In de categorie Innovatie won Obvion met de introductie van het Obvion Energiebespaarpakket een Gouden Lotus Award. Teammanager Acceptatie Ben Kuijpers en Senior Marketeer Frank Heuts namen de Award in ontvangst. Met het Energiebespaarpakket helpt Obvion klanten met een energielabel G of F kosteloos inzicht te krijgen in het actuele energielabel van de woning én de verduurzamingsmogelijkheden. Hiervoor werkt Obvion samen met Woninglabel.nl. Als kers op de taart kunnen klanten van wie de woning na het advies een definitief energielabel G of F heeft, onder voorwaarden aanspraak maken op de tegemoetkoming van 1.000 euro als zij een van de geadviseerde isolatiemaatregelen laten uitvoeren. Ook neemt Obvion de kosten op zich om het energielabel op te laten maken.
“Mooi om te zien dat dit initiatief door het onafhankelijk intermediair wordt gewaardeerd met een Gouden lotus Award”, reageert Ben Kuijpers. Zijn collega Frank Heuts voegt daaraan toe: “Een mooie waardering, terwijl we begin dit jaar pas zijn gestart met het uitrollen van het Obvion Energiebespaarpakket. Voor mij is deze Award een bevestiging dat we een positieve impact maken op de adviseur en klant. We zijn samen met het intermediair met de juiste zaken bezig. Dit geeft weer veel energie om hierop door te pakken.”
Tijdens de adviseursbijeenkomsten die Obvion ook dit jaar weer op verschillende plekken in het land organiseert, zoekt Remmel zelf ook de interactie weer op met de adviseurs. “De expertise die adviseurs inbrengen en de inzichten die ze met ons delen benutten we effectief zodat we de juiste prioriteiten stellen”, aldus Remmel. “Op dit moment is ons KYC-proces bijvoorbeeld niet representatief voor de markt en die signalen krijgen we ook terug van het intermediair. Daaraan wordt hard gewerkt, zodat de adviseur op korte termijn een verbetering kan ervaren. Feedback is en blijft voor ons de brandstof om het samen nog beter te doen.”
Door continu de verbetering op te zoeken en daarmee innovatie naar een hoger niveau te brengen, vergroot Obvion het onderscheidend vermogen van de samenwerkende adviseurs, vertelt Driessen. “We willen de adviseur niet alleen bij de hypotheekaanvraag onderscheidend laten zijn richting de klant, maar zeker ook daarna gedurende de looptijd van de hypotheek”, aldus Driessen. “Daarbij staat voorop dat we tijdens die verbeterprocessen geen concessies willen doen aan wat de adviseurs in ons waarderen.”
Voor haar benoeming tot Manager Acceptatie bij Obvion Hypotheken vervulde Remmel zes jaar de rol van Senior Productmanager bij de hypotheekverstrekker in Heerlen. De brede ervaring die ze in verschillende functies op diverse plekken binnen de hypotheekketen heeft opgedaan, kan Remmel nu toepassen in haar nieuwe rol als Manager Acceptatie. Ze kent ook het intermediaire veld van binnenuit. Haar carrière in de financiële dienstverlening startte als hypotheekadviseur. Remmel: "In mijn nieuwe rol binnen Obvion draait het wat mij betreft om het creëren van ruimte voor initiatief en samenwerking, zodat we vanuit een co-creatie samen kunnen blijven groeien en innoveren om onze dienstverlening te verbeteren. Want innovatie en verbetering zijn wat mij betreft essentieel in onze snel veranderende wereld. We blijven aandacht houden voor het persoonlijk contact, het meedenken met de adviseur en een soepel proces. Natuurlijk zien we andere marktpartijen dat ook meer gaan doen, maar wij hebben daarbij het voordeel dat we doorbouwen op een stevige en solide basis die staat. Zowel adviseurs als collega’s zijn bekend en vertrouwd met die koers. Vanuit die volwassenheid blijft Obvion een speler in de voorhoede als het gaat om dienstverlening aan het intermediair.”
“Feedback is en blijft voor ons de brandstof om het samen nog beter te doen”
De kracht van Obvion zit volgens Igor Driessen, Manager Sales & Intermediaire Zaken bij Obvion, in de voorspelbaarheid van zowel het proces, de acceptatie en de ontwikkeling van de geldverstrekker. “Innovatiekracht zit niet alleen in de techniek, maar ook in de competenties en vaardigheden binnen een bedrijf. Onze voorspelbaarheid geeft de adviseur een gevoel van stabiliteit en zekerheid. Door consistent voorspelbaar te zijn, win je het vertrouwen van de adviseur en daarmee valt Obvion op in de markt.”
De samenwerking van Igor Driessen en Linda Remmel stamt overigens al uit een eerder werkverleden bij De Volksbank. Wat ze beiden meenamen naar de geldverstrekker in Heerlen was een gedeelde passie om dingen nog beter te maken en pijnpunten aan te pakken. Driessen: “Onze tegenstellingen vullen elkaar aan, wat leidt tot de juiste discussie en een scherpe focus op wat echt bijdraagt aan de dienstverlening aan de onafhankelijk adviseur.”
Bij Obvion komt het wederzijdse vertrouwen keer op keer terug in de reacties die adviseurs hebben achtergelaten. Voor de adviseurs die op Obvion hebben gestemd is de geldverstrekker een betrouwbare partner die het verschil maakt. Ook wordt Obvion geprezen om het feit dat de geldverstrekker in het digitale tijdperk trouw blijft aan het persoonlijk contact. Niet voor niets werken velen al decennialang met de geldverstrekker uit Heerlen samen.
Team Acceptatie krijgt eveneens de nodige credits in het onderzoek. De acceptanten worden omschreven als toegankelijk en oplossingsgericht. Ze denken actief mee, schakelen snel en zijn zonder eindeloze keuzemenu’s of doorverwijzingen bereikbaar. Die korte lijnen worden gewaardeerd, blijkt uit de reactie van veel adviseurs. De adviseursbelofte ‘oplossingsgerichte medewerkers die in alles kijken hoe het wel kan’, wordt wat dat betreft door Obvion dus waargemaakt. Hierdoor lukt het vaak toch om passende oplossingen te vinden voor complexe situaties, geven meerdere adviseurs aan.
Linda Remmel, sinds februari van dit jaar Manager Acceptatie bij Obvion: “We zijn heel blij met deze waardering. We krijgen dit zelf ook terug van de adviseurs, rechtstreeks of via de accountmanagers, maar het op deze manier nog eens bevestigd te krijgen, is een compliment voor mijn team en alle collega’s bij Obvion”.

Dat het intermediair vertrouwen heeft in een hypotheeklabel met een uitgesproken keuze voor het intermediaire distributiekanaal, zien we op verschillende onderdelen terug in het Gouden Lotus Award-onderzoek. Hypotheekadviseurs belonen Obvion dit jaar met een Gouden Lotus Award Hypotheekproduct en een derde plek in de categorie Hypotheekverstrekker Groot.
duidelijkheid en voorspelbaarheid
Obvion loopt voorop door



In de categorie Innovatie won Obvion met de introductie van het Obvion Energiebespaarpakket een Gouden Lotus Award. Teammanager Acceptatie Ben Kuijpers en Senior Marketeer Frank Heuts namen de Award in ontvangst. Met het Energiebespaarpakket helpt Obvion klanten met een energielabel G of F kosteloos inzicht te krijgen in het actuele energielabel van de woning én de verduurzamingsmogelijkheden. Hiervoor werkt Obvion samen met Woninglabel.nl. Als kers op de taart kunnen klanten van wie de woning na het advies een definitief energielabel G of F heeft, onder voorwaarden aanspraak maken op de tegemoetkoming van 1.000 euro als zij een van de geadviseerde isolatiemaatregelen laten uitvoeren. Ook neemt Obvion de kosten op zich om het energielabel op te laten maken.
“Mooi om te zien dat dit initiatief door het onafhankelijk intermediair wordt gewaardeerd met een Gouden lotus Award”, reageert Ben Kuijpers. Zijn collega Frank Heuts voegt daaraan toe: “Een mooie waardering, terwijl we begin dit jaar pas zijn gestart met het uitrollen van het Obvion Energiebespaarpakket. Voor mij is deze Award een bevestiging dat we een positieve impact maken op de adviseur en klant. We zijn samen met het intermediair met de juiste zaken bezig. Dit geeft weer veel energie om hierop door te pakken.”
Tijdens de adviseursbijeenkomsten die Obvion ook dit jaar weer op verschillende plekken in het land organiseert, zoekt Remmel zelf ook de interactie weer op met de adviseurs. “De expertise die adviseurs inbrengen en de inzichten die ze met ons delen benutten we effectief zodat we de juiste prioriteiten stellen”, aldus Remmel. “Op dit moment is ons KYC-proces bijvoorbeeld niet representatief voor de markt en die signalen krijgen we ook terug van het intermediair. Daaraan wordt hard gewerkt, zodat de adviseur op korte termijn een verbetering kan ervaren. Feedback is en blijft voor ons de brandstof om het samen nog beter te doen.”
Door continu de verbetering op te zoeken en daarmee innovatie naar een hoger niveau te brengen, vergroot Obvion het onderscheidend vermogen van de samenwerkende adviseurs, vertelt Driessen. “We willen de adviseur niet alleen bij de hypotheekaanvraag onderscheidend laten zijn richting de klant, maar zeker ook daarna gedurende de looptijd van de hypotheek”, aldus Driessen. “Daarbij staat voorop dat we tijdens die verbeterprocessen geen concessies willen doen aan wat de adviseurs in ons waarderen.”
Voor haar benoeming tot Manager Acceptatie bij Obvion Hypotheken vervulde Remmel zes jaar de rol van Senior Productmanager bij de hypotheekverstrekker in Heerlen. De brede ervaring die ze in verschillende functies op diverse plekken binnen de hypotheekketen heeft opgedaan, kan Remmel nu toepassen in haar nieuwe rol als Manager Acceptatie. Ze kent ook het intermediaire veld van binnenuit. Haar carrière in de financiële dienstverlening startte als hypotheekadviseur. Remmel: "In mijn nieuwe rol binnen Obvion draait het wat mij betreft om het creëren van ruimte voor initiatief en samenwerking, zodat we vanuit een co-creatie samen kunnen blijven groeien en innoveren om onze dienstverlening te verbeteren. Want innovatie en verbetering zijn wat mij betreft essentieel in onze snel veranderende wereld. We blijven aandacht houden voor het persoonlijk contact, het meedenken met de adviseur en een soepel proces. Natuurlijk zien we andere marktpartijen dat ook meer gaan doen, maar wij hebben daarbij het voordeel dat we doorbouwen op een stevige en solide basis die staat. Zowel adviseurs als collega’s zijn bekend en vertrouwd met die koers. Vanuit die volwassenheid blijft Obvion een speler in de voorhoede als het gaat om dienstverlening aan het intermediair.”
“Feedback is en blijft voor ons de brandstof om het samen nog beter te doen”
De kracht van Obvion zit volgens Igor Driessen, Manager Sales & Intermediaire Zaken bij Obvion, in de voorspelbaarheid van zowel het proces, de acceptatie en de ontwikkeling van de geldverstrekker. “Innovatiekracht zit niet alleen in de techniek, maar ook in de competenties en vaardigheden binnen een bedrijf. Onze voorspelbaarheid geeft de adviseur een gevoel van stabiliteit en zekerheid. Door consistent voorspelbaar te zijn, win je het vertrouwen van de adviseur en daarmee valt Obvion op in de markt.”
De samenwerking van Igor Driessen en Linda Remmel stamt overigens al uit een eerder werkverleden bij De Volksbank. Wat ze beiden meenamen naar de geldverstrekker in Heerlen was een gedeelde passie om dingen nog beter te maken en pijnpunten aan te pakken. Driessen: “Onze tegenstellingen vullen elkaar aan, wat leidt tot de juiste discussie en een scherpe focus op wat echt bijdraagt aan de dienstverlening aan de onafhankelijk adviseur.”
Bij Obvion komt het wederzijdse vertrouwen keer op keer terug in de reacties die adviseurs hebben achtergelaten. Voor de adviseurs die op Obvion hebben gestemd is de geldverstrekker een betrouwbare partner die het verschil maakt. Ook wordt Obvion geprezen om het feit dat de geldverstrekker in het digitale tijdperk trouw blijft aan het persoonlijk contact. Niet voor niets werken velen al decennialang met de geldverstrekker uit Heerlen samen.
Team Acceptatie krijgt eveneens de nodige credits in het onderzoek. De acceptanten worden omschreven als toegankelijk en oplossingsgericht. Ze denken actief mee, schakelen snel en zijn zonder eindeloze keuzemenu’s of doorverwijzingen bereikbaar. Die korte lijnen worden gewaardeerd, blijkt uit de reactie van veel adviseurs. De adviseursbelofte ‘oplossingsgerichte medewerkers die in alles kijken hoe het wel kan’, wordt wat dat betreft door Obvion dus waargemaakt. Hierdoor lukt het vaak toch om passende oplossingen te vinden voor complexe situaties, geven meerdere adviseurs aan.
Linda Remmel, sinds februari van dit jaar Manager Acceptatie bij Obvion: “We zijn heel blij met deze waardering. We krijgen dit zelf ook terug van de adviseurs, rechtstreeks of via de accountmanagers, maar het op deze manier nog eens bevestigd te krijgen, is een compliment voor mijn team en alle collega’s bij Obvion”.
Dat het intermediair vertrouwen heeft in een hypotheeklabel met een uitgesproken keuze voor het intermediaire distributiekanaal, zien we op verschillende onderdelen terug in het Gouden Lotus Award-onderzoek. Hypotheekadviseurs belonen Obvion dit jaar met een Gouden Lotus Award Hypotheekproduct en een derde plek in de categorie Hypotheekverstrekker Groot.
duidelijkheid en voorspelbaarheid
Obvion loopt voorop door