Deze publicatie maakt gebruik van cookies

We gebruiken functionele en analytische cookies om onze website te verbeteren. Daarnaast plaatsen derde partijen tracking cookies om gepersonaliseerde advertenties op social media weer te geven. Door op accepteren te klikken gaat u akkoord met het plaatsen van deze cookies.
HypoVak
Zilver voor ING en Florius

De Zilveren Spreekbuis was voor ING en Florius. ING heeft indruk op de jury gemaakt met haar holistische aanpak in de hypotheekmarkt, zowel op functioneel als emotioneel gebied. De bank heeft vijf belangrijke bouwstenen geïdentificeerd voor emotionele voorkeur en heeft proactief stappen ondernomen om deze te versterken. Waaronder het verduurzamen van haar diensten, het bevorderen van vakmanschap, het verbeteren van de dienstverlening aan intermediairs en het behouden van een continue dialoog met alle belanghebbenden. De bank heeft eveneens geïnvesteerd in een speciaal team voor maatwerkoplossingen en organiseerde in het achterliggende jaar talloze workshops om adviseurs te ondersteunen bij het indienen van maatwerkhypotheken. Het percentage first time right is bij ING gestegen van 45% naar 55%.

Florius heeft volgens de jury een indrukwekkende toewijding aan duurzaamheid, waarbij ze altijd voorop wil lopen. Wat de jury opvalt is de inclusieve benadering, waarbij de geldverstrekker niet alleen focust op A-labels, maar juist ook op de migratie van lagere naar hogere labels. Florius heeft eveneens een voortrekkersrol op het gebied van data en digitalisering. Het bouwen aan digitale oplossingen en procesoptimalisaties staat nooit stil, maar klanten die minder digitaal vaardig zijn worden daarbij niet uit het oog verloren. Die kunnen gebruik maken van een ‘hypotheekbuddy’. Florius heeft een duidelijke focus ontwikkeld met betrekking tot senioren en de financiering van nieuwe woonvormen, zoals kangoeroe- en mantelzorgwoningen. 

Florius heeft eveneens een voortrekkersrol op het gebied van data en digitalisering

ING heeft indruk op de jury gemaakt met haar holistische aanpak in de hypotheekmarkt

Gouden Spreekbuis

Obvion heeft voor het tweede jaar op rij de Gouden Spreekbuis Hypotheekverstrekkers gewonnen en liet ook tijdens deze 26e editie de sterkste ontwikkeling zien. Obvion durft volgens de jury moeilijke keuzes te maken en streeft naar uitmuntendheid op het gebied van groen en diversiteit. De hypotheekverstrekker begrijpt volgens de jury dat het handhaven van een toppositie in de markt moeilijker is dan deze te bereiken. Door proactief te zijn en vast te houden aan haar kernwaarde ‘Hypotheken vanuit het hart’, is het de geldverstrekker uit Heerlen ook dit jaar gelukt om boven de concurrentie uit te steken.

“In een competitieve omgeving heeft de organisatie zich proactief opgesteld op het gebied van klantbeheer. Obvion heeft ook de focus op verduurzaming in het afgelopen jaar verder verscherpt. Het tweede jaar van hun roadmap duurzaamheid heeft mooie resultaten opgeleverd, met onder andere meer dan 10.000 groendepots voor nieuwe en bestaande klanten én een rentekorting bij A+ labels. De jury merkt op dat ook eigenaren van huizen met een laag label verleid moeten worden om te verduurzamen naar een hoger label. Op basis van een doorlopende dialoog met adviseurs voert Obvion voortdurend verbeteringen door. Het onder bepaalde voorwaarden splitsen van de ‘goedkope’ hypotheek bij scheiding is daar een voorbeeld van”, lezen we in het juryrapport.

Obvion durft volgens de jury moeilijke keuzes te maken

De Gouden Spreekbuis wordt uitgereikt aan de hypotheekverstrekker die zich het afgelopen jaar het best heeft ontwikkeld op het gebied van communicatie, imago, bekendheid en dienstverlening. Het imago en de performance wordt door Blauw Research gemeten onder adviseurs die samenwerken met de verstrekker. De genomineerden hebben op basis van de meest recente onderzoeksresultaten de meeste vooruitgang en de hoogste score geboekt. 

Na de nominatieronde mochten de drie genomineerden hun nominatie voor een jury onderbouwen. Die vakjury bestond deze 26e editie uit Nico Stolwijk (VEH), Bart de Nie (SEH), Roald van der Linde (NHG) en Alex Klein (InFinance). 

Obvion Hypotheken heeft tijdens HypoVak de Gouden Spreekbuis 2023 in ontvangst genomen. De Zilveren Spreekbuis was voor ING en Florius. De uitslag is gebaseerd op het in september onder adviseurs gehouden onderzoek Imago Blauwdruk Hypotheekverstrekkers van Blauw Research en een jurypitch. 

De hele uitreiking is hier terug te kijken

Gouden Spreekbuis 2023

voor Obvion

Florius heeft eveneens een voortrekkersrol op het gebied van data en digitalisering

Gouden Spreekbuis
Zilver voor ING en Florius

De Zilveren Spreekbuis was voor ING en Florius. ING heeft indruk op de jury gemaakt met haar holistische aanpak in de hypotheekmarkt, zowel op functioneel als emotioneel gebied. De bank heeft vijf belangrijke bouwstenen geïdentificeerd voor emotionele voorkeur en heeft proactief stappen ondernomen om deze te versterken. Waaronder het verduurzamen van haar diensten, het bevorderen van vakmanschap, het verbeteren van de dienstverlening aan intermediairs en het behouden van een continue dialoog met alle belanghebbenden. De bank heeft eveneens geïnvesteerd in een speciaal team voor maatwerkoplossingen en organiseerde in het achterliggende jaar talloze workshops om adviseurs te ondersteunen bij het indienen van maatwerkhypotheken. Het percentage first time right is bij ING gestegen van 45% naar 55%.

Florius heeft volgens de jury een indrukwekkende toewijding aan duurzaamheid, waarbij ze altijd voorop wil lopen. Wat de jury opvalt is de inclusieve benadering, waarbij de geldverstrekker niet alleen focust op A-labels, maar juist ook op de migratie van lagere naar hogere labels. Florius heeft eveneens een voortrekkersrol op het gebied van data en digitalisering. Het bouwen aan digitale oplossingen en procesoptimalisaties staat nooit stil, maar klanten die minder digitaal vaardig zijn worden daarbij niet uit het oog verloren. Die kunnen gebruik maken van een ‘hypotheekbuddy’. Florius heeft een duidelijke focus ontwikkeld met betrekking tot senioren en de financiering van nieuwe woonvormen, zoals kangoeroe- en mantelzorgwoningen. 

ING heeft indruk op de jury gemaakt met haar holistische aanpak in de hypotheekmarkt

Obvion heeft voor het tweede jaar op rij de Gouden Spreekbuis Hypotheekverstrekkers gewonnen en liet ook tijdens deze 26e editie de sterkste ontwikkeling zien. Obvion durft volgens de jury moeilijke keuzes te maken en streeft naar uitmuntendheid op het gebied van groen en diversiteit. De hypotheekverstrekker begrijpt volgens de jury dat het handhaven van een toppositie in de markt moeilijker is dan deze te bereiken. Door proactief te zijn en vast te houden aan haar kernwaarde ‘Hypotheken vanuit het hart’, is het de geldverstrekker uit Heerlen ook dit jaar gelukt om boven de concurrentie uit te steken.

“In een competitieve omgeving heeft de organisatie zich proactief opgesteld op het gebied van klantbeheer. Obvion heeft ook de focus op verduurzaming in het afgelopen jaar verder verscherpt. Het tweede jaar van hun roadmap duurzaamheid heeft mooie resultaten opgeleverd, met onder andere meer dan 10.000 groendepots voor nieuwe en bestaande klanten én een rentekorting bij A+ labels. De jury merkt op dat ook eigenaren van huizen met een laag label verleid moeten worden om te verduurzamen naar een hoger label. Op basis van een doorlopende dialoog met adviseurs voert Obvion voortdurend verbeteringen door. Het onder bepaalde voorwaarden splitsen van de ‘goedkope’ hypotheek bij scheiding is daar een voorbeeld van”, lezen we in het juryrapport.

Obvion durft volgens de jury moeilijke keuzes te maken

De hele uitreiking is hier terug te kijken

Obvion Hypotheken heeft tijdens HypoVak de Gouden Spreekbuis 2023 in ontvangst genomen. De Zilveren Spreekbuis was voor ING en Florius. De uitslag is gebaseerd op het in september onder adviseurs gehouden onderzoek Imago Blauwdruk Hypotheekverstrekkers van Blauw Research en een jurypitch. 

voor Obvion

Gouden Spreekbuis 2023

HypoVak