

De uitkomsten van het Gouden Lotus Awards onderzoek 2025 schetst in de categorie AOV-aanbieder een markt die zich steeds nadrukkelijker richt op maatwerk, innovatie en vooral businesspartnergerichtheid. Waar AOV-verzekeringen traditioneel als complex en taai werden ervaren, blijkt uit de beoordelingen dat adviseurs juist op zoek zijn naar aanbieders die helder communiceren, snel schakelen en meedenken in (maatwerk)oplossingen voor inkomensbescherming. Het product mag dan technisch zijn, de intermediaire dienstverlening moet persoonlijk, betrouwbaar en ondersteunend zijn.
Een duidelijke trend is de combinatie van flexibiliteit en eenvoud. AOV-aanbieders die hun producten begrijpelijk maken voor zowel adviseur als klant, en die in staat zijn mee te bewegen met uiteenlopende beroepsgroepen en inkomenssituaties, krijgen meer vertrouwen. Producten die goed te onderbouwen zijn binnen een passend advieskader worden structureel hoger gewaardeerd.
Innovatie loont als die voelbaar is. Aanbieders die hun producten updaten, aanvullende dekkingen bieden of inspelen op nieuwe arbeidsvormen worden geprezen, mits dit samengaat met echte service. Bereikbaarheid, snelheid en het gevoel van samenwerking maken het verschil. Vooral bij claims of onzekerheid rondom arbeidsongeschiktheid blijkt die menselijke component doorslaggevend.
De top drie bestaat uit TAF Verzekeringen, Credit Life en a.s.r. Verzekeringen. TAF voert de lijst overtuigend aan en wordt op elk aspect als beste beoordeeld: van productgeschiktheid en maatwerk tot innovatie en service. Credit Life volgt als tweede en scoort eveneens bijzonder hoog, vooral op productinhoud en voorkeur. a.s.r. Verzekeringen sluit de top drie met bescheiden scores, vooral dankzij hun ondersteuning en herkenbaarheid als gevestigde naam. Deze uitslag laat zien dat ook in de AOV-markt vernieuwen, vereenvoudigen en meedenken geen luxe is, maar de sleutel tot vertrouwen.
Winnaar TAF Verzekeringen
Wat winnaar TAF volgens veel adviseurs onderscheidt, is de combinatie van duidelijke producten en een ruime keuze aan dekkingen en voorwaarden. De mogelijkheid om de uitkering te baseren op het eigen beroep wordt gewaardeerd, net als de ondersteuning van Royal Doctors. Het aanvraagproces verloopt soepel en snel, wat volgens de adviseurs een verademing is in een markt die vaak nog gekenmerkt wordt door trage acceptatie en complexiteit. En hoewel enkele adviseurs de acceptatie als ‘streng’ ervaren, wordt dit vaak opgevat als een teken van zorgvuldigheid.
In de categorie AOV-aanbieder waren dit jaar opnieuw a.s.r. Verzekeringen, Credit Life en TAF Verzekeringen door hun businesspartners genomineerd voor een Gouden Lotus Award-Hypotheekmarkt. In deze categorie zijn in totaal 2.149 stemmen meegewogen in de uitslag. TAF ontving in deze categorie dit jaar voor de derde keer op rij de meeste stemmen en is daarmee de Awardwinnaar.





De uitkomsten van het Gouden Lotus Awards onderzoek 2025 schetst in de categorie AOV-aanbieder een markt die zich steeds nadrukkelijker richt op maatwerk, innovatie en vooral businesspartnergerichtheid. Waar AOV-verzekeringen traditioneel als complex en taai werden ervaren, blijkt uit de beoordelingen dat adviseurs juist op zoek zijn naar aanbieders die helder communiceren, snel schakelen en meedenken in (maatwerk)oplossingen voor inkomensbescherming. Het product mag dan technisch zijn, de intermediaire dienstverlening moet persoonlijk, betrouwbaar en ondersteunend zijn.
Een duidelijke trend is de combinatie van flexibiliteit en eenvoud. AOV-aanbieders die hun producten begrijpelijk maken voor zowel adviseur als klant, en die in staat zijn mee te bewegen met uiteenlopende beroepsgroepen en inkomenssituaties, krijgen meer vertrouwen. Producten die goed te onderbouwen zijn binnen een passend advieskader worden structureel hoger gewaardeerd.
Innovatie loont als die voelbaar is. Aanbieders die hun producten updaten, aanvullende dekkingen bieden of inspelen op nieuwe arbeidsvormen worden geprezen, mits dit samengaat met echte service. Bereikbaarheid, snelheid en het gevoel van samenwerking maken het verschil. Vooral bij claims of onzekerheid rondom arbeidsongeschiktheid blijkt die menselijke component doorslaggevend.
De top drie bestaat uit TAF Verzekeringen, Credit Life en a.s.r. Verzekeringen. TAF voert de lijst overtuigend aan en wordt op elk aspect als beste beoordeeld: van productgeschiktheid en maatwerk tot innovatie en service. Credit Life volgt als tweede en scoort eveneens bijzonder hoog, vooral op productinhoud en voorkeur. a.s.r. Verzekeringen sluit de top drie met bescheiden scores, vooral dankzij hun ondersteuning en herkenbaarheid als gevestigde naam. Deze uitslag laat zien dat ook in de AOV-markt vernieuwen, vereenvoudigen en meedenken geen luxe is, maar de sleutel tot vertrouwen.
Winnaar TAF Verzekeringen
Wat winnaar TAF volgens veel adviseurs onderscheidt, is de combinatie van duidelijke producten en een ruime keuze aan dekkingen en voorwaarden. De mogelijkheid om de uitkering te baseren op het eigen beroep wordt gewaardeerd, net als de ondersteuning van Royal Doctors. Het aanvraagproces verloopt soepel en snel, wat volgens de adviseurs een verademing is in een markt die vaak nog gekenmerkt wordt door trage acceptatie en complexiteit. En hoewel enkele adviseurs de acceptatie als ‘streng’ ervaren, wordt dit vaak opgevat als een teken van zorgvuldigheid.

In de categorie AOV-aanbieder waren dit jaar opnieuw a.s.r. Verzekeringen, Credit Life en TAF Verzekeringen door hun businesspartners genomineerd voor een Gouden Lotus Award-Hypotheekmarkt. In deze categorie zijn in totaal 2.149 stemmen meegewogen in de uitslag. TAF ontving in deze categorie dit jaar voor de derde keer op rij de meeste stemmen en is daarmee de Awardwinnaar.