering, onder andere met AI. Dit levert in onze processen tijdwinst op, die we weer besteden aan het intermediair. Kortom: we investeren en digitaliseren meer om persoonlijk te blijven.”

Bij elke innovatie en automatisering kijkt Nh1816 naar de invulling van haar drie kernwaarden: authentiek, betrokken en persoonlijk. Er kan niet ingeboet worden op deze waarden. Van Gils: “Een voorbeeld: komend jaar moderniseren wij onze backoffice met het verzekeringsplatform van Novulo. De backoffice vormt de duurzame motor in de kelder die gewoon altijd moet blijven draaien. Vernieuwing en verdere automatisering daarvan levert ons en de adviseur voordelen op. Maar waar we digitalisering niet inzetten, is in het contact met mensen. Als je ons belt hebben we geen keuzemenu en onze receptie in Oudkarspel wordt niet bemand door een touchscreen, maar door echte mensen.”

Janwillem Swart Senior Manager Commercie bij Nh1816 en René van Gils CEO Nh1816, links en rechts van Alex Klein

Al voor het zesde jaar op rij mag Nh1816 Verzekeringen de Gouden Lotus Award Woonverzekeraar in ontvangst nemen. Het intermediair waardeert onder andere de slimme digitale innovaties die de verzekeraar continu presenteert en updatet. Maar de mens blijft daarin centraal staan. “Onze medewerkers blijven altijd persoonlijk de telefoon opnemen.”

Nh1816: IT-investeringen zorgen voor meer persoonlijke aandacht

Gouden Lotus Awards
Gecontroleerd groeien richting jubileum

Richting de toekomst blijft Nh1816 doorontwikkelen op het gebied van digitalisering. “Verbeteringen aan ons Portaal worden continu doorgevoerd. Omdat we die in eigen beheer hebben kunnen wensen en suggesties van de adviseurs op heel korte termijn worden verwerkt”, aldus Swart. Ook de groei bij Nh1816 zal naar verwachting volgend jaar gewoon blijven doorzetten. Van Gils: “Vorig jaar groeiden we met 16%, zonder overnames. Dat komt vooral omdat we investeren om de dienstverlening op een hoog niveau te blijven houden. Daarmee zal de groei ook in de toekomst gecontroleerd blijven. Bovendien bestaan we volgend jaar 210 jaar. Dat is zeker iets waar we samen met onze collega’s en het intermediair bij stil willen staan.”

Volgens Van Gils is het juist vanwege die focus dat de verzekeraar snel kan leveren aan het intermediair

Focus blijft op intermediair

Nh1816 kiest exclusief voor het intermediair en doet niet aan volmachten of zakelijk. Van Gils: “Die focus betekent dat we soms ‘nee’ moeten zeggen. Ook met het aantal aanstellingen willen we slechts beperkt groeien. We doen alleen zaken met een intermediair als we nauw met hem kunnen samenwerken.” Maar tegelijkertijd kan de verzekeraar juist vanwege die focus snel leveren aan het intermediair, stelt hij. “Daarmee blijven we adviseurs maximaal ondersteunen op het gebied van het proces, klantcontact én als ondernemer. We ondersteunen het intermediair niet alleen met tooling om zijn werk makkelijker te maken. Zo verstrekken we via overnamefonds VoordeAdviseur ook leningen bedoeld ter financiering van overnames of van een inkoop of uitkoop van aandeelhouders. Ook denken we mee met onze local hero’s over hoe we lokaal in zijn gemeenschap en bij de verzekerden (onze leden) het verschil kunnen maken met coöperatieve activiteiten.”

Daarbij zijn de producten van Nh1816 goed en onderscheidend in de markt. Als het gaat om de particuliere woonverzekeringen vinden adviseurs volgens het onderzoek de dekking uitgebreid, de premie scherp en de verhouding tussen prijs en kwaliteit uitzonderlijk gunstig. Swart: “Daarnaast waarderen hypotheekadviseurs de duurzame aspecten van onze woonverzekeringen. Thuisaccu’s, zonnepanelen en laadpalen zijn bijvoorbeeld standaard meeverzekerd.” Ook het strakke, efficiënte proces wordt gewaardeerd. “Verzekerden kunnen schade zelf melden via onze VerzekeringApp of Mijn-Polissen en deze wordt vervolgens automatisch klaargezet in ons Portaal voor controle en aanvulling door de adviseur. Dit bespaart de adviseur gewoon veel tijd.”

Duurzame woonverzekeringen

“Kortom: we investeren en digitaliseren meer om persoonlijk te blijven”

Er wordt geleverd bij Nh1816

Tegelijkertijd wordt de klanttevredenheid hooggehouden, bij de eindklant én het intermediair, blijkt wel uit de reacties uit het onderzoek rond de Gouden Lotus Award. Er is veel waardering voor de snelle schadeafhandeling en de bovengemiddelde bereikbaarheid van het team. Adviseurs zijn lovend over de korte lijnen en de persoonlijke, deskundige ondersteuning. Swart haalt een reactie van een adviseur aan uit het onderzoek die hij veelzeggend vindt: ‘Er wordt geleverd’. Swart: “We zijn een gesprekspartner: we denken op een persoonlijke manier mee met onze ‘local hero’s’ en bieden maatwerk waar nodig.”

Van Gils: “Dat is het mooiste compliment dat onze medewerkers kunnen krijgen in een particuliere markt waar producten erg veel op elkaar lijken.”

Janwillem Swart Senior Manager Commercie bij Nh1816 en René van Gils CEO Nh1816, links en rechts van Alex Klein

Al voor het zesde jaar op rij mag Nh1816 Verzekeringen de Gouden Lotus Award Woonverzekeraar in ontvangst nemen. Het intermediair waardeert onder andere de slimme digitale innovaties die de verzekeraar continu presenteert en updatet. Maar de mens blijft daarin centraal staan. “Onze medewerkers blijven altijd persoonlijk de telefoon opnemen.”

Nh1816: IT-investeringen zorgen voor meer persoonlijke aandacht