Deze publicatie maakt gebruik van cookies

We gebruiken functionele en analytische cookies om onze website te verbeteren. Daarnaast plaatsen derde partijen tracking cookies om gepersonaliseerde advertenties op social media weer te geven. Door op accepteren te klikken gaat u akkoord met het plaatsen van deze cookies.

 Nh1816 biedt de ‘perfecte mix tussen persoonlijk en digitaal’

De prijzenkast van Nh1816 is ook dit jaar weer een stukje voller geworden. In januari won de verzekeraar in het Adfiz Prestatie Onderzoek 2020 de prijs voor beste verzekeraar in de categorie Particulier Schade. Nh1816 werd voor de veertiende keer winnaar in deze categorie. Deze maand kwam daar voor de tweede keer op rij de Gouden Lotus Award voor beste woonverzekeraar bij. 

Cas Verhage, commercieel directeur Nh1816, nam de Gouden Lotus Award in ontvangst. “Wij bedanken alle financieel adviseurs die op ons hebben gestemd. In onze hechte samenwerking met financieel adviseurs zetten wij het klantbelang voorop. Klanten geven ons gemiddeld een 9.1 (NPS van 65) voor service: een cijfer waar wij trots op zijn én een cijfer waar wij ons continu volop voor inzetten”, aldus Verhage, in zijn reactie op het winnen van de Gouden lotus Award voor beste Woonverzekeraar. Adviseurs geven aan dat de medewerkers van Nh1816 uitstekend bereikbaar zijn, vriendelijk, kundig en oplossingsgericht. De relatie voelt voor menig adviseur en binnendienstmedewerker als familie aan. Ook over de digitale bediening is de adviseur zeer te spreken. In Oudkarspel hebben ze de perfecte mix tussen persoonlijk en digitaal uitgevonden

De schadeafhandeling van Nh1816 krijgt van adviseurs en verzekerden al jaren het predicaat uitmuntend en ook over de digitale bediening/schadeafhandeling is de adviseur zeer te spreken. Tijdens en na de overstromingen in Limburg was het wel even scherp tegen wind zeilen in Oudkarspel, vertelt Verhage. Nh1816 had een vast steunpunt ingericht in een advieskantoor in Zuid-Limburg die veel Nh1816 verzekerden in de boeken heeft. Van daaruit werden onder andere de expertises gecoördineerd. “De afwikkeling van enkele honderden schademeldingen, uiteenlopend van klein leed tot grote materiele schades, hebben we in korte tijd in gang kunnen zetten. Lokale aanwezigheid, zichtbaarheid en helder informeren, helpen daarbij enorm.” 

“Schadeafwikkeling is uiteindelijk onze corebusiness, daar zijn we goed in. Het is mooi te zien dat we ook bij deze extremen onze gedupeerde verzekerden het gevoel kunnen geven dat ze bij Nh186 goed zitten. Ook in Oudkarspel geldt het adagium geen woorden maar daden”, aldus Verhage. “We hebben direct in kaart gebracht bij welke adviseurs de verzekeringen van mogelijk getroffen verzekerden ondergebracht waren. Vervolgens hebben we die advieskantoren duidelijk instructies gegeven en indien nodig hebben we de schaderegelingsbevoegdheid verruimd. Duidelijkheid in de schadeketen zorgt voor een soepel lopende afwikkeling, ook al is er bij deze aantallen onvermijdelijk sprake van filevorming”, vult Janwillem Swart, senior commercieel manager bij Nh1816, hem aan.

Lokaal in Zuid-Limburg

Ondanks de coronacrisis wist Nh1816 vorig jaar de premiegrens van 400 miljoen euro te slechten. Met alweer ruim negen maanden op de teller in 2021, dendert de verzekeraar door richting de premiegrens van 450 miljoen euro. Verhage verwacht dat Nh1816 als middelgrote verzekeraar in de komende 5 tot 10 jaar in dit tempo kan doorgroeien naar uiteindelijk de mijlpaal van 1 miljard euro standpremie. Ook het aantal adviseurs dat samenwerkt met Nh1816 neemt jaarlijks toe, al is het met de rem er op. Digitalisering zorgt er volgens Verhage voor dat Nh1816 ook als middelgrote verzekeraar compact kan blijven en het familiaire karakter niet kwijtraakt. 

Nh1816 staat aan de vooravond van een brede premie-aanpassing, ingegeven door de effecten veroorzaakt door de coronamaatregelen. “Op de beurs worden prima resultaten geboekt en ook de schadelast is in coronatijd afgenomen. Nh1816 hoeft geen externe aandeelhouders tevreden te stellen, maar kan direct de verzekerden laten profiteren. Hoe de premie-aanpassing er precies uit komt te zien is op dit moment nog niet besloten. In zijn algemeenheid kun je stellen dat aansprakelijkheid minder covidgevoelig is, terwijl auto dat wel is. Maar we kijken ook of covid-effecten tijdelijk of structureel zijn. Als mensen structureel meer thuiswerken wordt het risico op inbraak of een uitslaande brand kleiner en is men minder vaak onderweg. Die effecten nemen we mee in onze overweging. Rechtsbijstand is de enige productsoort die wel wordt geïndexeerd en daarmee duurder zal worden.”

Eerder zei Verhage al eens dat de consument er steeds vaker achter komt dat een schadeproduct via de lokale adviseur niet duurder hoeft te zijn dan via het rechtstreekse kanaal. Met de premieverlagingen in het vooruitzicht maakt Nh1816 opnieuw het verschil.

Covid zorgt voor lagere premies

Op vele vlakken ontwikkelde Nh1816 zich in het afgelopen jaar. Productontwikkeling is een continu samenspel tussen de verzekeraar en het intermediair dat actief wensen en verbeterpunten doorgeeft. Vorige maand ging ook de nieuwe website van Nh1816 Verzekeringen live. De bekende functionaliteiten zijn gebleven, maar het gebruiksgemak ervan is verbeterd. Verder is de vernieuwde website geoptimaliseerd naar de digitale toegankelijkheidseisen van de Rijksoverheid. Alle pagina's zijn goed te lezen en te bekijken door alle doelgroepen in Nederland. Ook door mensen met één of meer beperkingen, zoals slechtziendheid of laaggeletterdheid.

Bezoekers van de website kunnen eenvoudig op zoek gaan naar een adviseur of aangesloten schadehersteller in de buurt. Ook vinden verzekerden er alle informatie over de prolongatie en prolongatiehistorie. Die informatie komt ook beschikbaar in de Nh1816 VerzekeringApp. 

De VerzekeringApp kreeg dit voorjaar al een complete make-over en nieuwe functionaliteiten. Gebruikers loggen veilig in met een pincode, vingerscan of gezichtsherkenning en kunnen sub-gebruikers (bijvoorbeeld gezinsleden) eenvoudig toevoegen. Berichten en notificaties over bijvoorbeeld wijzigingen kan de verzekerde bekijken in de ingebouwde inbox, en achter één inlog zijn meerdere combipolissen te raadplegen. De website en de VerzekeringApp zijn altijd in ontwikkeling, waardoor er continu nieuwe functionaliteiten worden toegevoegd. Denk hierbij aan het activeren van ledenvoordelen en het doen van betalingen.

Nieuwe website Nh1816

Een deel van de winst die Nh1816 maakt, geeft zij terug aan de samenleving door maatschappelijk relevante projecten financieel mede mogelijk te maken. Dat gebeurt via de coöperatie en de Stichting Goede Doelen Nh1816, waarvan Verhage de voorzitter is. Vanuit de coöperatieve doelstellingen zijn in 2020 en dit jaar veel lokale goede doelen en initiatieven financieel gesteund, die door de bij Nh1816 aangesloten onafhankelijke lokale adviseurs werden aangedragen. In totaal werd door de coöperatie samen met financieel adviseurs 300.000 euro verdeeld over ruim 135 lokale initiatieven die steun boden aan de meest kwetsbare mensen in Nederland. 

Naast lokale projecten worden door de Stichting Goede Doelen Nh1816 ook landelijke en regionale maatschappelijk relevante projecten op diverse gebieden ondersteund. Hierdoor kunnen deze voor iedereen behouden en toegankelijk blijven. Naast maatschappelijk partners ARTIS, Carré, NEMO Science Museum, KNRM en Spoorwegmuseum, draagt Stichting Goede Doelen Nh1816 sinds dit voorjaar ook financieel bij aan het Nederlands Openluchtmuseum in Arnhem. Verhage: “Verzekeren van huis en haard doen wij al sinds 1816. Veel van de historische gebouwen die in het museum zichtbaar zijn komen uit een tijd waarin wij ze al op hun oorspronkelijke locatie verzekerden.”

Stichting Goede Doelen Nh1816

interview  Nh1816

“Het covid-effect harmoniseert Nh1816 met de premiestelling”

“Ook in Oudkarspel geldt het adagium geen woorden maar daden”

Cas Verhage, commercieel directeur Nh1816

Janwillem Swart, senior commercieel manager Nh1816

interview  Nh1816

 Nh1816 biedt de ‘perfecte mix tussen persoonlijk en digitaal’

De prijzenkast van Nh1816 is ook dit jaar weer een stukje voller geworden. In januari won de verzekeraar in het Adfiz Prestatie Onderzoek 2020 de prijs voor beste verzekeraar in de categorie Particulier Schade. Nh1816 werd voor de veertiende keer winnaar in deze categorie. Deze maand kwam daar voor de tweede keer op rij de Gouden Lotus Award voor beste woonverzekeraar bij. 

Cas Verhage, commercieel directeur Nh1816

Cas Verhage, commercieel directeur Nh1816, nam de Gouden Lotus Award in ontvangst. “Wij bedanken alle financieel adviseurs die op ons hebben gestemd. In onze hechte samenwerking met financieel adviseurs zetten wij het klantbelang voorop. Klanten geven ons gemiddeld een 9.1 (NPS van 65) voor service: een cijfer waar wij trots op zijn én een cijfer waar wij ons continu volop voor inzetten”, aldus Verhage, in zijn reactie op het winnen van de Gouden lotus Award voor beste Woonverzekeraar. Adviseurs geven aan dat de medewerkers van Nh1816 uitstekend bereikbaar zijn, vriendelijk, kundig en oplossingsgericht. De relatie voelt voor menig adviseur en binnendienstmedewerker als familie aan. Ook over de digitale bediening is de adviseur zeer te spreken. In Oudkarspel hebben ze de perfecte mix tussen persoonlijk en digitaal uitgevonden

De schadeafhandeling van Nh1816 krijgt van adviseurs en verzekerden al jaren het predicaat uitmuntend en ook over de digitale bediening/schadeafhandeling is de adviseur zeer te spreken. Tijdens en na de overstromingen in Limburg was het wel even scherp tegen wind zeilen in Oudkarspel, vertelt Verhage. Nh1816 had een vast steunpunt ingericht in een advieskantoor in Zuid-Limburg die veel Nh1816 verzekerden in de boeken heeft. Van daaruit werden onder andere de expertises gecoördineerd. “De afwikkeling van enkele honderden schademeldingen, uiteenlopend van klein leed tot grote materiele schades, hebben we in korte tijd in gang kunnen zetten. Lokale aanwezigheid, zichtbaarheid en helder informeren, helpen daarbij enorm.” 

“Schadeafwikkeling is uiteindelijk onze corebusiness, daar zijn we goed in. Het is mooi te zien dat we ook bij deze extremen onze gedupeerde verzekerden het gevoel kunnen geven dat ze bij Nh186 goed zitten. Ook in Oudkarspel geldt het adagium geen woorden maar daden”, aldus Verhage. “We hebben direct in kaart gebracht bij welke adviseurs de verzekeringen van mogelijk getroffen verzekerden ondergebracht waren. Vervolgens hebben we die advieskantoren duidelijk instructies gegeven en indien nodig hebben we de schaderegelingsbevoegdheid verruimd. Duidelijkheid in de schadeketen zorgt voor een soepel lopende afwikkeling, ook al is er bij deze aantallen onvermijdelijk sprake van filevorming”, vult Janwillem Swart, senior commercieel manager bij Nh1816, hem aan.

Lokaal in Zuid-Limburg

Op vele vlakken ontwikkelde Nh1816 zich in het afgelopen jaar. Productontwikkeling is een continu samenspel tussen de verzekeraar en het intermediair dat actief wensen en verbeterpunten doorgeeft. Vorige maand ging ook de nieuwe website van Nh1816 Verzekeringen live. De bekende functionaliteiten zijn gebleven, maar het gebruiksgemak ervan is verbeterd. Verder is de vernieuwde website geoptimaliseerd naar de digitale toegankelijkheidseisen van de Rijksoverheid. Alle pagina's zijn goed te lezen en te bekijken door alle doelgroepen in Nederland. Ook door mensen met één of meer beperkingen, zoals slechtziendheid of laaggeletterdheid.

Bezoekers van de website kunnen eenvoudig op zoek gaan naar een adviseur of aangesloten schadehersteller in de buurt. Ook vinden verzekerden er alle informatie over de prolongatie en prolongatiehistorie. Die informatie komt ook beschikbaar in de Nh1816 VerzekeringApp. 

De VerzekeringApp kreeg dit voorjaar al een complete make-over en nieuwe functionaliteiten. Gebruikers loggen veilig in met een pincode, vingerscan of gezichtsherkenning en kunnen sub-gebruikers (bijvoorbeeld gezinsleden) eenvoudig toevoegen. Berichten en notificaties over bijvoorbeeld wijzigingen kan de verzekerde bekijken in de ingebouwde inbox, en achter één inlog zijn meerdere combipolissen te raadplegen. De website en de VerzekeringApp zijn altijd in ontwikkeling, waardoor er continu nieuwe functionaliteiten worden toegevoegd. Denk hierbij aan het activeren van ledenvoordelen en het doen van betalingen.

Nieuwe website Nh1816

“Ook in Oudkarspel geldt het adagium geen woorden maar daden”

Ondanks de coronacrisis wist Nh1816 vorig jaar de premiegrens van 400 miljoen euro te slechten. Met alweer ruim negen maanden op de teller in 2021, dendert de verzekeraar door richting de premiegrens van 450 miljoen euro. Verhage verwacht dat Nh1816 als middelgrote verzekeraar in de komende 5 tot 10 jaar in dit tempo kan doorgroeien naar uiteindelijk de mijlpaal van 1 miljard euro standpremie. Ook het aantal adviseurs dat samenwerkt met Nh1816 neemt jaarlijks toe, al is het met de rem er op. Digitalisering zorgt er volgens Verhage voor dat Nh1816 ook als middelgrote verzekeraar compact kan blijven en het familiaire karakter niet kwijtraakt. 

Nh1816 staat aan de vooravond van een brede premie-aanpassing, ingegeven door de effecten veroorzaakt door de coronamaatregelen. “Op de beurs worden prima resultaten geboekt en ook de schadelast is in coronatijd afgenomen. Nh1816 hoeft geen externe aandeelhouders tevreden te stellen, maar kan direct de verzekerden laten profiteren. Hoe de premie-aanpassing er precies uit komt te zien is op dit moment nog niet besloten. In zijn algemeenheid kun je stellen dat aansprakelijkheid minder covidgevoelig is, terwijl auto dat wel is. Maar we kijken ook of covid-effecten tijdelijk of structureel zijn. Als mensen structureel meer thuiswerken wordt het risico op inbraak of een uitslaande brand kleiner en is men minder vaak onderweg. Die effecten nemen we mee in onze overweging. Rechtsbijstand is de enige productsoort die wel wordt geïndexeerd en daarmee duurder zal worden.”

Eerder zei Verhage al eens dat de consument er steeds vaker achter komt dat een schadeproduct via de lokale adviseur niet duurder hoeft te zijn dan via het rechtstreekse kanaal. Met de premieverlagingen in het vooruitzicht maakt Nh1816 opnieuw het verschil.

Covid zorgt voor lagere premies

Een deel van de winst die Nh1816 maakt, geeft zij terug aan de samenleving door maatschappelijk relevante projecten financieel mede mogelijk te maken. Dat gebeurt via de coöperatie en de Stichting Goede Doelen Nh1816, waarvan Verhage de voorzitter is. Vanuit de coöperatieve doelstellingen zijn in 2020 en dit jaar veel lokale goede doelen en initiatieven financieel gesteund, die door de bij Nh1816 aangesloten onafhankelijke lokale adviseurs werden aangedragen. In totaal werd door de coöperatie samen met financieel adviseurs 300.000 euro verdeeld over ruim 135 lokale initiatieven die steun boden aan de meest kwetsbare mensen in Nederland. 

Naast lokale projecten worden door de Stichting Goede Doelen Nh1816 ook landelijke en regionale maatschappelijk relevante projecten op diverse gebieden ondersteund. Hierdoor kunnen deze voor iedereen behouden en toegankelijk blijven. Naast maatschappelijk partners ARTIS, Carré, NEMO Science Museum, KNRM en Spoorwegmuseum, draagt Stichting Goede Doelen Nh1816 sinds dit voorjaar ook financieel bij aan het Nederlands Openluchtmuseum in Arnhem. Verhage: “Verzekeren van huis en haard doen wij al sinds 1816. Veel van de historische gebouwen die in het museum zichtbaar zijn komen uit een tijd waarin wij ze al op hun oorspronkelijke locatie verzekerden.”

Stichting Goede Doelen Nh1816

“Het covid-effect harmoniseert Nh1816 met de premiestelling”

Janwillem Swart, senior commercieel manager Nh1816