Deze publicatie maakt gebruik van cookies

We gebruiken functionele en analytische cookies om onze website te verbeteren. Daarnaast plaatsen derde partijen tracking cookies om gepersonaliseerde advertenties op social media weer te geven. Door op accepteren te klikken gaat u akkoord met het plaatsen van deze cookies.
Gouden Lotus Awards
Gemotiveerd om te blijven vernieuwen

Hoe dan ook is er nog genoeg te doen op het gebied van risicoverzekeringen. “Wij blijven ideeën ontwikkelen,” zegt Rensen. “Het mooie van al die prijzen winnen, is dat ze ons extra energie geven. De Gouden Lotus, maar ook onze hoge scores bij MoneyView en in het Adfiz Prestatie Onderzoek, dat zorgt voor een flow binnen het team. Collega’s raken gemotiveerd om te blijven vernieuwen en proposities te ontwikkelen die écht aansluiten bij wat de klant nodig heeft. En wie weet, staan we volgend jaar weer op het podium. Dat maakt het werken bij TAF zo leuk.”

Bescherming voor iedereen

Bij het afsluiten van een hypotheek is er vaak automatisch aandacht voor risico’s zoals arbeidsongeschiktheid en overlijden. Huurders krijgen zo’n gesprek meestal niet. Terwijl hun financiële kwetsbaarheid zeker niet kleiner is. Rensen: “Huurprijzen stijgen al jaren, terwijl de hypotheeklasten redelijk stabiel blijven. Als je inkomen wegvalt, blijven ook de lasten van de huurder gewoon doorlopen. Het is dus minstens zo belangrijk dat ook huurders nadenken over inkomensbescherming.”

Om zowel huurders als kopers een passende oplossing te kunnen bieden, ontwikkelde TAF de Inkomensbeschermer. “Met deze verzekering bieden we werknemers een gegarandeerde aanvulling tot het verzekerde maandinkomen. Bij volledige én gedeeltelijke arbeidsongeschiktheid.” Deze verzekeringsoplossing leverde TAF de derde Gouden Lotus Award op.

“Dezelfde noodzaak geldt voor het risico van voortijdig overlijden, daarvan willen we ook de huurder doordringen”, vervolgt Rensen. “Slechts 15 procent van de huurders heeft een overlijdensrisicoverzekering, tegen 38 procent van de huiseigenaren, blijkt uit onderzoek in opdracht van het Verbond van Verzekeraars uit 2023.” En volgens Rensen speelt er meer: “Wat het extra lastig maakt, is dat een ORV volgens de Wft een complex product is. Daardoor is de provisie afgeschaft. De klant moet de adviseur nu in één keer zelf betalen voor het advies. Voor consumenten is dit een enorme drempel.”

“Ik denk nu: het is goed dat de provisies gereguleerd zijn, maar was het niet beter geweest om die bij de ORV gewoon in de premie te laten zitten? Dan was de verzekering laagdrempeliger geweest en zouden veel meer mensen zich verzekerd hebben tegen het risico van overlijden.”

Blijven innoveren met oog voor de klant

De meest recente innovatie van TAF speelt in op gemak en efficiëntie. “Met één aanvraag regel je nu zowel de overlijdensrisicoverzekering als de maandlastbeschermer bij arbeidsongeschiktheid en werkloosheid. Dit blijven twee losse polissen, zodat de flexibiliteit behouden blijft. Echter, de klant hoeft maar één gezondheidsverklaring in te vullen. Dat betekent minder administratieve handelingen, meer snelheid en meer gemak. Voor zowel de adviseur als voor de klant.”

Wat daarnaast op stapel staat, is de verdere ontwikkeling van de preventieboog. “Samen met partner Royal Doctors – die onze klanten ondersteunt bij medische vragen, het vinden van de juiste specialist en het bieden van een second opinion – onderzoeken we hoe we deze dienstverlening verder kunnen uitbreiden. Bijvoorbeeld in de vorm van gesprekken met een coach, een psycholoog, of andere ondersteuning naar behoefte. Met als doel uitval te voorkomen, en zo bij te dragen aan duurzame inzetbaarheid en financiële zekerheid.”

Met welke Gouden Lotus Award is Rensen het meest blij? “Met allemaal, maar die voor de beste AOV spreekt toch wel het meest tot de verbeelding. We zijn onze positie in deze markt de laatste jaren actief aan het uitbouwen. Steeds meer adviseurs weten ons te vinden en zien ons als een serieuze speler. Deze award laat zien dat we op de goede weg zijn.”

Hij vervolgt: “Ook hier geldt dat we proposities ontwikkeld hebben die aansluiten bij de behoeften in de markt. Wij bieden voor alle smaken een passende oplossing. Voor ondernemers hebben we producten voor elke fase: van de starter tot de doorgewinterde professional. En wie een eigen buffer heeft, kiest voor een langere eigenrisicotermijn. Daarnaast bieden we voor werknemers passende oplossingen. Of het nu gaat om het verzekeren van woonlasten, vaste lasten of het inkomen; voor beide doelgroepen hebben we een breed en flexibel aanbod.”

Voor alle smaken een passende oplossing

“Het mooie van al die prijzen winnen, is dat ze ons extra energie geven”

“Geen starre beleidsregels, maar gewoon kijken wat wél kan”

Het geheim achter het succes

Rensen licht graag een tipje van de sluier op van het ‘geheim’ van TAF. “Productontwikkeling benaderen wij altijd vanuit het perspectief van de klant, met als doel oplossingen te bieden die écht aansluiten bij hun behoeften. Een belangrijk voordeel is dat wij ons IT-systeem in eigen beheer hebben. Dat geeft ons de flexibiliteit om snel en efficiënt aanpassingen door te voeren wanneer dat nodig is, zonder afhankelijk te zijn van externe partijen.”

“Tegelijkertijd geloven wij sterk in de kracht van persoonlijk contact. We zijn een modern en sterk gedigitaliseerd bedrijf, maar juist op de momenten die ertoe doen, bieden we persoonlijke aandacht. Met een team van 70 medewerkers, waaronder acht accountmanagers met een vaste regio, hebben adviseurs en klanten altijd een vertrouwd aanspreekpunt. Onze klantenservice is makkelijk bereikbaar, je krijgt vaak een vertrouwde stem aan de lijn en we denken echt met je mee. Geen starre beleidsregels, maar gewoon kijken wat wél kan.”

De beoordeling van de intermediairs die deelnamen aan het Gouden Lotus Award-onderzoek spreekt boekdelen: ‘Snelheid, keuzevrijheid en een aantrekkelijke prijs-kwaliteitverhouding’, zeggen ze over de AOV-oplossingen. ‘Flexibiliteit, breed aanbod en scherpe premies’, over de ORV-oplossingen. ‘Al jarenlang de beste’, over beide categorieën. Ook de persoonlijke benadering en de eenvoud van de digitale tools krijgen lof.

En wederom knalden bij TAF de champagnekurken. Supertrots zijn ze, nog steeds. En dankbaar. “Dat we dat samen met onze mensen hebben bereikt. En dat onze adviseurs ons deze feedback weer hebben gegeven, dat is fantastisch. Want zonder adviseurs is er geen TAF,” dat beseft commercieel directeur Frank Rensen maar al te goed.

Rensen zit sinds januari in de directie van TAF. Hij volgde Michiel Meijer op, die overstapte naar Ingage Aetos Franchise. Rensen brengt zo’n dertig jaar ervaring in de financiële dienstverlening mee. Hij werkte voor grote financiële instellingen zoals AXA, Reaal, SNS Bank en ARAG.

TAF-medewerkers met hun welverdiende Gouden Lotus Awards. Rechts vooraan Commercieel directeur Frank Rensen

Auteur Linda Welther
Voor het zesde jaar op rij valt TAF in de prijzen. Met, net als vorig jaar, een hattrick. Adviseurs roemen de verzekeraar om haar oplossingen voor arbeidsongeschiktheid en voortijdig overlijden én om de beste vernieuwende verzekeringsoplossing: een inkomensbeschermer voor zowel huurders als kopers. Hoe krijgen ze dat bij TAF toch steeds voor elkaar? “Wij blijven kijken naar de behoeften van de klant.”

Gouden Lotus-winnaar TAF:

Hoe klantgericht denken loont

TAF-medewerkers met hun welverdiende Gouden Lotus Awards. Rechts vooraan Commercieel directeur Frank Rensen
Gouden Lotus Awards
Gemotiveerd om te blijven vernieuwen

Hoe dan ook is er nog genoeg te doen op het gebied van risicoverzekeringen. “Wij blijven ideeën ontwikkelen,” zegt Rensen. “Het mooie van al die prijzen winnen, is dat ze ons extra energie geven. De Gouden Lotus, maar ook onze hoge scores bij MoneyView en in het Adfiz Prestatie Onderzoek, dat zorgt voor een flow binnen het team. Collega’s raken gemotiveerd om te blijven vernieuwen en proposities te ontwikkelen die écht aansluiten bij wat de klant nodig heeft. En wie weet, staan we volgend jaar weer op het podium. Dat maakt het werken bij TAF zo leuk.”

“Het mooie van al die prijzen winnen, is dat ze ons extra energie geven”

Bescherming voor iedereen

Bij het afsluiten van een hypotheek is er vaak automatisch aandacht voor risico’s zoals arbeidsongeschiktheid en overlijden. Huurders krijgen zo’n gesprek meestal niet. Terwijl hun financiële kwetsbaarheid zeker niet kleiner is. Rensen: “Huurprijzen stijgen al jaren, terwijl de hypotheeklasten redelijk stabiel blijven. Als je inkomen wegvalt, blijven ook de lasten van de huurder gewoon doorlopen. Het is dus minstens zo belangrijk dat ook huurders nadenken over inkomensbescherming.”

Om zowel huurders als kopers een passende oplossing te kunnen bieden, ontwikkelde TAF de Inkomensbeschermer. “Met deze verzekering bieden we werknemers een gegarandeerde aanvulling tot het verzekerde maandinkomen. Bij volledige én gedeeltelijke arbeidsongeschiktheid.” Deze verzekeringsoplossing leverde TAF de derde Gouden Lotus Award op.

“Dezelfde noodzaak geldt voor het risico van voortijdig overlijden, daarvan willen we ook de huurder doordringen”, vervolgt Rensen. “Slechts 15 procent van de huurders heeft een overlijdensrisicoverzekering, tegen 38 procent van de huiseigenaren, blijkt uit onderzoek in opdracht van het Verbond van Verzekeraars uit 2023.” En volgens Rensen speelt er meer: “Wat het extra lastig maakt, is dat een ORV volgens de Wft een complex product is. Daardoor is de provisie afgeschaft. De klant moet de adviseur nu in één keer zelf betalen voor het advies. Voor consumenten is dit een enorme drempel.”

“Ik denk nu: het is goed dat de provisies gereguleerd zijn, maar was het niet beter geweest om die bij de ORV gewoon in de premie te laten zitten? Dan was de verzekering laagdrempeliger geweest en zouden veel meer mensen zich verzekerd hebben tegen het risico van overlijden.”

Blijven innoveren met oog voor de klant

De meest recente innovatie van TAF speelt in op gemak en efficiëntie. “Met één aanvraag regel je nu zowel de overlijdensrisicoverzekering als de maandlastbeschermer bij arbeidsongeschiktheid en werkloosheid. Dit blijven twee losse polissen, zodat de flexibiliteit behouden blijft. Echter, de klant hoeft maar één gezondheidsverklaring in te vullen. Dat betekent minder administratieve handelingen, meer snelheid en meer gemak. Voor zowel de adviseur als voor de klant.”

Wat daarnaast op stapel staat, is de verdere ontwikkeling van de preventieboog. “Samen met partner Royal Doctors – die onze klanten ondersteunt bij medische vragen, het vinden van de juiste specialist en het bieden van een second opinion – onderzoeken we hoe we deze dienstverlening verder kunnen uitbreiden. Bijvoorbeeld in de vorm van gesprekken met een coach, een psycholoog, of andere ondersteuning naar behoefte. Met als doel uitval te voorkomen, en zo bij te dragen aan duurzame inzetbaarheid en financiële zekerheid.”

Met welke Gouden Lotus Award is Rensen het meest blij? “Met allemaal, maar die voor de beste AOV spreekt toch wel het meest tot de verbeelding. We zijn onze positie in deze markt de laatste jaren actief aan het uitbouwen. Steeds meer adviseurs weten ons te vinden en zien ons als een serieuze speler. Deze award laat zien dat we op de goede weg zijn.”

Hij vervolgt: “Ook hier geldt dat we proposities ontwikkeld hebben die aansluiten bij de behoeften in de markt. Wij bieden voor alle smaken een passende oplossing. Voor ondernemers hebben we producten voor elke fase: van de starter tot de doorgewinterde professional. En wie een eigen buffer heeft, kiest voor een langere eigenrisicotermijn. Daarnaast bieden we voor werknemers passende oplossingen. Of het nu gaat om het verzekeren van woonlasten, vaste lasten of het inkomen; voor beide doelgroepen hebben we een breed en flexibel aanbod.”

Voor alle smaken een passende oplossing

“Geen starre beleidsregels, maar gewoon kijken wat wél kan”

Het geheim achter het succes

Rensen licht graag een tipje van de sluier op van het ‘geheim’ van TAF. “Productontwikkeling benaderen wij altijd vanuit het perspectief van de klant, met als doel oplossingen te bieden die écht aansluiten bij hun behoeften. Een belangrijk voordeel is dat wij ons IT-systeem in eigen beheer hebben. Dat geeft ons de flexibiliteit om snel en efficiënt aanpassingen door te voeren wanneer dat nodig is, zonder afhankelijk te zijn van externe partijen.”

“Tegelijkertijd geloven wij sterk in de kracht van persoonlijk contact. We zijn een modern en sterk gedigitaliseerd bedrijf, maar juist op de momenten die ertoe doen, bieden we persoonlijke aandacht. Met een team van 70 medewerkers, waaronder acht accountmanagers met een vaste regio, hebben adviseurs en klanten altijd een vertrouwd aanspreekpunt. Onze klantenservice is makkelijk bereikbaar, je krijgt vaak een vertrouwde stem aan de lijn en we denken echt met je mee. Geen starre beleidsregels, maar gewoon kijken wat wél kan.”

De beoordeling van de intermediairs die deelnamen aan het Gouden Lotus Award-onderzoek spreekt boekdelen: ‘Snelheid, keuzevrijheid en een aantrekkelijke prijs-kwaliteitverhouding’, zeggen ze over de AOV-oplossingen. ‘Flexibiliteit, breed aanbod en scherpe premies’, over de ORV-oplossingen. ‘Al jarenlang de beste’, over beide categorieën. Ook de persoonlijke benadering en de eenvoud van de digitale tools krijgen lof.

Auteur Linda Welther
Voor het zesde jaar op rij valt TAF in de prijzen. Met, net als vorig jaar, een hattrick. Adviseurs roemen de verzekeraar om haar oplossingen voor arbeidsongeschiktheid en voortijdig overlijden én om de beste vernieuwende verzekeringsoplossing: een inkomensbeschermer voor zowel huurders als kopers. Hoe krijgen ze dat bij TAF toch steeds voor elkaar? “Wij blijven kijken naar de behoeften van de klant.”

Gouden Lotus-winnaar TAF:

Hoe klantgericht denken loont