Deze publicatie maakt gebruik van cookies

We gebruiken functionele en analytische cookies om onze website te verbeteren. Daarnaast plaatsen derde partijen tracking cookies om gepersonaliseerde advertenties op social media weer te geven. Door op accepteren te klikken gaat u akkoord met het plaatsen van deze cookies.
Gouden Spreekbuis 2023

Obvion gaat hiermee onverminderd door en hoopt volgend jaar de uitdaging voor een derde Gouden Spreekbuis op rij aan te gaan. Een ‘strijd’ die Driessen het liefst voert met uitdagende partijen. “We hadden dit jaar met ING en Florius twee hele goede concurrenten. Dat maakt voor ons de prijs nog waardevoller en geeft een extra dimensie aan deze waardering van de onafhankelijke adviseur.”

Concurrentie voorblijven

Als we inzoomen op woningverduurzaming dan heeft Obvion de focus op verduurzaming in het afgelopen jaar verder verscherpt. 'Een groene opt-out in de hypotheekofferte zorgt ervoor dat het thema woningverduurzaming onder de aandacht van de klant wordt gebracht.  Ook dit jaar heeft Obvion opnieuw mooie duurzaamheidsresultaten, met onder andere meer dan 10.000 duurzaamheidsdepots voor nieuwe klanten én een rentekorting bij energielabel A of hoger. Meer dan 40% van de nieuwe klanten financierde verduurzaming dit jaar mee bij Obvion. 

 Ook de pilot woningverduurzaming voor bestaande klanten draagt bij aan dit succes. Binnen deze pilot zijn een aantal klanten uitgenodigd om onder voorwaarden gebruik te maken van een verduurzamingsdepot. De daadwerkelijk deelnemende klanten (1 op 20) hebben volledig geautomatiseerd een duurzaamheidsdepot van maximaal 9.000 euro aangevraagd. De komende periode wordt deze pilot onder meer bestaande klanten uitgerold.

Het initiatief wijkverduurzaming (Lindeveld) dat Obvion samen met bewoners, de Gemeente Heerlen en diverse partners in de wijk van het kantoorpand is gestart is volgens Driessen ook een goed voorbeeld van investeren in een leefbare toekomst. “Onder de streep kost zo’n initiatief geld. Wil je echter impact maken, dan moet je ook oog hebben voor de minder rendabele initiatieven en daarvoor durven kiezen. Bij de uitvoering van dit initiatief hebben we vragen, behoeften en uitdagingen van klanten en adviseurs over het thema verduurzamen nog beter begrepen en zetten we ons in voor een leefbare woonomgeving nu en in de toekomst.”

Bestaande klant kleurt groen
Een hypotheek die blijft kloppen

Ook Peter Dijks benadrukt dat de winst te danken is aan de inzet van alle Obvionners. “De collega’s zetten zich dagelijks in om ervoor te zorgen dat klanten hun woning kunnen aankopen, maar ook onbezorgd kunnen blijven wonen en in onze hypotheek het fundament vinden voor hun financiële huishouding. We gunnen ze dan ook van harte dé hypotheek, zoals we die zelf ook graag hebben: een hypotheek die blijft kloppen, onder alle omstandigheden. Daarbij vinden we oprecht dat deskundig advies, de samenwerking met onze adviseurs, een voorwaarde is. Het gaat immers om een groot bedrag met veel impact op het leven van mensen. Dat betekent ook dat we aan de onafhankelijke adviseurs waarmee we samenwerken een aantal beloftes hebben gedaan om de samenwerking blijvend te verstevigen, te verbeteren en aan te sluiten bij wat zij echt belangrijk vinden. De Gouden Spreekbuis is dan ook een waardering voor de beloften die we gedaan hebben. Wij danken alle met ons samenwerkende adviseurs voor het vertrouwen in al onze collega’s in Heerlen.”

Investeer duurzaam

Driessen voegt daaraantoe dat Obvion ook durft te kiezen voor de belangrijke maatschappelijke thema’s die niet over ‘meer omzet’ gaan. “De terugverdientijd is niet waar verduurzamen over gaat. Met de keuze voor verduurzamen bepaal je mede de leefkwaliteit van de huidige en volgende generaties. Durf als bedrijf, adviseur en klant te investeren in een leefbare toekomst. Door vanuit het hart het gesprek met elkaar aan te gaan over thema’s als diversiteit, verduurzamen en klantbeheer proberen we bij Obvion een verandering teweeg te brengen. Dat heeft er zeker aan bijgedragen dat we nu deze prijs mogen vieren, maar eerder dit jaar ook de eerste AM Diversity Award in ontvangst mochten nemen en opnieuw genomineerd waren voor de Groene Lotus Award.”

Peter Dijks: “De Gouden Spreekbuis staat voor de inzet van alle Obvionners”

“Durf ook te kiezen voor de maatschappelijke thema’s die niet over ‘meer omzet’ gaan”

De hypotheekverstrekker uit Heerlen wint de Gouden Spreekbuis dit jaar voor de tweede keer op rij. De prijs is een initiatief van marktonderzoekbureau Blauw Research dat al ruim een kwart eeuw de Imago Blauwdruk Hypotheekverstrekkers uitvoert. Daarin wordt onder adviseurs de ontwikkeling van de prestaties gemeten van alle relevante hypotheekverstrekkers op de Nederlandse markt. Het gaat zowel om merkprestaties als om daadwerkelijke dienstverlening zoals die wordt gezien en beleefd door onafhankelijke hypotheekadviseurs.

De drie hypotheekverstrekkers met de hoogste waardering mogen vervolgens hun nominatie voor een jury onderbouwen. Namens Obvion wisten Igor Driessen en CCO Peter Dijks de jury met hun verhaal te overtuigen. 

De jury: “Obvion begrijpt dat het handhaven van een toppositie in de markt moeilijker is dan deze te bereiken. De geldverstrekker stelt zich proactief op om adviseurs en klanten nog beter te bedienen, samen met partners in de branche, waaronder de oprichting van de Stichting Actief Klantbeheer.

Het delen van klantgegevens draagt bij aan adviseursondersteuning en financiële gemoedsrust. Op basis van een doorlopende dialoog met adviseurs voert Obvion in co-creatie voortdurend verbeteringen door. "Een voorbeeld hiervan is het splitsen van hypotheken bij echtscheiding waarbij beide partijen kunnen profiteren van gunstige rentevoorwaarden."

“Een Gouden Spreekbuis win je als team”, zei Igor Driessen, Manager Sales & Intermediaire Zaken bij Obvion, nadat de winnaar bekend was gemaakt door Jos Vink, CEO Blauw Research. “Onze 550 medewerkers in het prachtige Heerlen staan altijd klaar voor onze onafhankelijke adviseurs.” 

Obvion
investeert in een leefbare toekomst

Peter Dijks: “De Gouden Spreekbuis staat voor de inzet van alle Obvionners”

Als we inzoomen op woningverduurzaming dan heeft Obvion de focus op verduurzaming in het afgelopen jaar verder verscherpt. 'Een groene opt-out in de hypotheekofferte zorgt ervoor dat het thema woningverduurzaming onder de aandacht van de klant wordt gebracht.  Ook dit jaar heeft Obvion opnieuw mooie duurzaamheidsresultaten, met onder andere meer dan 10.000 duurzaamheidsdepots voor nieuwe klanten én een rentekorting bij energielabel A of hoger. Meer dan 40% van de nieuwe klanten financierde verduurzaming dit jaar mee bij Obvion. 

 Ook de pilot woningverduurzaming voor bestaande klanten draagt bij aan dit succes. Binnen deze pilot zijn een aantal klanten uitgenodigd om onder voorwaarden gebruik te maken van een verduurzamingsdepot. De daadwerkelijk deelnemende klanten (1 op 20) hebben volledig geautomatiseerd een duurzaamheidsdepot van maximaal 9.000 euro aangevraagd. De komende periode wordt deze pilot onder meer bestaande klanten uitgerold.

Het initiatief wijkverduurzaming (Lindeveld) dat Obvion samen met bewoners, de Gemeente Heerlen en diverse partners in de wijk van het kantoorpand is gestart is volgens Driessen ook een goed voorbeeld van investeren in een leefbare toekomst. “Onder de streep kost zo’n initiatief geld. Wil je echter impact maken, dan moet je ook oog hebben voor de minder rendabele initiatieven en daarvoor durven kiezen. Bij de uitvoering van dit initiatief hebben we vragen, behoeften en uitdagingen van klanten en adviseurs over het thema verduurzamen nog beter begrepen en zetten we ons in voor een leefbare woonomgeving nu en in de toekomst.”

Bestaande klant kleurt groen

Obvion gaat hiermee onverminderd door en hoopt volgend jaar de uitdaging voor een derde Gouden Spreekbuis op rij aan te gaan. Een ‘strijd’ die Driessen het liefst voert met uitdagende partijen. “We hadden dit jaar met ING en Florius twee hele goede concurrenten. Dat maakt voor ons de prijs nog waardevoller en geeft een extra dimensie aan deze waardering van de onafhankelijke adviseur.”

Concurrentie voorblijven
Investeer duurzaam

Driessen voegt daaraantoe dat Obvion ook durft te kiezen voor de belangrijke maatschappelijke thema’s die niet over ‘meer omzet’ gaan. “De terugverdientijd is niet waar verduurzamen over gaat. Met de keuze voor verduurzamen bepaal je mede de leefkwaliteit van de huidige en volgende generaties. Durf als bedrijf, adviseur en klant te investeren in een leefbare toekomst. Door vanuit het hart het gesprek met elkaar aan te gaan over thema’s als diversiteit, verduurzamen en klantbeheer proberen we bij Obvion een verandering teweeg te brengen. Dat heeft er zeker aan bijgedragen dat we nu deze prijs mogen vieren, maar eerder dit jaar ook de eerste AM Diversity Award in ontvangst mochten nemen en opnieuw genomineerd waren voor de Groene Lotus Award.”

“Durf ook te kiezen voor de maatschappelijke thema’s die niet over ‘meer omzet’ gaan”

Een hypotheek die blijft kloppen

Ook Peter Dijks benadrukt dat de winst te danken is aan de inzet van alle Obvionners. “De collega’s zetten zich dagelijks in om ervoor te zorgen dat klanten hun woning kunnen aankopen, maar ook onbezorgd kunnen blijven wonen en in onze hypotheek het fundament vinden voor hun financiële huishouding. We gunnen ze dan ook van harte dé hypotheek, zoals we die zelf ook graag hebben: een hypotheek die blijft kloppen, onder alle omstandigheden. Daarbij vinden we oprecht dat deskundig advies, de samenwerking met onze adviseurs, een voorwaarde is. Het gaat immers om een groot bedrag met veel impact op het leven van mensen. Dat betekent ook dat we aan de onafhankelijke adviseurs waarmee we samenwerken een aantal beloftes hebben gedaan om de samenwerking blijvend te verstevigen, te verbeteren en aan te sluiten bij wat zij echt belangrijk vinden. De Gouden Spreekbuis is dan ook een waardering voor de beloften die we gedaan hebben. Wij danken alle met ons samenwerkende adviseurs voor het vertrouwen in al onze collega’s in Heerlen.”

De hypotheekverstrekker uit Heerlen wint de Gouden Spreekbuis dit jaar voor de tweede keer op rij. De prijs is een initiatief van marktonderzoekbureau Blauw Research dat al ruim een kwart eeuw de Imago Blauwdruk Hypotheekverstrekkers uitvoert. Daarin wordt onder adviseurs de ontwikkeling van de prestaties gemeten van alle relevante hypotheekverstrekkers op de Nederlandse markt. Het gaat zowel om merkprestaties als om daadwerkelijke dienstverlening zoals die wordt gezien en beleefd door onafhankelijke hypotheekadviseurs.

De drie hypotheekverstrekkers met de hoogste waardering mogen vervolgens hun nominatie voor een jury onderbouwen. Namens Obvion wisten Igor Driessen en CCO Peter Dijks de jury met hun verhaal te overtuigen. 

De jury: “Obvion begrijpt dat het handhaven van een toppositie in de markt moeilijker is dan deze te bereiken. De geldverstrekker stelt zich proactief op om adviseurs en klanten nog beter te bedienen, samen met partners in de branche, waaronder de oprichting van de Stichting Actief Klantbeheer.

Het delen van klantgegevens draagt bij aan adviseursondersteuning en financiële gemoedsrust. Op basis van een doorlopende dialoog met adviseurs voert Obvion in co-creatie voortdurend verbeteringen door. "Een voorbeeld hiervan is het splitsen van hypotheken bij echtscheiding waarbij beide partijen kunnen profiteren van gunstige rentevoorwaarden."

“Een Gouden Spreekbuis win je als team”, zei Igor Driessen, Manager Sales & Intermediaire Zaken bij Obvion, nadat de winnaar bekend was gemaakt door Jos Vink, CEO Blauw Research. “Onze 550 medewerkers in het prachtige Heerlen staan altijd klaar voor onze onafhankelijke adviseurs.” 

Obvion
investeert in een leefbare toekomst

Gouden Spreekbuis 2023