Deze publicatie maakt gebruik van cookies

We gebruiken functionele en analytische cookies om onze website te verbeteren. Daarnaast plaatsen derde partijen tracking cookies om gepersonaliseerde advertenties op social media weer te geven. Door op accepteren te klikken gaat u akkoord met het plaatsen van deze cookies.
column

Deze zomer werden hypotheek-adviseurs opgeroepen om hun inspirerende verhalen te delen. Van negen van deze verhalen is een podcast gemaakt. Gesprekken om vakgenoten te inspireren en die onze branche helpen om iedere dag beter te worden. Het verhaal van Gert-Jan de Bekker werd door de jury gekozen als meest inspirerende verhaal, maar uiteraard zijn ook de andere verhalen de moeite waard om te beluisteren. 

Het verhaal van Gert-Jan
Wie zich bij Gert-Jan de Bekker meldt voor een hypotheekadvies, wordt uitgenodigd om een stukje te gaan wandelen of fietsen. “Door te bewegen raak je geïnspireerd en word je creatiever. Bovendien krijgt het adviesgesprek daardoor een heel persoonlijk tintje. Daardoor stellen mensen zich open en ontstaat een vertrouwensrelatie”, vertelt Gert-Jan.  

Uit het juryraport
‘In zijn podcast vertelt Gert-Jan over zijn drijfveer om zijn klanten écht te leren kennen. Hij doet dat op zijn eigen unieke manier door met ze te gaan wandelen of fietsen. Want fietsen en wandelen met klanten zorgen ervoor dat gesprekken op een natuurlijke manier ook over andere zaken gaan dan alleen de financiële wensen. Een inspirerend verhaal dat je raakt en enthousiasmeert om dit ook eens uit te proberen. Gedurfd en onderscheidend.’

Win jij de volgende award?
Inspiratieverhalen blijven nodig om iedere dag beter te worden. Zeker bij de voor Nationale-Nederlanden belangrijke thema’s als duurzaam en gezond wonen. Daarom heeft de aanbieder ervoor gekozen om vanaf nu elk jaar een award voor de Meest inspirerende hypotheekadviseur van Nederland uit te reiken op HypoVak.

Hans Buursink (NN) & Gert-Jan de Bekker

Gert-Jan de Bekker is de meest inspirerende hypotheekadviseur van Nederland

Duurzaam en gezond wonen is belangrijk voor iedereen. Daarom wil Nationale-Nederlanden Bank met de campagnes niet alleen nieuwe klanten bereiken, maar ook de bestaande klant samen met de adviseur een of meer stappen laten maken. “Elke woning heeft een eigen uitdaging. Bij de hogere energielabels ligt die uitdaging meer aan de oppervlakte, maar ook een A++ woning heeft een CO2-uitstoot die verminderd kan worden. We willen in alle gevallen de klant tot actie bewegen. Dat begint bij het geven van inzicht via de adviseur en ons platform nn.nl/beterwonen. Zonder dat inzicht krijg je de klant niet in beweging. Daarom heeft NN Bank voor deze route gekozen. Eerst informeren en enthousiasmeren, daarna volgt de actie en invulling.  

Met deze tweede informatiecampagne heeft Nationale-Nederlanden het groene vliegwiel een tandje hoger gezet. Daar worden de komende tijd extra tandjes bijgezet, want op het vlak van woningverduurzaming en gezonder wonen staat er nog het nodige op stapel bij NN Bank. “We kleuren steeds een beetje meer groen”, besluit Mauritsz.

Bestaande klant

Zonder kennis geen actie

Op de website van Nationale-Nederlanden kan iedereen op het nieuwe platform Beter Wonen ontdekken hoe duurzaam en gezond zijn woonsituatie is. Door het invullen van adresgegevens wordt het bekende energielabel getoond en afgezet tegen die van de hele buurt. De CO2-uitstoot van de eigen woning wordt afgezet tegen die van een gemiddelde koopwoning met een jaarlijkse uitstoot van 3.500 kg CO2. Om dit weer te geven wordt een inschatting gemaakt van het jaarlijkse energieverbruik op het ingegeven adres. Tot slot wordt de luchtkwaliteit van de leefomgeving getoond op basis van de Gezonde Lucht Check van het Longfonds en wordt via een link doorverwezen naar Gezond Wonen Check voor het binnenklimaat. De weergegeven waarde van de luchtkwaliteit buiten staat voor het gehalte fijnstof, ozon en stikstofdioxide in de leefomgeving. Deze stoffen zijn schadelijk voor de gezondheid als je ze vaak inademt. De resultaten van de CO2-uitstaat en de luchtkwaliteit buiten geven een indicatie, gebaseerd op beschikbare data en postcodegebied van de woning. 

Mauritsz: “De eerste campagne ging over gezonder wonen, met de nieuwe campagne Beter Wonen gaan we nadrukkelijk een grote stap verder, door gezond wonen te koppelen aan woningverduurzaming. We sorteren met deze twee bewustwordingscampagnes voor op een volgende fase, waarbij Nationale-Nederlanden adviseurs en klanten gaat helpen de slag naar duurzaam en gezond wonen te maken. Onder andere met een persoonlijk verduurzamingsplan en advies en begeleiding tijdens het hele verduurzamingstraject, via Powerly.”

In 2021 vroeg Nationale-Nederlanden aandacht voor de luchtkwaliteit in huis. Uit onderzoek van TNO bleek dat het binnenklimaat bij 1 op de 7 Nederlandse woningen niet aan de WHO-adviesnorm voor een gezond binnen-klimaat voldoet. Dat zijn een kleine half miljoen huizen. Nationale-Nederlanden lanceerde het platform Gezond Wonen. Daarop onder andere een check om de kwaliteit van het klimaat in huis in kaart te brengen en tips om dit te verbeteren. De check, die in samenwerking met TNO werd ontwikkeld, was na vier maanden al door ruim 36.000 Nederlanders ingevuld. In de nieuwe campagne roept Nationale-Nederlanden opnieuw op om het binnenklimaat mee te nemen in een adviesgesprek over verduurzamen of verbouwen. Sitske Mauritsz, directeur Hypotheken & Consumptief Krediet: “Bij NN Bank hebben we niet alleen aandacht voor de verduurzaming van de woon- en leefomgeving, maar ook voor een gezonde woonomgeving. Die twee dingen zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden en moet je voor een beter wooncomfort combineren. Ga je isoleren, denk dan ook aan ventileren. Verduurzaam je met dubbel glas, denk dan ook aan het plaatsen van ventilatieroosters. Dat lijkt vanzelfsprekend, maar dat is het in de praktijk niet. Door hierop te wijzen geef je de klant de mogelijkheden voor een gezonder leven.”

“Elke woning van A tot G heeft een eigen verduurzamingsuitdaging”

Sitske Mauritsz Directeur Hypotheken & Consumptief Krediet bij Nationale-Nederlanden Bank

Die vraag stelt Nationale-Nederlanden in haar nieuwe publiekscampagne ‘Kom maar op met dat betere wonen’. Door duurzaam wonen én gezond wonen als één te zien, creëer je het betere wonen, vertelt Sitske Mauritsz van NN Bank.

en gezond woon jij?

Hoe duurzaam

Deze zomer werden hypotheek-adviseurs opgeroepen om hun inspirerende verhalen te delen. Van negen van deze verhalen is een podcast gemaakt. Gesprekken om vakgenoten te inspireren en die onze branche helpen om iedere dag beter te worden. Het verhaal van Gert-Jan de Bekker werd door de jury gekozen als meest inspirerende verhaal, maar uiteraard zijn ook de andere verhalen de moeite waard om te beluisteren. 

Het verhaal van Gert-Jan
Wie zich bij Gert-Jan de Bekker meldt voor een hypotheekadvies, wordt uitgenodigd om een stukje te gaan wandelen of fietsen. “Door te bewegen raak je geïnspireerd en word je creatiever. Bovendien krijgt het adviesgesprek daardoor een heel persoonlijk tintje. Daardoor stellen mensen zich open en ontstaat een vertrouwensrelatie”, vertelt Gert-Jan.  

Uit het juryraport
‘In zijn podcast vertelt Gert-Jan over zijn drijfveer om zijn klanten écht te leren kennen. Hij doet dat op zijn eigen unieke manier door met ze te gaan wandelen of fietsen. Want fietsen en wandelen met klanten zorgen ervoor dat gesprekken op een natuurlijke manier ook over andere zaken gaan dan alleen de financiële wensen. Een inspirerend verhaal dat je raakt en enthousiasmeert om dit ook eens uit te proberen. Gedurfd en onderscheidend.’

Win jij de volgende award?
Inspiratieverhalen blijven nodig om iedere dag beter te worden. Zeker bij de voor Nationale-Nederlanden belangrijke thema’s als duurzaam en gezond wonen. Daarom heeft de aanbieder ervoor gekozen om vanaf nu elk jaar een award voor de Meest inspirerende hypotheekadviseur van Nederland uit te reiken op HypoVak.

Hans Buursink (NN) & Gert-Jan de Bekker

Gert-Jan de Bekker is de meest inspirerende hypotheekadviseur van Nederland

Duurzaam en gezond wonen is belangrijk voor iedereen. Daarom wil Nationale-Nederlanden Bank met de campagnes niet alleen nieuwe klanten bereiken, maar ook de bestaande klant samen met de adviseur een of meer stappen laten maken. “Elke woning heeft een eigen uitdaging. Bij de hogere energielabels ligt die uitdaging meer aan de oppervlakte, maar ook een A++ woning heeft een CO2-uitstoot die verminderd kan worden. We willen in alle gevallen de klant tot actie bewegen. Dat begint bij het geven van inzicht via de adviseur en ons platform nn.nl/beterwonen. Zonder dat inzicht krijg je de klant niet in beweging. Daarom heeft NN Bank voor deze route gekozen. Eerst informeren en enthousiasmeren, daarna volgt de actie en invulling.  

Met deze tweede informatiecampagne heeft Nationale-Nederlanden het groene vliegwiel een tandje hoger gezet. Daar worden de komende tijd extra tandjes bijgezet, want op het vlak van woningverduurzaming en gezonder wonen staat er nog het nodige op stapel bij NN Bank. “We kleuren steeds een beetje meer groen”, besluit Mauritsz.

Bestaande klant

“Elke woning van A tot G heeft een eigen verduurzamingsuitdaging”

Zonder kennis geen actie

Op de website van Nationale-Nederlanden kan iedereen op het nieuwe platform Beter Wonen ontdekken hoe duurzaam en gezond zijn woonsituatie is. Door het invullen van adresgegevens wordt het bekende energielabel getoond en afgezet tegen die van de hele buurt. De CO2-uitstoot van de eigen woning wordt afgezet tegen die van een gemiddelde koopwoning met een jaarlijkse uitstoot van 3.500 kg CO2. Om dit weer te geven wordt een inschatting gemaakt van het jaarlijkse energieverbruik op het ingegeven adres. Tot slot wordt de luchtkwaliteit van de leefomgeving getoond op basis van de Gezonde Lucht Check van het Longfonds en wordt via een link doorverwezen naar Gezond Wonen Check voor het binnenklimaat. De weergegeven waarde van de luchtkwaliteit buiten staat voor het gehalte fijnstof, ozon en stikstofdioxide in de leefomgeving. Deze stoffen zijn schadelijk voor de gezondheid als je ze vaak inademt. De resultaten van de CO2-uitstaat en de luchtkwaliteit buiten geven een indicatie, gebaseerd op beschikbare data en postcodegebied van de woning. 

Mauritsz: “De eerste campagne ging over gezonder wonen, met de nieuwe campagne Beter Wonen gaan we nadrukkelijk een grote stap verder, door gezond wonen te koppelen aan woningverduurzaming. We sorteren met deze twee bewustwordingscampagnes voor op een volgende fase, waarbij Nationale-Nederlanden adviseurs en klanten gaat helpen de slag naar duurzaam en gezond wonen te maken. Onder andere met een persoonlijk verduurzamingsplan en advies en begeleiding tijdens het hele verduurzamingstraject, via Powerly.”

In 2021 vroeg Nationale-Nederlanden aandacht voor de luchtkwaliteit in huis. Uit onderzoek van TNO bleek dat het binnenklimaat bij 1 op de 7 Nederlandse woningen niet aan de WHO-adviesnorm voor een gezond binnen-klimaat voldoet. Dat zijn een kleine half miljoen huizen. Nationale-Nederlanden lanceerde het platform Gezond Wonen. Daarop onder andere een check om de kwaliteit van het klimaat in huis in kaart te brengen en tips om dit te verbeteren. De check, die in samenwerking met TNO werd ontwikkeld, was na vier maanden al door ruim 36.000 Nederlanders ingevuld. In de nieuwe campagne roept Nationale-Nederlanden opnieuw op om het binnenklimaat mee te nemen in een adviesgesprek over verduurzamen of verbouwen. Sitske Mauritsz, directeur Hypotheken & Consumptief Krediet: “Bij NN Bank hebben we niet alleen aandacht voor de verduurzaming van de woon- en leefomgeving, maar ook voor een gezonde woonomgeving. Die twee dingen zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden en moet je voor een beter wooncomfort combineren. Ga je isoleren, denk dan ook aan ventileren. Verduurzaam je met dubbel glas, denk dan ook aan het plaatsen van ventilatieroosters. Dat lijkt vanzelfsprekend, maar dat is het in de praktijk niet. Door hierop te wijzen geef je de klant de mogelijkheden voor een gezonder leven.”

en gezond woon jij?

Sitske Mauritsz Directeur Hypotheken & Consumptief Krediet bij Nationale-Nederlanden Bank

Die vraag stelt Nationale-Nederlanden in haar nieuwe publiekscampagne ‘Kom maar op met dat betere wonen’. Door duurzaam wonen én gezond wonen als één te zien, creëer je het betere wonen, vertelt Sitske Mauritsz van NN Bank.

Hoe duurzaam

column