ING en Rabobank wonnen de Zilveren Spreekbuis. ING onderscheidt zich volgens de jury door innovatie en toekomstgericht denken, met een stevige rol voor het persoonlijke team naast snelle digitalisering. Rabobank heeft volgens de jury bewezen dat een fundamentele koerswijziging, waarin luisteren naar adviseurs centraal staat, kan leiden tot structurele verbeteringen en sterk herstel van vertrouwen. “Gezamenlijk laten de drie genomineerden zien dat de samenwerking met het intermediair in beweging is: persoonlijker, duurzamer en innovatiever dan ooit. De jury complimenteert alle drie de partijen met de bereikte resultaten en de ambitie om het vak verder vooruit te brengen.”
De genomineerden mochten hun nominatie onderbouwen voor een vijfkoppige jury, die aan de hand van een aantal criteria gezamenlijk de winnaar heeft gekozen. Obvion laat in het Blauw-onderzoek de sterkste ontwikkeling zien ten opzichte van het jaar ervoor. De hypotheekverstrekker presenteert zich volgens de jury als aanbieder van de ‘ideale mix’: professioneel en efficiënt, maar ook warm en toegankelijk. De organisatie kiest bewust voor kwaliteit in de samenwerking met adviseurs, wat processen versnelt en resultaten verbetert. Met stijgende NPS-scores, sterke inzet op duurzaamheid, digitalisering en maatschappelijke betrokkenheid toont Obvion volgens de jury dat daadkrachtige keuzes én oprechte menselijkheid hand in hand kunnen gaan.
De jury van de Gouden Spreekbuis 2025 bestond uit Roald van der Linde (NHG), Nico Stolwijk (Vereniging Eigen Huis), Maria Silveira (Stichting Erkend Hypotheekadviseur), Michiel Meijer (Ingage-Aetos Franchise) en Alex Klein (InFinance).
Naast winnaar Obvion waren dit jaar ook ING en Rabo Intermediair genomineerd voor de Gouden Spreekbuis. De drie hypotheekverstrekkers danken de nominatie aan een zeer positieve ontwikkeling in hun resultaten in de Imago Blauwdruk Hypotheekverstrekkers, het jaarlijkse onderzoek van Blauw Research onder onafhankelijke hypotheekadviseurs.
De Imago Blauwdruk Hypotheekverstrekkers meet de ontwikkeling van de prestaties van alle relevante hypotheekverstrekkers op de Nederlandse markt. Het gaat zowel om merkprestaties als om daadwerkelijke dienstverlening zoals die wordt gezien en beleefd door onafhankelijke hypotheekadviseurs. De genomineerden hebben op basis van de meest recente onderzoeksresultaten de meeste vooruitgang en de hoogste score geboekt. De belangrijkste meetpunten daarbij zijn: bekendheid, imago, voorkeurspositie en dienstverlening.
Obvion heeft de Gouden Spreekbuis Hypotheekverstrekkers 2025 gewonnen. Het is de 28ste keer dat marktonderzoekbureau Blauw Research deze jaarlijks terugkerende prijs heeft uitgereikt. De Spreekbuizen werden op HypoVak uitgereikt door Jos Vink, CEO van Blauw Research.
Obvion wint
Gouden Spreekbuis 2025
ING en Rabobank wonnen de Zilveren Spreekbuis. ING onderscheidt zich volgens de jury door innovatie en toekomstgericht denken, met een stevige rol voor het persoonlijke team naast snelle digitalisering. Rabobank heeft volgens de jury bewezen dat een fundamentele koerswijziging, waarin luisteren naar adviseurs centraal staat, kan leiden tot structurele verbeteringen en sterk herstel van vertrouwen. “Gezamenlijk laten de drie genomineerden zien dat de samenwerking met het intermediair in beweging is: persoonlijker, duurzamer en innovatiever dan ooit. De jury complimenteert alle drie de partijen met de bereikte resultaten en de ambitie om het vak verder vooruit te brengen.”
De genomineerden mochten hun nominatie onderbouwen voor een vijfkoppige jury, die aan de hand van een aantal criteria gezamenlijk de winnaar heeft gekozen. Obvion laat in het Blauw-onderzoek de sterkste ontwikkeling zien ten opzichte van het jaar ervoor. De hypotheekverstrekker presenteert zich volgens de jury als aanbieder van de ‘ideale mix’: professioneel en efficiënt, maar ook warm en toegankelijk. De organisatie kiest bewust voor kwaliteit in de samenwerking met adviseurs, wat processen versnelt en resultaten verbetert. Met stijgende NPS-scores, sterke inzet op duurzaamheid, digitalisering en maatschappelijke betrokkenheid toont Obvion volgens de jury dat daadkrachtige keuzes én oprechte menselijkheid hand in hand kunnen gaan.
De jury van de Gouden Spreekbuis 2025 bestond uit Roald van der Linde (NHG), Nico Stolwijk (Vereniging Eigen Huis), Maria Silveira (Stichting Erkend Hypotheekadviseur), Michiel Meijer (Ingage-Aetos Franchise) en Alex Klein (InFinance).
Naast winnaar Obvion waren dit jaar ook ING en Rabo Intermediair genomineerd voor de Gouden Spreekbuis. De drie hypotheekverstrekkers danken de nominatie aan een zeer positieve ontwikkeling in hun resultaten in de Imago Blauwdruk Hypotheekverstrekkers, het jaarlijkse onderzoek van Blauw Research onder onafhankelijke hypotheekadviseurs.
De Imago Blauwdruk Hypotheekverstrekkers meet de ontwikkeling van de prestaties van alle relevante hypotheekverstrekkers op de Nederlandse markt. Het gaat zowel om merkprestaties als om daadwerkelijke dienstverlening zoals die wordt gezien en beleefd door onafhankelijke hypotheekadviseurs. De genomineerden hebben op basis van de meest recente onderzoeksresultaten de meeste vooruitgang en de hoogste score geboekt. De belangrijkste meetpunten daarbij zijn: bekendheid, imago, voorkeurspositie en dienstverlening.
Obvion wint
Gouden Spreekbuis 2025
Obvion heeft de Gouden Spreekbuis Hypotheekverstrekkers 2025 gewonnen. Het is de 28ste keer dat marktonderzoekbureau Blauw Research deze jaarlijks terugkerende prijs heeft uitgereikt. De Spreekbuizen werden op HypoVak uitgereikt door Jos Vink, CEO van Blauw Research.