intermediaire bereikbaarheid
ABN Amro met 15%
Hypotheekvolmacht vergroot
De serviceprovider mét volmacht van de grootbank mag een renteaanbod uitbrengen, brengt alles stukken bij elkaar en doet de eerste beoordeling. Daarna gaat het complete digitale aanvraagdossier voor finaal akkoord naar ABN Amro. Om namens de bank werkzaamheden te kunnen verrichten hebben de acceptanten van de serviceprovider bij ABN Amro een specifiek voor volmachten ontwikkelde opleiding gevolgd. Daarin is ook uitgebreid stilgestaan bij zaken als zakelijk inkomen en explain-situaties (maatwerk). Groenendijk: “Bij een volmacht moeten de acceptanten veel meer van onze acceptatieregels en -voorwaarden weten dan acceptanten bij een reguliere serviceprovider. Dat maakt de samenwerking ook een stuk intensiever. Voor intermediairs voelen deze acceptanten eigenlijk als onderdeel van ABN Amro. De acceptanten die werken voor Huismerk, Basic en FlexFront kunnen vrijwel het gehele hypothekenassortiment van ABN Amro in volmacht aanbieden. Vanwege de grotere complexiteit zijn de Overwaarde Hypotheek en Hypotheek voor verhuur nog niet in volmacht beschikbaar. Het overgrote deel van de aanvragen is standaardhypotheken, maar maatwerk is ook onderdeel van de volmacht. Groenendijk: “Dat geeft de serviceprovider mogelijkheden die het nu nog niet heeft. Het schept tegelijkertijd ook verwachtingen die we goed moeten managen. Daarom zal in explain- en maatwerktrajecten al in een vroeg stadium afstemming nodig zijn tussen de acceptanten van de serviceprovider en de collega’s bij Operations die finaal akkoord geven. Die intensieve samenwerking gaan we nu in de praktijk ervaren en verder finetunen. We zijn een bank met oog voor de mogelijkheden, ook in volmacht.”
Eerste grootbank-volmacht voor Huismerk, Basic en Flexfront
“Serviceproviders bewijzen al jaren succesvol te zijn”
Achter de schermen is er ruim negen maanden toegewerkt naar de livegang van de hypotheekvolmacht. Groenendijk is trots dat hij daarmee de eerste grootbank is die op deze wijze samenwerkt met serviceproviders. De missie van volmachtpartner Romeo is het op een kosten-efficiënte manier ondersteunen en ontzorgen van financieel adviseurs. Daardoor hoeven zij zich minder met de randvoorwaarden bezig te houden. Romeo richt zich met de formule Huismerk op financieel adviseurs die ondersteund willen worden bij hun dagelijkse werkzaamheden. De formule Basic Serviceproviding profileert zich als de no-nonsense serviceprovider voor de onafhankelijk financieel adviseur. Het bedrijfsonderdeel MO.servicing tot slot, verleent Operations-diensten voor en namens diverse hypotheekaanbieders.
De bedieningsconcepten Huismerk en Basic bieden de hypotheken van ABN Amro vanaf vandaag via MO-servicing in volmacht aan, volmachtpartner FlexFront volgt naar verwachting enkele weken later. Op termijn verwacht Groenendijk dat er nog een of twee bestaande samenwerkingen met serviceproviders uitgebreid kunnen worden met een volmacht.
Martin Keegstra, algemeen directeur van Romeo Financiële Diensten is trots dat hij het A-merk ABN Amro als eerste mag toevoegen aan het assortiment. “Met haar sterke merk en haar brede productenpallet is ABN Amro een prachtige aanvulling, zowel voor de midoffice activiteiten van MO.Servicing als voor onze distributiekanalen Huismerk en Basic Serviceproviding. Michiel van der Linde, commercieel directeur van Flexfront, is eveneens blij met de aanstaande samenwerking. “We hadden al een tijd de wens om een grootbank aan ons hypotheekaanbod toe te voegen. Met de komst van het sterke merk ABN Amro komt die wens uit. Dat is fantastisch nieuws voor onze 1.200 intermediairs, die er een sterk label bij krijgen mét daarbij de vertrouwde service van FlexFront.”
Vanaf vandaag heeft de financieel adviseur bij ABN Amro Intermediaire Distributie drie keuzes om de hypotheek van zijn klant onder te brengen. Via een rechtstreekse aanstelling, via een serviceprovider zonder volmacht of via een serviceprovider mét volmacht. De vorm van samenwerking kan een advieskantoor één keer per jaar aanpassen. “ABN Amro wil voor alle advieskantoren bereikbaar zijn in een vorm die de adviseur het beste past. Alleen met rechtstreekse aanstellingen werken zou die bereikbaarheid beperken, daarom is het fijn om samen te werken met een serviceprovider als tussenschakel. Deze beroepsgroep bewijst al meerdere jaren succesvol te zijn. Door onze hypotheken nu ook in volmacht beschikbaar te stellen via serviceproviders, sluiten we nog beter aan bij de verschillende behoeften binnen het intermediaire advieskanaal. We verwachten hiermee het bereik onder adviseurs met 10 tot 15 procent te vergroten”, aldus Mark Groenendijk, Manager Intermediaire Distributie van ABN Amro.
Met het verstrekken van twee hypotheekvolmachten intensiveert
ABN Amro de samenwerking met serviceproviders. Na een intensief voortraject zijn FlexFront en de
Romeo-labels Huismerk en Basic de eerste serviceproviders die over een grootbank-volmacht voor hypotheken beschikken.
Hypotheekvolmacht vergroot
Eerste grootbank-volmacht voor Huismerk, Basic en Flexfront
De serviceprovider mét volmacht van de grootbank mag een renteaanbod uitbrengen, brengt alles stukken bij elkaar en doet de eerste beoordeling. Daarna gaat het complete digitale aanvraagdossier voor finaal akkoord naar ABN Amro. Om namens de bank werkzaamheden te kunnen verrichten hebben de acceptanten van de serviceprovider bij ABN Amro een specifiek voor volmachten ontwikkelde opleiding gevolgd. Daarin is ook uitgebreid stilgestaan bij zaken als zakelijk inkomen en explain-situaties (maatwerk). Groenendijk: “Bij een volmacht moeten de acceptanten veel meer van onze acceptatieregels en -voorwaarden weten dan acceptanten bij een reguliere serviceprovider. Dat maakt de samenwerking ook een stuk intensiever. Voor intermediairs voelen deze acceptanten eigenlijk als onderdeel van ABN Amro. De acceptanten die werken voor Huismerk, Basic en FlexFront kunnen vrijwel het gehele hypothekenassortiment van ABN Amro in volmacht aanbieden. Vanwege de grotere complexiteit zijn de Overwaarde Hypotheek en Hypotheek voor verhuur nog niet in volmacht beschikbaar. Het overgrote deel van de aanvragen is standaardhypotheken, maar maatwerk is ook onderdeel van de volmacht. Groenendijk: “Dat geeft de serviceprovider mogelijkheden die het nu nog niet heeft. Het schept tegelijkertijd ook verwachtingen die we goed moeten managen. Daarom zal in explain- en maatwerktrajecten al in een vroeg stadium afstemming nodig zijn tussen de acceptanten van de serviceprovider en de collega’s bij Operations die finaal akkoord geven. Die intensieve samenwerking gaan we nu in de praktijk ervaren en verder finetunen. We zijn een bank met oog voor de mogelijkheden, ook in volmacht.”
“Serviceproviders bewijzen al jaren succesvol te zijn”
Achter de schermen is er ruim negen maanden toegewerkt naar de livegang van de hypotheekvolmacht. Groenendijk is trots dat hij daarmee de eerste grootbank is die op deze wijze samenwerkt met serviceproviders. De missie van volmachtpartner Romeo is het op een kosten-efficiënte manier ondersteunen en ontzorgen van financieel adviseurs. Daardoor hoeven zij zich minder met de randvoorwaarden bezig te houden. Romeo richt zich met de formule Huismerk op financieel adviseurs die ondersteund willen worden bij hun dagelijkse werkzaamheden. De formule Basic Serviceproviding profileert zich als de no-nonsense serviceprovider voor de onafhankelijk financieel adviseur. Het bedrijfsonderdeel MO.servicing tot slot, verleent Operations-diensten voor en namens diverse hypotheekaanbieders.
De bedieningsconcepten Huismerk en Basic bieden de hypotheken van ABN Amro vanaf vandaag via MO-servicing in volmacht aan, volmachtpartner FlexFront volgt naar verwachting enkele weken later. Op termijn verwacht Groenendijk dat er nog een of twee bestaande samenwerkingen met serviceproviders uitgebreid kunnen worden met een volmacht.
Martin Keegstra, algemeen directeur van Romeo Financiële Diensten is trots dat hij het A-merk ABN Amro als eerste mag toevoegen aan het assortiment. “Met haar sterke merk en haar brede productenpallet is ABN Amro een prachtige aanvulling, zowel voor de midoffice activiteiten van MO.Servicing als voor onze distributiekanalen Huismerk en Basic Serviceproviding. Michiel van der Linde, commercieel directeur van Flexfront, is eveneens blij met de aanstaande samenwerking. “We hadden al een tijd de wens om een grootbank aan ons hypotheekaanbod toe te voegen. Met de komst van het sterke merk ABN Amro komt die wens uit. Dat is fantastisch nieuws voor onze 1.200 intermediairs, die er een sterk label bij krijgen mét daarbij de vertrouwde service van FlexFront.”
Vanaf vandaag heeft de financieel adviseur bij ABN Amro Intermediaire Distributie drie keuzes om de hypotheek van zijn klant onder te brengen. Via een rechtstreekse aanstelling, via een serviceprovider zonder volmacht of via een serviceprovider mét volmacht. De vorm van samenwerking kan een advieskantoor één keer per jaar aanpassen. “ABN Amro wil voor alle advieskantoren bereikbaar zijn in een vorm die de adviseur het beste past. Alleen met rechtstreekse aanstellingen werken zou die bereikbaarheid beperken, daarom is het fijn om samen te werken met een serviceprovider als tussenschakel. Deze beroepsgroep bewijst al meerdere jaren succesvol te zijn. Door onze hypotheken nu ook in volmacht beschikbaar te stellen via serviceproviders, sluiten we nog beter aan bij de verschillende behoeften binnen het intermediaire advieskanaal. We verwachten hiermee het bereik onder adviseurs met 10 tot 15 procent te vergroten”, aldus Mark Groenendijk, Manager Intermediaire Distributie van ABN Amro.
Met het verstrekken van twee hypotheekvolmachten intensiveert
ABN Amro de samenwerking met serviceproviders. Na een intensief voortraject zijn FlexFront en de
Romeo-labels Huismerk en Basic de eerste serviceproviders die over een grootbank-volmacht voor hypotheken beschikken.
intermediaire bereikbaarheid
ABN Amro met 15%