Deze publicatie maakt gebruik van cookies

We gebruiken functionele en analytische cookies om onze website te verbeteren. Daarnaast plaatsen derde partijen tracking cookies om gepersonaliseerde advertenties op social media weer te geven. Door op accepteren te klikken gaat u akkoord met het plaatsen van deze cookies.
interview

Wat biedt E-adviseur jou als geldverstrekker en in de dienstverlening richting de adviseur?
Het is belangrijk dat een adviseur altijd (ook buiten reguliere kantoortijden) inzicht heeft in de status van een dossier. Verder is het uiteraard heel efficiënt om zo veel mogelijk communicatie en mutaties via een digitaal kanaal te laten verlopen. Ook zien we in E-adviseur een mogelijkheid om op bepaalde punten in contact te zijn met de adviseur/gebruiker. En vanzelfsprekend is het heel nuttig de adviseur een duidelijk beeld te kunnen geven van de actuele data van zijn klanten in portefeuille.

Wat is voor Venn dit jaar de belangrijkste (nieuwe) functionaliteit in E-adviseur geweest?
Het portaal is naar een nieuwe IT-omgeving gebracht. Hierdoor is de look and feel verbeterd, waardoor E-adviseur veel gebruiksvriendelijker is geworden voor de gebruikers. De basis staat nu spreekwoordelijk zo stevig als een huis, klaar om verder op door te bouwen. Het delen van actuele klantdata en digitaal mutaties aanvragen staan hoog op de wensenlijst van zowel adviseur als geldverstrekker. Goed dat hier dit jaar een begin mee is gemaakt.

Venn is nauw betrokken bij de doorontwikkeling van E-adviseur. Waar moet in 2022 de doorontwikkeling op plaatsvinden?
Voor komend jaar zie ik veel toegevoegde waarde in het verder ontwikkelen van eerdergenoemde onderwerpen: het delen van actuele klantdata en digitale mutaties. Maar ook inzichten voor geldverstrekkers in het gebruik van E-adviseur en de mogelijkheid om (nieuws)berichten te communiceren met het intermediair via E-adviseur zijn heel nuttig.

In co-creatie door ontwikkelen

Het nieuwe adviseursportaal is zo gebouwd dat het zich snel kan aanpassen aan nieuwe behoeftes en inzichten. In co-creatie met de geldvertrekkers en adviseurs ontwikkelt Stater continu nieuwe functionaliteiten en de verdere verfijning van de bestaande dienstverlening waarbij de focus ligt op ‘Gemak, Inzicht & Overzicht en Innovatie’. Gemak: bijdragen aan een efficiëntere inrichting van de dagelijkse adviespraktijk van de adviseur, Inzicht & Overzicht: bijvoorbeeld adviseurs beter in staat stellen om bestaande klanten actief te kunnen beheren en Innovatie: anticiperen op toekomstige ontwikkelingen. 

Siebren Boon, Business Development Manager Intermediaire Zaken: "Nieuwe functionaliteiten kiezen we samen met onze klanten en adviseurs en laten we voor livegang eerst uitgebreid testen door een selecte groep adviseurs. Uiteindelijk zijn zij degenen die kunnen bepalen of iets werkbaar is in de adviespraktijk. Ook E-adviseur hebben wij eerst door een gebruikersgroep laten testen. Uit zo’n gebruikerstest komen geregeld kleine, maar soms ook grotere issues naar voren, die in de ontwikkelfase over het hoofd zijn gezien. Dat bewijst het nut van de co-creatie. Wij kunnen goed inschatten wat het intermediair nodig heeft, maar uiteindelijk is het de adviseur zelf die precies weet wat nodig is. Voor een werkbare functionaliteit moet je die kennis daar dan ook ophalen.”

Stater haalt die informatie dus op via de gebruikersgroepen, maar ook het contact dat geldverstrekkers hebben met het intermediair levert belangrijke informatie op. Boon: “Al die zaken voegen wij samen en van daaruit wordt gekeken welke onderwerpen het meest voorkomen. Bij Stater hebben we oor voor de gebruiker, dus laat je horen. Met die informatie kunnen wij E-adviseur gericht verder ontwikkelen en daar profiteren dus alle advieskantoren van. Persoonlijke dienstverlening gecombineerd met een efficiënte organisatie is cruciaal om toegevoegde waarde te behouden voor klanten. Automatisering en digitalisering creëren meer tijd en persoonlijke aandacht voor die klant.” Want dat adviseurs relevant zijn én blijven voor de consument staat wat Stater betreft als een paal boven water.

Wat biedt E-adviseur jou als geldverstrekker en in de dienstverlening richting de adviseur?
Wij zijn enthousiast over het vernieuwde E-adviseur. Een nieuwe frisse moderne opzet. Een omgeving waarin onze adviseurs steeds meer zaken rond hun portefeuille kunnen regelen. Wij zien E-adviseur als een mooie aanvulling op de andere marktconforme manieren om met ons intermediair te communiceren over hypotheek aanvragen.

E-adviseur biedt een mooi overzicht van de totale portefeuille van de adviseur bij a.s.r. Van zowel lopende aanvragen als van bestaande klanten kan een adviseur inzicht krijgen. Een mooie ontwikkeling is dat Stater steeds meer beheermutatiemogelijkheden inbouwt en hiermee gemak biedt aan een adviseur.

Wat is voor a.s.r. dit jaar de belangrijkste (nieuwe) functionaliteit in E-adviseur geweest?
Wij merken al heel lang dat onze adviseurs vragen om klantdata te delen. In de doorontwikkeling van E-adviseur hebben wij ons daar hard voor gemaakt. Het is mooi dat we binnenkort de adviseurs nog beter kunnen helpen om hun klanten te helpen.

a.s.r. is nauw betrokken bij de doorontwikkeling van E-adviseur. Waar moet in 2022 de doorontwikkeling op plaatsvinden?

  1. Voor-ingevulde webformulieren voor mutaties zoals OHA, zodat adviseurs werk uit handen wordt genomen. Mutaties doorgeven wordt dan makkelijker en sneller. De adviseur werkt dan met de juiste en bij ons bekende gegevens van de klant. Mits deze toestemming heeft gegeven voor het delen van de data.
  2. Doorontwikkelen van datadelen door aan te sluiten bij de HDN-standaard en tevens het technisch ontsluiten van datadelen naar externe pakketten.
  3. De meekijkfunctionaliteit voor geldgevers. Dit wil zeggen dat wij als geldgevers kunnen meekijken met een adviseur die vragen heeft.

Actuele Hypotheekinformatie delen met de adviseur

Het overkoepelende doel dat Stater met het nieuwe adviseursportaal nastreeft is het creëren van een gemeenschapsplaats of community. Waarbij datgene dat Stater aan nieuwe diensten toevoegt aan het portaal zo gebouwd is, dat dit ook op andere plekken buiten Stater kan worden gebruikt. Dat biedt Stater de mogelijkheid om nog beter aan te kunnen sluiten op de intermediaire dienstverlening van haar klanten. Renate Klein, Manager Innovatie bij Stater: “Het nieuwe portaal is het fundament waarop wij in co-creatie de digitale interactie tussen adviseurs (de gebruiker), geldverstrekkers (de klant) en Stater optimaal en volledig geïntegreerd kunnen vormgeven en uitbouwen.” 

Om dat doel te bereiken bespreekt Stater maandelijks de functionaliteit van het E-adviseur portaal met deelnemende geldverstrekkers en vier keer per jaar wordt er gesproken met een van samenstelling wisselend adviseurspanel. Ook tussendoor, bijvoorbeeld tijdens Hypovak, is er regelmatig feedback en worden nieuwe ideeën besproken, zodat het portaal steeds beter aansluit op de wensen en verwachtingen. “Ik nodig de gebruikers die dat nog niet doen uit om hun ideeën en ervaringen met het portaal met ons te delen”, aldus Klein.

Vanuit de gebruikersgroepen hebben bijvoorbeeld 'klantdata delen' en een 'meer efficiënte klantreis voor beheermutaties' een hoge prioriteit op de ontwikkelagenda gekregen. De eerste geldverstrekkers staan al in de startblokken om zich aan te sluiten op de functionaliteit ‘klantdata delen', die naar verwachting begin volgend jaar beschikbaar komt in E-adviseur. De gebruiker heeft een belangrijke stem gehad in de wijze waarop die klantdata worden gedeeld. 

Voor nog meer gebruikersgemak rondom het thema 'klantdata delen' wordt ook gekeken naar het kunnen ondersteunen van HDN (AI/IX) zodat het actuele klantbeeld kan worden ontsloten in het adviessoftwarepakket van de adviseur. Klein benadrukt dat E-adviseur niet als doel heeft om HDN te vervangen. “HDN is en blijft het voorkeurskanaal. Van adviseurs krijgen we wel terug dat E-adviseur een meerwaarde heeft voor zaken die niet door HDN worden ondersteunt, ook waar het spoeddossiers betreft. Dat komt omdat wij realtime inzicht geven in de status, waar dat via HDN met een vertraging gepaard gaat. Daarnaast biedt E-adviseur de adviseur een alternatieve route mocht HDN er een keer uitliggen.” 

‘Of een functionaliteit werkbaar is, dat weet alleen de adviseur’

Nadruk op digitalisering

E-adviseur geeft een overzicht van alle leningen die een advieskantoor in het acceptatieproces heeft zitten en inzicht in de bijbehorende documenten. Het betreft hier zowel aanvragen voor nieuwe hypotheken, alsook beheeraanvragen zoals ontslag hoofdelijke aansprakelijkheid en verhogingen. Voor een groot aantal geldverstrekkers is het al mogelijk om alle benodigde bestanden via drag-and-drop snel en eenvoudig in E-adviseur te uploaden. Om fouten te voorkomen wordt voor de daadwerkelijke verzending een voorbeeld van het geüploade document getoond. Via het adviseursportaal kan de adviseur ook meekijken in de Mijn Hypotheek Online omgeving van de consument, de status van lopende dossiers inzien en kijken welke acties in het hypotheekproces nog ondernomen moeten worden. De kleur van de voortgangsbalk benadrukt de urgentie voor de adviseur. 

In de Nieuwssectie staan belangrijke berichten van geldverstrekkers, zodat gebruikers altijd op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen. Via die berichtenfunctionaliteit in E-adviseur bereikt de geldverstrekker een groeiende groep gebruikers. Dit jaar al zal E-adviseur de grens van 20.000 unieke gebruikers passeren.

Wat biedt E-adviseur jou als geldverstrekker en in de dienstverlening richting de adviseur?
E-Adviseur biedt ons als geldverstrekker vooral de mogelijkheid om het intermediair beter te ondersteunen in het aanvraag- en beheerproces. Een transparant en snel proces is enorm belangrijk. Het online en realtime inzien van de status van een dossier is daarvan een voorbeeld.

Wat is voor NIBC dit jaar de belangrijkste (nieuwe) functionaliteit in E-adviseur geweest?
Binnenkort komt er functionaliteit beschikbaar om klantdata te delen. De adviseur kan dan op een eenvoudige manier toestemming vragen aan zijn of haar klanten om de data van de geldlening in te mogen zien. Die toestemming blijft dan voor langere tijd geldig. De adviseur kan dit inzetten om heel doelgericht de klant blijvend te ondersteunen.

NIBC is nauw betrokken bij de doorontwikkeling van E-adviseur. Waar moet in 2022 de doorontwikkeling op plaatsvinden?
Wat ons betreft is het vereenvoudigen van de beheerprocessen met behulp van E-adviseur erg belangrijk. Denk hierbij aan Ontslag hoofdelijke aansprakelijkheid of Omzetten aflosvorm.

Stater beschikt al bijna twintig jaar over een digitaal adviseursportaal. In die tijd was de servicer daarmee een van de eerste partijen in de markt. In 2015 kreeg de functionaliteit een belangrijke update. Vanaf dat moment kon de status van een aanvraag online worden gevolgd en konden de eerste papieren stukken digitaal geüpload worden. Op basis van signalen van geldgevers en adviseurs besloot Stater in 2020 gefaseerd afscheid te nemen van het oude portaal en een geheel nieuw adviseursportaal te bouwen: E-adviseur. Dat nieuwe portaal moest - in tegenstelling tot het oude - continu verder kunnen worden ontwikkeld, waardoor de dienstverlening aan het intermediair, veel beter dan voorheen, kan worden gefaciliteerd. 

Bij de introductie van E-adviseur in het najaar van 2020 bleek al snel dat Stater erin was geslaagd om het portaal efficiënter, gemakkelijker en toegankelijker te maken voor de adviseur.

Dat werd in 2021 door de adviseurs beloond met een Gouden Lotus Award nominatie voor Stater E-adviseur in de categorie ‘Meest innovatieve dienstverlening aan het intermediair’. Voor Stater een bevestiging dat zij samen met haar klanten en adviseurs een goede basis hebben gelegd, waar de komende jaren verder op ontwikkeld kan worden. Inmiddels zijn alle 5.200 advieskantoren die gebruik maken van het portaal overgegaan naar E-adviseur en is het oude adviseursportaal uitgezet.

Renate Klein, Manager Innovatie bij Stater en Siebren Boon, Business Development Manager Intermediaire Zaken bij Stater

Hypothecair dienstverlener Stater introduceerde ruim een jaar geleden het nieuwe adviseursportaal E-adviseur. Sindsdien zijn er geregeld nieuwe diensten en functionaliteiten toegevoegd, die in co-creatie met adviseurs en klanten van Stater (geldverstrekkers) tot stand zijn gekomen. E-adviseur blijft zich doorontwikkelen, waarbij actuele Hypotheekinformatie delen met de adviseur (klantdata delen) binnenkort als belangrijke nieuwe functionaliteit live zal gaan. Een veelgehoorde wens vanuit diverse klanten en adviseurs.

de prioriteitenlijst van Stater

Adviseur bepaalt

interview

Wat biedt E-adviseur jou als geldverstrekker en in de dienstverlening richting de adviseur?
Het is belangrijk dat een adviseur altijd (ook buiten reguliere kantoortijden) inzicht heeft in de status van een dossier. Verder is het uiteraard heel efficiënt om zo veel mogelijk communicatie en mutaties via een digitaal kanaal te laten verlopen. Ook zien we in E-adviseur een mogelijkheid om op bepaalde punten in contact te zijn met de adviseur/gebruiker. En vanzelfsprekend is het heel nuttig de adviseur een duidelijk beeld te kunnen geven van de actuele data van zijn klanten in portefeuille.

Wat is voor Venn dit jaar de belangrijkste (nieuwe) functionaliteit in E-adviseur geweest?
Het portaal is naar een nieuwe IT-omgeving gebracht. Hierdoor is de look and feel verbeterd, waardoor E-adviseur veel gebruiksvriendelijker is geworden voor de gebruikers. De basis staat nu spreekwoordelijk zo stevig als een huis, klaar om verder op door te bouwen. Het delen van actuele klantdata en digitaal mutaties aanvragen staan hoog op de wensenlijst van zowel adviseur als geldverstrekker. Goed dat hier dit jaar een begin mee is gemaakt.

Venn is nauw betrokken bij de doorontwikkeling van E-adviseur. Waar moet in 2022 de doorontwikkeling op plaatsvinden?
Voor komend jaar zie ik veel toegevoegde waarde in het verder ontwikkelen van eerdergenoemde onderwerpen: het delen van actuele klantdata en digitale mutaties. Maar ook inzichten voor geldverstrekkers in het gebruik van E-adviseur en de mogelijkheid om (nieuws)berichten te communiceren met het intermediair via E-adviseur zijn heel nuttig.

In co-creatie door ontwikkelen

Het nieuwe adviseursportaal is zo gebouwd dat het zich snel kan aanpassen aan nieuwe behoeftes en inzichten. In co-creatie met de geldvertrekkers en adviseurs ontwikkelt Stater continu nieuwe functionaliteiten en de verdere verfijning van de bestaande dienstverlening waarbij de focus ligt op ‘Gemak, Inzicht & Overzicht en Innovatie’. Gemak: bijdragen aan een efficiëntere inrichting van de dagelijkse adviespraktijk van de adviseur, Inzicht & Overzicht: bijvoorbeeld adviseurs beter in staat stellen om bestaande klanten actief te kunnen beheren en Innovatie: anticiperen op toekomstige ontwikkelingen. 

Siebren Boon, Business Development Manager Intermediaire Zaken: "Nieuwe functionaliteiten kiezen we samen met onze klanten en adviseurs en laten we voor livegang eerst uitgebreid testen door een selecte groep adviseurs. Uiteindelijk zijn zij degenen die kunnen bepalen of iets werkbaar is in de adviespraktijk. Ook E-adviseur hebben wij eerst door een gebruikersgroep laten testen. Uit zo’n gebruikerstest komen geregeld kleine, maar soms ook grotere issues naar voren, die in de ontwikkelfase over het hoofd zijn gezien. Dat bewijst het nut van de co-creatie. Wij kunnen goed inschatten wat het intermediair nodig heeft, maar uiteindelijk is het de adviseur zelf die precies weet wat nodig is. Voor een werkbare functionaliteit moet je die kennis daar dan ook ophalen.”

Stater haalt die informatie dus op via de gebruikersgroepen, maar ook het contact dat geldverstrekkers hebben met het intermediair levert belangrijke informatie op. Boon: “Al die zaken voegen wij samen en van daaruit wordt gekeken welke onderwerpen het meest voorkomen. Bij Stater hebben we oor voor de gebruiker, dus laat je horen. Met die informatie kunnen wij E-adviseur gericht verder ontwikkelen en daar profiteren dus alle advieskantoren van. Persoonlijke dienstverlening gecombineerd met een efficiënte organisatie is cruciaal om toegevoegde waarde te behouden voor klanten. Automatisering en digitalisering creëren meer tijd en persoonlijke aandacht voor die klant.” Want dat adviseurs relevant zijn én blijven voor de consument staat wat Stater betreft als een paal boven water.

Wat biedt E-adviseur jou als geldverstrekker en in de dienstverlening richting de adviseur?
Wij zijn enthousiast over het vernieuwde E-adviseur. Een nieuwe frisse moderne opzet. Een omgeving waarin onze adviseurs steeds meer zaken rond hun portefeuille kunnen regelen. Wij zien E-adviseur als een mooie aanvulling op de andere marktconforme manieren om met ons intermediair te communiceren over hypotheek aanvragen.

E-adviseur biedt een mooi overzicht van de totale portefeuille van de adviseur bij a.s.r. Van zowel lopende aanvragen als van bestaande klanten kan een adviseur inzicht krijgen. Een mooie ontwikkeling is dat Stater steeds meer beheermutatiemogelijkheden inbouwt en hiermee gemak biedt aan een adviseur.

Wat is voor a.s.r. dit jaar de belangrijkste (nieuwe) functionaliteit in E-adviseur geweest?
Wij merken al heel lang dat onze adviseurs vragen om klantdata te delen. In de doorontwikkeling van E-adviseur hebben wij ons daar hard voor gemaakt. Het is mooi dat we binnenkort de adviseurs nog beter kunnen helpen om hun klanten te helpen.

a.s.r. is nauw betrokken bij de doorontwikkeling van E-adviseur. Waar moet in 2022 de doorontwikkeling op plaatsvinden?

  1. Voor-ingevulde webformulieren voor mutaties zoals OHA, zodat adviseurs werk uit handen wordt genomen. Mutaties doorgeven wordt dan makkelijker en sneller. De adviseur werkt dan met de juiste en bij ons bekende gegevens van de klant. Mits deze toestemming heeft gegeven voor het delen van de data.
  2. Doorontwikkelen van datadelen door aan te sluiten bij de HDN-standaard en tevens het technisch ontsluiten van datadelen naar externe pakketten.
  3. De meekijkfunctionaliteit voor geldgevers. Dit wil zeggen dat wij als geldgevers kunnen meekijken met een adviseur die vragen heeft.

Actuele Hypotheekinformatie delen met de adviseur

Het overkoepelende doel dat Stater met het nieuwe adviseursportaal nastreeft is het creëren van een gemeenschapsplaats of community. Waarbij datgene dat Stater aan nieuwe diensten toevoegt aan het portaal zo gebouwd is, dat dit ook op andere plekken buiten Stater kan worden gebruikt. Dat biedt Stater de mogelijkheid om nog beter aan te kunnen sluiten op de intermediaire dienstverlening van haar klanten. Renate Klein, Manager Innovatie bij Stater: “Het nieuwe portaal is het fundament waarop wij in co-creatie de digitale interactie tussen adviseurs (de gebruiker), geldverstrekkers (de klant) en Stater optimaal en volledig geïntegreerd kunnen vormgeven en uitbouwen.” 

Om dat doel te bereiken bespreekt Stater maandelijks de functionaliteit van het E-adviseur portaal met deelnemende geldverstrekkers en vier keer per jaar wordt er gesproken met een van samenstelling wisselend adviseurspanel. Ook tussendoor, bijvoorbeeld tijdens Hypovak, is er regelmatig feedback en worden nieuwe ideeën besproken, zodat het portaal steeds beter aansluit op de wensen en verwachtingen. “Ik nodig de gebruikers die dat nog niet doen uit om hun ideeën en ervaringen met het portaal met ons te delen”, aldus Klein.

Vanuit de gebruikersgroepen hebben bijvoorbeeld 'klantdata delen' en een 'meer efficiënte klantreis voor beheermutaties' een hoge prioriteit op de ontwikkelagenda gekregen. De eerste geldverstrekkers staan al in de startblokken om zich aan te sluiten op de functionaliteit ‘klantdata delen', die naar verwachting begin volgend jaar beschikbaar komt in E-adviseur. De gebruiker heeft een belangrijke stem gehad in de wijze waarop die klantdata worden gedeeld. 

Voor nog meer gebruikersgemak rondom het thema 'klantdata delen' wordt ook gekeken naar het kunnen ondersteunen van HDN (AI/IX) zodat het actuele klantbeeld kan worden ontsloten in het adviessoftwarepakket van de adviseur. Klein benadrukt dat E-adviseur niet als doel heeft om HDN te vervangen. “HDN is en blijft het voorkeurskanaal. Van adviseurs krijgen we wel terug dat E-adviseur een meerwaarde heeft voor zaken die niet door HDN worden ondersteunt, ook waar het spoeddossiers betreft. Dat komt omdat wij realtime inzicht geven in de status, waar dat via HDN met een vertraging gepaard gaat. Daarnaast biedt E-adviseur de adviseur een alternatieve route mocht HDN er een keer uitliggen.” 

‘Of een functionaliteit werkbaar is, dat weet alleen de adviseur’

Nadruk op digitalisering

E-adviseur geeft een overzicht van alle leningen die een advieskantoor in het acceptatieproces heeft zitten en inzicht in de bijbehorende documenten. Het betreft hier zowel aanvragen voor nieuwe hypotheken, alsook beheeraanvragen zoals ontslag hoofdelijke aansprakelijkheid en verhogingen. Voor een groot aantal geldverstrekkers is het al mogelijk om alle benodigde bestanden via drag-and-drop snel en eenvoudig in E-adviseur te uploaden. Om fouten te voorkomen wordt voor de daadwerkelijke verzending een voorbeeld van het geüploade document getoond. Via het adviseursportaal kan de adviseur ook meekijken in de Mijn Hypotheek Online omgeving van de consument, de status van lopende dossiers inzien en kijken welke acties in het hypotheekproces nog ondernomen moeten worden. De kleur van de voortgangsbalk benadrukt de urgentie voor de adviseur. 

In de Nieuwssectie staan belangrijke berichten van geldverstrekkers, zodat gebruikers altijd op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen. Via die berichtenfunctionaliteit in E-adviseur bereikt de geldverstrekker een groeiende groep gebruikers. Dit jaar al zal E-adviseur de grens van 20.000 unieke gebruikers passeren.

Wat biedt E-adviseur jou als geldverstrekker en in de dienstverlening richting de adviseur?
E-Adviseur biedt ons als geldverstrekker vooral de mogelijkheid om het intermediair beter te ondersteunen in het aanvraag- en beheerproces. Een transparant en snel proces is enorm belangrijk. Het online en realtime inzien van de status van een dossier is daarvan een voorbeeld.

Wat is voor NIBC dit jaar de belangrijkste (nieuwe) functionaliteit in E-adviseur geweest?
Binnenkort komt er functionaliteit beschikbaar om klantdata te delen. De adviseur kan dan op een eenvoudige manier toestemming vragen aan zijn of haar klanten om de data van de geldlening in te mogen zien. Die toestemming blijft dan voor langere tijd geldig. De adviseur kan dit inzetten om heel doelgericht de klant blijvend te ondersteunen.

NIBC is nauw betrokken bij de doorontwikkeling van E-adviseur. Waar moet in 2022 de doorontwikkeling op plaatsvinden?
Wat ons betreft is het vereenvoudigen van de beheerprocessen met behulp van E-adviseur erg belangrijk. Denk hierbij aan Ontslag hoofdelijke aansprakelijkheid of Omzetten aflosvorm.

Stater beschikt al bijna twintig jaar over een digitaal adviseursportaal. In die tijd was de servicer daarmee een van de eerste partijen in de markt. In 2015 kreeg de functionaliteit een belangrijke update. Vanaf dat moment kon de status van een aanvraag online worden gevolgd en konden de eerste papieren stukken digitaal geüpload worden. Op basis van signalen van geldgevers en adviseurs besloot Stater in 2020 gefaseerd afscheid te nemen van het oude portaal en een geheel nieuw adviseursportaal te bouwen: E-adviseur. Dat nieuwe portaal moest - in tegenstelling tot het oude - continu verder kunnen worden ontwikkeld, waardoor de dienstverlening aan het intermediair, veel beter dan voorheen, kan worden gefaciliteerd. 

Bij de introductie van E-adviseur in het najaar van 2020 bleek al snel dat Stater erin was geslaagd om het portaal efficiënter, gemakkelijker en toegankelijker te maken voor de adviseur.

Dat werd in 2021 door de adviseurs beloond met een Gouden Lotus Award nominatie voor Stater E-adviseur in de categorie ‘Meest innovatieve dienstverlening aan het intermediair’. Voor Stater een bevestiging dat zij samen met haar klanten en adviseurs een goede basis hebben gelegd, waar de komende jaren verder op ontwikkeld kan worden. Inmiddels zijn alle 5.200 advieskantoren die gebruik maken van het portaal overgegaan naar E-adviseur en is het oude adviseursportaal uitgezet.

Renate Klein, Manager Innovatie bij Stater en Siebren Boon, Business Development Manager Intermediaire Zaken bij Stater

Hypothecair dienstverlener Stater introduceerde ruim een jaar geleden het nieuwe adviseursportaal E-adviseur. Sindsdien zijn er geregeld nieuwe diensten en functionaliteiten toegevoegd, die in co-creatie met adviseurs en klanten van Stater (geldverstrekkers) tot stand zijn gekomen. E-adviseur blijft zich doorontwikkelen, waarbij actuele Hypotheekinformatie delen met de adviseur (klantdata delen) binnenkort als belangrijke nieuwe functionaliteit live zal gaan. Een veelgehoorde wens vanuit diverse klanten en adviseurs.

de prioriteitenlijst van Stater

Adviseur bepaalt