Deze publicatie maakt gebruik van cookies

We gebruiken functionele en analytische cookies om onze website te verbeteren. Daarnaast plaatsen derde partijen tracking cookies om gepersonaliseerde advertenties op social media weer te geven. Door op accepteren te klikken gaat u akkoord met het plaatsen van deze cookies.

Maart: het uitgelezen moment voor klantbeheer

De nieuwe VIA en WOZ komen online. Doe hier je voordeel mee!

De markt is booming of zelfs overspannen te noemen. Het aantal nieuwe hypotheekaanvragen blijft ongekend hoog. Toch is het van belang ook oog te houden voor klantbeheer en -behoud. Auke Dirkmaat van Ockto: “Enerzijds doe je dit vanuit zorgplicht, maar tegelijk plant je hiermee ook de zaadjes waarvan je op langere termijn de vruchten plukt. En laat maart daarvoor nu net de ideale zaaimaand zijn.”

De Belastingdienst stelt jaarlijks op 1 maart de nieuwe 'Vooraf Ingevulde Aangifte' beschikbaar; alle Nederlanders kunnen dan op basis hiervan weer belastingaangifte doen. Dit is tevens de databron waaruit Ockto de Belastingdienstgegevens ophaalt. Vanaf maart zijn deze gegevens van de Belastingdienst weer geüpdatet naar peildatum 31 december 2020, bijvoorbeeld de spaartegoeden en andere bezittingen. Daarnaast wordt in de eerste maanden van het jaar de nieuwe WOZ-waarde van de woning bekend. Deze twee zaken (de VIA en WOZ-waarde) zorgen er samen voor dat maart de ideale maand is om als adviseur je klanten om een update van hun gegevens te vragen.

Of je nu deel uitmaakt van een franchiseorganisatie of volledig zelfstandig werkt, een CRM-pakket gebruikt of niet, in alle gevallen is het mogelijk de persoonlijke gegevens van je klant aan te laten leveren met Ockto. Snel, makkelijk en veilig. Meer weten? Ons team staat klaar om je te helpen.

Ockto: toegankelijk voor elke adviseur


'Laat de klant even een Ocktootje doen'

Dit doe je eenvoudig door ze een Ocktootje te laten doen. Dan vraag je natuurlijk om een update van de totale dataset, dus ook de gegevens uit MijnOverheid, het UWV, Mijnpensioenoverzicht.nl. En sinds kort heb je met Ockto Connect ook de mogelijkheid een eventuele studieschuld, genoten opleidingen en behaalde diploma’s op te halen vanuit DUO. Zo heb je met een kleine inspanning weer een actueel en volledig overzicht van de financiële situatie van je klant. Een mooie basis voor een gesprek: want wellicht is het gezin uitgebreid, leven er wensen om de woning te verduurzamen of is er een pensioentekort.  

Up-to-date-klantgegevens in een handomdraai


Wat je vervolgens met deze inzichten doet, is geheel aan jou. Dirkmaat: “Beperk je je tot de zorgplicht en kijk je alleen of het afgesloten product nog voldoende passend is? Of pak je de gelegenheid van dit contactmoment breder op door ook te achterhalen wat de drijfveren van jouw klanten zijn. Hebben ze vooral oren naar lastenverlichting? Of speelt er toch de gedachte om te gaan verbouwen? Hiermee kun je je actief onderscheiden op kwaliteit en een diepere relatie met je klant opbouwen.”

Hoe dan ook: maak klantbeheer een vast onderdeel van je bedrijfsvoering en laat je klanten geregeld een actuele set gegevens aanleveren. Met Ockto is dit een kleine moeite en uiteraard veilig. Het biedt een duidelijk totaaloverzicht waarmee je in één klap ziet waar je klant nu staat.


Alleen zorgplicht of kwalitatief onderscheiden?


Aan het woord

aukedirkmaat2.png robin_bruins.png tim_bijvoet.png

Team Ockto Auke Dirkmaat, Tim Bijvoet en Robin Bruins

Maart: het uitgelezen moment voor klantbeheer

De nieuwe VIA en WOZ komen online. Doe hier je voordeel mee!

De markt is booming of zelfs overspannen te noemen. Het aantal nieuwe hypotheekaanvragen blijft ongekend hoog. Toch is het van belang ook oog te houden voor klantbeheer en -behoud. Auke Dirkmaat van Ockto: “Enerzijds doe je dit vanuit zorgplicht, maar tegelijk plant je hiermee ook de zaadjes waarvan je op langere termijn de vruchten plukt. En laat maart daarvoor nu net de ideale zaaimaand zijn.”

De Belastingdienst stelt jaarlijks op 1 maart de nieuwe 'Vooraf Ingevulde Aangifte' beschikbaar; alle Nederlanders kunnen dan op basis hiervan weer belastingaangifte doen. Dit is tevens de databron waaruit Ockto de Belastingdienstgegevens ophaalt. Vanaf maart zijn deze gegevens van de Belastingdienst weer geüpdatet naar peildatum 31 december 2020, bijvoorbeeld de spaartegoeden en andere bezittingen. Daarnaast wordt in de eerste maanden van het jaar de nieuwe WOZ-waarde van de woning bekend. Deze twee zaken (de VIA en WOZ-waarde) zorgen er samen voor dat maart de ideale maand is om als adviseur je klanten om een update van hun gegevens te vragen.

Of je nu deel uitmaakt van een franchiseorganisatie of volledig zelfstandig werkt, een CRM-pakket gebruikt of niet, in alle gevallen is het mogelijk de persoonlijke gegevens van je klant aan te laten leveren met Ockto. Snel, makkelijk en veilig. Meer weten? Ons team staat klaar om je te helpen.

Ockto: toegankelijk voor elke adviseur


Dit doe je eenvoudig door ze een Ocktootje te laten doen. Dan vraag je natuurlijk om een update van de totale dataset, dus ook de gegevens uit MijnOverheid, het UWV, Mijnpensioenoverzicht.nl. En sinds kort heb je met Ockto Connect ook de mogelijkheid een eventuele studieschuld, genoten opleidingen en behaalde diploma’s op te halen vanuit DUO. Zo heb je met een kleine inspanning weer een actueel en volledig overzicht van de financiële situatie van je klant. Een mooie basis voor een gesprek: want wellicht is het gezin uitgebreid, leven er wensen om de woning te verduurzamen of is er een pensioentekort.  

Up-to-date-klantgegevens in een handomdraai


'Laat de klant even een Ocktootje doen'

Wat je vervolgens met deze inzichten doet, is geheel aan jou. Dirkmaat: “Beperk je je tot de zorgplicht en kijk je alleen of het afgesloten product nog voldoende passend is? Of pak je de gelegenheid van dit contactmoment breder op door ook te achterhalen wat de drijfveren van jouw klanten zijn. Hebben ze vooral oren naar lastenverlichting? Of speelt er toch de gedachte om te gaan verbouwen? Hiermee kun je je actief onderscheiden op kwaliteit en een diepere relatie met je klant opbouwen.”

Hoe dan ook: maak klantbeheer een vast onderdeel van je bedrijfsvoering en laat je klanten geregeld een actuele set gegevens aanleveren. Met Ockto is dit een kleine moeite en uiteraard veilig. Het biedt een duidelijk totaaloverzicht waarmee je in één klap ziet waar je klant nu staat.


Alleen zorgplicht of kwalitatief onderscheiden?


aukedirkmaat2.png robin_bruins.png tim_bijvoet.png

Team Ockto Auke Dirkmaat, Tim Bijvoet en Robin Bruins

Aan het woord