Deze publicatie maakt gebruik van cookies

We gebruiken functionele en analytische cookies om onze website te verbeteren. Daarnaast plaatsen derde partijen tracking cookies om gepersonaliseerde advertenties op social media weer te geven. Door op accepteren te klikken gaat u akkoord met het plaatsen van deze cookies.

V.l.n.r: Ruud van de Kruk, Indra Frishert, Rudy van Haandel, Gijs van Hooijdonk

interview

Ego’s opzij gezet

Deze unieke verwerkingsstraat wordt verder uitgerold en de reactie van het intermediair is  gelijk al positief na de introductie hiervan, zo blijkt uit de toewijzing van de Gouden Lotus Award. Van der Kruk: “Ik merk dat het intermediair het waardeert dat er in onze branche eindelijk een aantal partijen de samenwerking aangaan om met moderne, innovatieve cloudoplossingen te komen.” Frishert: “Hier is ervoor gekozen om de ego’s opzij te zetten om samen te werken met als doel de adviseur zo goed mogelijk te ondersteunen bij zijn werk.”


Compliancy as a Service

Een andere toegevoegde waarde van de samenwerking is dat de adviseur via de verwerkingsstraat ook de compliancy op orde kan brengen. De expertise van Hyarchis zorgt er hierbij voor dat fraude- en privacywetgeving van het begin tot het einde van het traject wordt geborgd. De softwareleverancier voert onder andere het beheer over hypotheekdocumenten en zet PDF’s om naar data en borgt de compliancy middels kunstmatige intelligentie. Adriaan Hoogduijn, CEO van Hyarchis: “Documenten van klanten worden middels ons platform direct omgezet in data en ingevuld in het adviestraject. Tegelijkertijd worden automatisch persoonsgegevens geanonimiseerd en er wordt controle uitgevoerd in registers op mogelijke fraude. Over deze zaken hoeft het intermediair zich geen zorgen meer te maken. Eigenlijk is het ‘Compliancy as a Service’.”


Meer klanten bedienen, conversie en cross-sell omhoog

“Met onze tooling is het intermediair ook in staat om nieuwe bedieningsconcepten in zijn bedrijfsvoering neer te zetten”, aldus Van Hooijdonk. “Je kunt bijvoorbeeld een inloopspreekuur organiseren. Een potentiële klant met een startvraag kun je binnen vijf minuten op weg helpen. Maar ook beheervragen en projecten kun je uiterst snel concreet maken naar mogelijke acties. Je kunt kortom meer klanten bedienen, en de conversie en de cross-sell gaan omhoog.”


Hier is ervoor gekozen om de ego’s opzij te zetten

Voldoen aan zorgplicht

De verwerkingsstraat biedt ook oplossingen voor beheer van bestaande klanten. Dat is nuttig, want het aantal aanvragen neemt steeds meer af in de hypotheekmarkt. Van der Kruk: “Doordat we meer inzicht geven in de data van bestaande klanten, kunnen adviseurs beter helpen en adviseren. Je kunt heel makkelijk zien of je bijvoorbeeld een overlijdensrisico- of arbeidsongeschiktheidsverzekering zou moeten bijstellen omdat het inkomen van een klant verandert. Zo kun je als adviseur beter voldoen aan de zorgplichteisen van de AFM.”

Van Hooijdonk vult aan: “De AFM eist dat je passend adviseert; de betaalbaarheid nu en in de toekomst dient geborgd te zijn. Als je kijkt naar een losstaand hypotheekadviestraject is dit eigenlijk een wassen neus. De klantsituatie wordt dan tenslotte maar op één moment intensief gecheckt. We zeggen wel dat we ook daarna aan klantbeheer doen, maar in de praktijk komt het daar vaak niet echt van. Met onze totaaloplossing is een tussentijdse check mogelijk. Klanten zijn ook bereid om te betalen voor dit soort toegevoegde waarde.”

Wat dat betreft biedt de verwerkingsstraat dus ook mogelijkheden voor adviseurs om naar een ander verdienmodel te gaan. Van der Kruk: “De meeste adviseurs vragen een eenmalig bedrag voor een hypotheekadvies. Maar door dienstverlening aan bestaande klanten ga je een blijvende band met hen aan, met een blijvende, maandelijkse inkomstenstroom. Gezien de teruglopende markt is dat extra waardevol.”


Het snel geven van inzicht aan klant en adviseur vormt één van de kernpunten van het initiatief, volgens Van Hooijdonk: “Een potentiële klant wil best betalen voor de toegevoegde waarde die de adviseur biedt, maar hij wil vaak eerst weten of het zinvol kan zijn een betaald traject aan te gaan en daar een gevoel bij krijgen: zijn er kansen met mijn inkomen, wat gaat de maandlast in grote lijn worden, is het zinvol om te kijken naar een oversluiting, enzovoort. De adviseur kán dat inzicht met zijn adviespakket, maar de kracht van dat pakket is veel meer het feitelijke advies. Met Pokket kan de adviseur samen met de klant de belangrijkste vinkjes zetten bij de eerste vragen. De volgende stap naar een Overeenkomst tot Dienstverlening is dan makkelijker te maken. Mocht een traject nu niet levensvatbaar zijn, dan heb je wel een warm contact voor de toekomst en kun je altijd op het juiste moment wel met elkaar doorpakken op een adviestraject.”

Productontwikkelaar Dazure is de eerste afnemer van Pokket en maakte de inzichttool beschikbaar voor de met hen samenwerkende adviseurs. “Voor Dazure hebben we een gelabelde variant gemaakt: een inzichtstool gecombineerd met een risicostraat”, aldus commercieel directeur Indra Frishert. “Die zorgt ervoor dat je heel makkelijk en snel de overlijdensrisicoverzekering en de inkomensbescherming kunt berekenen en zelfs aanvragen. We vinden het met name belangrijk dat adviseur aan de ene kant tijdwinst kan boeken in het inventarisatiegedeelte, zodat er aan de andere kant meer ruimte is om het daadwerkelijke advies te geven. Adviseurs zijn er erg over te spreken. Het is ook een eenvoudig systeem om te bedienen.”

Snel inzicht geven

Innovatiekracht in de markt versnellen

Volgens Ruud van der Kruk, sinds 1 januari de nieuwe CEO van DIAS Software, liggen er in de financiële markt nog een hoop kansen om processen efficiënter te maken door middel van innovatie. Samenwerking van marktpartijen versnelt en vergroot de innovatiekracht, wat leidt tot het maken van slimme oplossingen. “Door echt vol op innovatie in te zetten zoals wij doen kun je zaken echt anders doen en het intermediair stappen vooruit helpen. Onze nieuwe cloud-oplossing DIAS Hypotheken bewijst dat. Pokket, DIAS en Hyarchis zijn alle drie partijen die out of the box denken als het gaat om het vooruit helpen van het intermediair. Het is geweldig dat het intermediair dat ook onderkent met deze prijs. We zijn ook complementair aan elkaar in het adviesproces.”

“Adviseurs zitten echt te wachten op geïntegreerde oplossingen”, aldus financieel planner en partner van Pokket Gijs van Hooijdonk. “Er is nu nog sprake van veel individualistische initiatieven op de markt, dus gegevens sluiten vaak niet op elkaar aan en adviseurs moeten veel dingen dubbel invoeren. Met deze totaaloplossing hebben we een oplossing in handen waar adviseurs echt iets aan hebben.”

De Innovatie-award Dienstverlening aan Intermediair wordt dit jaar gedeeld door drie marktpartijen. Eind april werd de samenwerking aangekondigd tussen DIAS Software, Pokket en Hyarchis. Door deze krachtenbundeling ontstaat een verwerkingsstraat, waarmee de adviseur inzicht krijgt in de levensvatbaarheid van een adviestraject én de uitkomst hiervan direct om kan zetten in een adviestraject met bijbehorende hypotheek, verzekeringsproducten en automatische dossiervorming.

Allereerst zorgt de inzicht-software Pokket ervoor dat een adviseur snel kan beoordelen of het voor hem en voor zijn klant interessant is om over te gaan tot een uitgebreid hypotheekadvies. De nieuwe online/cloud-software DIAS EEN met het vernieuwde hypotheekpakket DIAS Hypotheken voert vervolgens het benodigde rekenwerk uit, borgt de dossiervorming en verrijkt het advies desgewenst met bijbehorende verzekeringsproducten. Het documentmanagement-platform van Hyarchis ten slotte zorgt ervoor dat het hele proces automatisch compliant verloopt. Adviseurs werken dus efficiënter, effectiever en borgen dat ze aan de geldende wetgeving voldoen.

Adviseurs zitten echt te wachten op geïntegreerde oplossingen

Pokket, DIAS Software en Hyarchis werken gezamenlijk aan een unieke geïntegreerde totaaloplossing in de cloud voor adviseurs, waarmee het volledige adviestraject, goed, efficiënt en compliant uitgevoerd kan worden. Dat initiatief wordt gewaardeerd met een Gouden Lotus Innovatie-award.

om processen efficiënter te maken

Samenwerking verzilvert kansen

Ego’s opzij gezet

Deze unieke verwerkingsstraat wordt verder uitgerold en de reactie van het intermediair is  gelijk al positief na de introductie hiervan, zo blijkt uit de toewijzing van de Gouden Lotus Award. Van der Kruk: “Ik merk dat het intermediair het waardeert dat er in onze branche eindelijk een aantal partijen de samenwerking aangaan om met moderne, innovatieve cloudoplossingen te komen.” Frishert: “Hier is ervoor gekozen om de ego’s opzij te zetten om samen te werken met als doel de adviseur zo goed mogelijk te ondersteunen bij zijn werk.”


Compliancy as a Service

Een andere toegevoegde waarde van de samenwerking is dat de adviseur via de verwerkingsstraat ook de compliancy op orde kan brengen. De expertise van Hyarchis zorgt er hierbij voor dat fraude- en privacywetgeving van het begin tot het einde van het traject wordt geborgd. De softwareleverancier voert onder andere het beheer over hypotheekdocumenten en zet PDF’s om naar data en borgt de compliancy middels kunstmatige intelligentie. Adriaan Hoogduijn, CEO van Hyarchis: “Documenten van klanten worden middels ons platform direct omgezet in data en ingevuld in het adviestraject. Tegelijkertijd worden automatisch persoonsgegevens geanonimiseerd en er wordt controle uitgevoerd in registers op mogelijke fraude. Over deze zaken hoeft het intermediair zich geen zorgen meer te maken. Eigenlijk is het ‘Compliancy as a Service’.”


Meer klanten bedienen, conversie en cross-sell omhoog

“Met onze tooling is het intermediair ook in staat om nieuwe bedieningsconcepten in zijn bedrijfsvoering neer te zetten”, aldus Van Hooijdonk. “Je kunt bijvoorbeeld een inloopspreekuur organiseren. Een potentiële klant met een startvraag kun je binnen vijf minuten op weg helpen. Maar ook beheervragen en projecten kun je uiterst snel concreet maken naar mogelijke acties. Je kunt kortom meer klanten bedienen, en de conversie en de cross-sell gaan omhoog.”


Hier is ervoor gekozen om de ego’s opzij te zetten

V.l.n.r: Ruud van de Kruk, Indra Frishert, Rudy van Haandel, Gijs van Hooijdonk

interview

Voldoen aan zorgplicht

De verwerkingsstraat biedt ook oplossingen voor beheer van bestaande klanten. Dat is nuttig, want het aantal aanvragen neemt steeds meer af in de hypotheekmarkt. Van der Kruk: “Doordat we meer inzicht geven in de data van bestaande klanten, kunnen adviseurs beter helpen en adviseren. Je kunt heel makkelijk zien of je bijvoorbeeld een overlijdensrisico- of arbeidsongeschiktheidsverzekering zou moeten bijstellen omdat het inkomen van een klant verandert. Zo kun je als adviseur beter voldoen aan de zorgplichteisen van de AFM.”

Van Hooijdonk vult aan: “De AFM eist dat je passend adviseert; de betaalbaarheid nu en in de toekomst dient geborgd te zijn. Als je kijkt naar een losstaand hypotheekadviestraject is dit eigenlijk een wassen neus. De klantsituatie wordt dan tenslotte maar op één moment intensief gecheckt. We zeggen wel dat we ook daarna aan klantbeheer doen, maar in de praktijk komt het daar vaak niet echt van. Met onze totaaloplossing is een tussentijdse check mogelijk. Klanten zijn ook bereid om te betalen voor dit soort toegevoegde waarde.”

Wat dat betreft biedt de verwerkingsstraat dus ook mogelijkheden voor adviseurs om naar een ander verdienmodel te gaan. Van der Kruk: “De meeste adviseurs vragen een eenmalig bedrag voor een hypotheekadvies. Maar door dienstverlening aan bestaande klanten ga je een blijvende band met hen aan, met een blijvende, maandelijkse inkomstenstroom. Gezien de teruglopende markt is dat extra waardevol.”


Het snel geven van inzicht aan klant en adviseur vormt één van de kernpunten van het initiatief, volgens Van Hooijdonk: “Een potentiële klant wil best betalen voor de toegevoegde waarde die de adviseur biedt, maar hij wil vaak eerst weten of het zinvol kan zijn een betaald traject aan te gaan en daar een gevoel bij krijgen: zijn er kansen met mijn inkomen, wat gaat de maandlast in grote lijn worden, is het zinvol om te kijken naar een oversluiting, enzovoort. De adviseur kán dat inzicht met zijn adviespakket, maar de kracht van dat pakket is veel meer het feitelijke advies. Met Pokket kan de adviseur samen met de klant de belangrijkste vinkjes zetten bij de eerste vragen. De volgende stap naar een Overeenkomst tot Dienstverlening is dan makkelijker te maken. Mocht een traject nu niet levensvatbaar zijn, dan heb je wel een warm contact voor de toekomst en kun je altijd op het juiste moment wel met elkaar doorpakken op een adviestraject.”

Productontwikkelaar Dazure is de eerste afnemer van Pokket en maakte de inzichttool beschikbaar voor de met hen samenwerkende adviseurs. “Voor Dazure hebben we een gelabelde variant gemaakt: een inzichtstool gecombineerd met een risicostraat”, aldus commercieel directeur Indra Frishert. “Die zorgt ervoor dat je heel makkelijk en snel de overlijdensrisicoverzekering en de inkomensbescherming kunt berekenen en zelfs aanvragen. We vinden het met name belangrijk dat adviseur aan de ene kant tijdwinst kan boeken in het inventarisatiegedeelte, zodat er aan de andere kant meer ruimte is om het daadwerkelijke advies te geven. Adviseurs zijn er erg over te spreken. Het is ook een eenvoudig systeem om te bedienen.”

Snel inzicht geven

Adviseurs zitten echt te wachten op geïntegreerde oplossingen

Innovatiekracht in de markt versnellen

Volgens Ruud van der Kruk, sinds 1 januari de nieuwe CEO van DIAS Software, liggen er in de financiële markt nog een hoop kansen om processen efficiënter te maken door middel van innovatie. Samenwerking van marktpartijen versnelt en vergroot de innovatiekracht, wat leidt tot het maken van slimme oplossingen. “Door echt vol op innovatie in te zetten zoals wij doen kun je zaken echt anders doen en het intermediair stappen vooruit helpen. Onze nieuwe cloud-oplossing DIAS Hypotheken bewijst dat. Pokket, DIAS en Hyarchis zijn alle drie partijen die out of the box denken als het gaat om het vooruit helpen van het intermediair. Het is geweldig dat het intermediair dat ook onderkent met deze prijs. We zijn ook complementair aan elkaar in het adviesproces.”

“Adviseurs zitten echt te wachten op geïntegreerde oplossingen”, aldus financieel planner en partner van Pokket Gijs van Hooijdonk. “Er is nu nog sprake van veel individualistische initiatieven op de markt, dus gegevens sluiten vaak niet op elkaar aan en adviseurs moeten veel dingen dubbel invoeren. Met deze totaaloplossing hebben we een oplossing in handen waar adviseurs echt iets aan hebben.”

De Innovatie-award Dienstverlening aan Intermediair wordt dit jaar gedeeld door drie marktpartijen. Eind april werd de samenwerking aangekondigd tussen DIAS Software, Pokket en Hyarchis. Door deze krachtenbundeling ontstaat een verwerkingsstraat, waarmee de adviseur inzicht krijgt in de levensvatbaarheid van een adviestraject én de uitkomst hiervan direct om kan zetten in een adviestraject met bijbehorende hypotheek, verzekeringsproducten en automatische dossiervorming.

Allereerst zorgt de inzicht-software Pokket ervoor dat een adviseur snel kan beoordelen of het voor hem en voor zijn klant interessant is om over te gaan tot een uitgebreid hypotheekadvies. De nieuwe online/cloud-software DIAS EEN met het vernieuwde hypotheekpakket DIAS Hypotheken voert vervolgens het benodigde rekenwerk uit, borgt de dossiervorming en verrijkt het advies desgewenst met bijbehorende verzekeringsproducten. Het documentmanagement-platform van Hyarchis ten slotte zorgt ervoor dat het hele proces automatisch compliant verloopt. Adviseurs werken dus efficiënter, effectiever en borgen dat ze aan de geldende wetgeving voldoen.

Pokket, DIAS Software en Hyarchis werken gezamenlijk aan een unieke geïntegreerde totaaloplossing in de cloud voor adviseurs, waarmee het volledige adviestraject, goed, efficiënt en compliant uitgevoerd kan worden. Dat initiatief wordt gewaardeerd met een Gouden Lotus Innovatie-award.

om processen efficiënter te maken

Samenwerking verzilvert kansen