Deze publicatie maakt gebruik van cookies

We gebruiken functionele en analytische cookies om onze website te verbeteren. Daarnaast plaatsen derde partijen tracking cookies om gepersonaliseerde advertenties op social media weer te geven. Door op accepteren te klikken gaat u akkoord met het plaatsen van deze cookies.
interview
Dubbel feest

Voor Leijnse is het dubbel feest, want ook zusterorganisatie Lot Hypotheken valt binnen zijn aandachtsgebied. Lot Hypotheken ontving dit jaar de Gouden Lotus Award als beste jonge hypotheekverstrekker. “Dat maakt ons dubbel trots. Veel afdelingen bij NIBC Bank werken voor beide labels. Dus deze waardering is ook voor hen.”

“Wat mij opvalt in de onderzoeksresultaten is dat het intermediair de positionering herkent die wij hebben aangebracht in de labels NIBC Direct en Lot Hypotheken. Daar waar NIBC Direct wordt gewaardeerd om haar persoonlijke benadering, kennis en toegankelijkheid van de hypotheekdesk en het brede productaanbod, zien we bij Lot Hypotheken veel waardering voor de snelheid, duurzaamheid en de frisse en moderne uitstraling”


Dynamische hypotheekmarkt

De overwinning van de Gouden Lotus Award smaakt naar meer voor Leijnse en zijn medewerkers. “We gaan er dan ook alles aan doen om die award in 2023 ook mee naar huis te nemen.”

Wat dat betreft zijn er in de toekomst genoeg mogelijkheden voor hen om het verschil te maken, want Leijnse verwacht een dynamische hypotheekmarkt die nog alle kanten op kan gaan. “Mijn glazen bol is momenteel best troebel. We zitten nu op een kantelpunt in de markt met twee tegengestelde krachten. Aan de ene kant zien we de rente stijgen, wat potentieel kan zorgen voor een dalende oversluitmarkt en eventueel dalende huizenprijzen. Daarentegen blijft de schaarste aan de aanbodkant hoog, wat dit effect weer teniet kan doen. Maar NIBC Direct is bij uitstek een speler die zich in de dynamische markt zal blijven aanpassen en meebewegen.”

Duurzaamheid

Voor de toekomst blijft NIBC Direct inzetten op een betrouwbaar proces. Maar ook aan de productkant blijven ze niet stilzitten. Bijvoorbeeld op het gebied van verduurzaming. “In deze tijd van onontkoombare transitie, is het niet meer dan logisch dat ook NIBC Direct verantwoordelijkheid neemt en zich inzet voor een duurzame wereld. Binnen onze cirkel van invloed zetten we ons in om onze positieve impact te vergroten. Zo bieden wij tal van mogelijkheden om energiebesparende voorzieningen mee te financieren.”

Wat Leijnse betreft bouwt NIBC Direct niet alleen mee aan een beter klimaat, ook de S van Sociaal binnen ESG speelt een rol. “Door onze brede doelgroepbenadering, leveren wij ook een bijdrage door klanten met een complexere situatie toegang te kunnen geven tot de woningmarkt. In de toekomst blijven we kijken naar manieren om deze proposities verder uit te breiden.”

Ook op het gebied van communicatie wil NIBC Direct meer en steviger van zich laten horen. “NIBC Direct is een nuchtere en creatieve challenger. Het ligt niet in onze aard om ons op de borst te kloppen, maar we willen wel graag een positieve beweging in gang zetten. We zullen dus vaker laten zien waar we voor staan en ons minder presenteren als een rentepercentage of inwisselbare commodity. We willen consumenten nog meer gaan inspireren om hun woonwensen waar te maken.”


Tijdens de afgelopen periode is het erg druk geweest op de hypotheekmarkt. Dat zorgde voor de nodige uitdagingen. Bij NIBC Direct is daarom veel aandacht uitgegaan naar het proces. “We hebben er allereerst voor gezorgd dat de bezetting in onze acceptatieteams goed op orde was om piekbelasting op te kunnen vangen en dus gegarandeerde snelheid te kunnen bieden”, vertelt Leijnse. “We hebben ook zwaar ingezet op de bereikbaarheid. En hoewel we niet altijd de snelste waren, zijn we in ieder geval altijd bereikbaar geweest om vragen te beantwoorden.”

Tijdens deze hectische periode creëerde NIBC Direct ook een one-stop-shop voor een brede doelgroep. “Dat betekent dat we er niet alleen zijn voor de ‘recht toe recht aan’ hypotheekklant, maar ook voor groepen met complexere situaties, zoals zelfstandigen, senioren, expats en flexwerkers.”

Brede doelgroep

“We zijn er ook voor groepen met complexere situatie”

Relatiemanager staat dag en nacht klaar

Dat het bij NIBC om mensen draait zie je ook terug in de onderzoeksresultaten van de Gouden Lotus Awards. Zo wordt het relatiemanagement-team enorm gewaardeerd door het intermediair. Eén van de deelnemers merkte zelfs op: “Mijn relatiemanager staat dag en nacht voor me klaar.” Volgens een andere deelnemer is NIBC Direct “één van de weinige hypotheekverstrekkers waar nog door middel van persoonlijk contact zaken bespreekbaar zijn”.

Ook worden adviseurs blij van de interacties met de voorbespreekdesk en de acceptanten. Het acceptatiebeleid is snel, duidelijk en uitgebreid.

In het Gouden Lotus Award-onderzoek komen over NIBC Direct louter positieve reacties van deelnemers naar voren. Voor Leijnse is dat geen reden om op de lauweren te rusten. “Ik zie nog genoeg verbeterpunten. We challengen dagelijks de status quo om zorgeloos woonwensen in vervulling te laten gaan. Waarbij we ons niet alleen focussen op vandaag, maar ook over tien jaar moet de klant nog steeds blij zijn met de hypotheek. Het is onze intentie om blijvend gemak, kwaliteit en snelheid te vergroten voor intermediairs. We willen de beste optie zijn!”

Het is de eerste keer dat NIBC Direct zich de beste hypotheekverstrekker van het jaar mag noemen. “We zijn met label NIBC Direct sinds 2013 actief op de hypotheekmarkt”, blikt Richard Leijnse (commercieel verantwoordelijk voor hypotheken binnen NIBC) terug. “In die periode hebben we een aantal mooie oplossingen op de markt gebracht en hebben we hard gewerkt om onze dienstverlening zo naadloos mogelijk op die van het intermediair aan te laten sluiten. Onderhuids leefde bij ons de stille wens om dat bekroond te zien worden met een Gouden Lotus Award. Als je dan hoort dat je daadwerkelijk gewonnen hebt, komt er een trots gevoel in mij naar boven.”

De hypotheekmarkt is het afgelopen jaar enorm competitief geworden. Er wordt veel geconcurreerd op prijs en product. Leijnse: “Het onderscheid van NIBC Direct ligt met name op het vlak van betrouwbaarheid, toegankelijkheid en persoonlijkheid. Hiermee koesteren en versterken we onze partnerships met intermediairs. Via een intermediary intimacy-programma werden tal van processen, proposities en communicatie onder de loep genomen. Dat programma liep niet alleen binnen NIBC maar ook bij de serviceproviders met wie wij nauw samenwerken.”

“In dit programma gaat het niet alleen om harde aspecten zoals product, proces en snelheid, maar ook om mensen, kennis en cultuur. Zoals een ambachtsman zijn product benadert, zo benaderen wij hypotheken. Bij NIBC werken vakidioten die begaan zijn met één van de grootste en belangrijkste financiële beslissingen die een consument in zijn leven neemt. We willen van betekenis zijn voor de klanten, onze partners en medewerkers. En als we samen een bijdrage kunnen leveren om woonwensen te realiseren, dan is er in onze ogen weinig mooier dan dat.”

“Zoals een ambachtsman zijn product benadert, zo benaderen wij hypotheken”

V.l.n.r.: Remco Offers, Ronald Klapwijk en Richard Leijnse

In een competitieve hypotheekmarkt richtte NIBC Direct zich bewust op het nog verder intensiveren van de samenwerking met het intermediair. Die strategie wordt beloond met een Gouden Lotus Award Hypotheekverstrekker 2022.

NIBC Direct

staat 'dag en nacht' klaar

voor het intermediair

V.l.n.r.: Remco Offers, Ronald Klapwijk en Richard Leijnse

Duurzaamheid

Voor de toekomst blijft NIBC Direct inzetten op een betrouwbaar proces. Maar ook aan de productkant blijven ze niet stilzitten. Bijvoorbeeld op het gebied van verduurzaming. “In deze tijd van onontkoombare transitie, is het niet meer dan logisch dat ook NIBC Direct verantwoordelijkheid neemt en zich inzet voor een duurzame wereld. Binnen onze cirkel van invloed zetten we ons in om onze positieve impact te vergroten. Zo bieden wij tal van mogelijkheden om energiebesparende voorzieningen mee te financieren.”

Wat Leijnse betreft bouwt NIBC Direct niet alleen mee aan een beter klimaat, ook de S van Sociaal binnen ESG speelt een rol. “Door onze brede doelgroepbenadering, leveren wij ook een bijdrage door klanten met een complexere situatie toegang te kunnen geven tot de woningmarkt. In de toekomst blijven we kijken naar manieren om deze proposities verder uit te breiden.”

Ook op het gebied van communicatie wil NIBC Direct meer en steviger van zich laten horen. “NIBC Direct is een nuchtere en creatieve challenger. Het ligt niet in onze aard om ons op de borst te kloppen, maar we willen wel graag een positieve beweging in gang zetten. We zullen dus vaker laten zien waar we voor staan en ons minder presenteren als een rentepercentage of inwisselbare commodity. We willen consumenten nog meer gaan inspireren om hun woonwensen waar te maken.”


Dubbel feest

Voor Leijnse is het dubbel feest, want ook zusterorganisatie Lot Hypotheken valt binnen zijn aandachtsgebied. Lot Hypotheken ontving dit jaar de Gouden Lotus Award als beste jonge hypotheekverstrekker. “Dat maakt ons dubbel trots. Veel afdelingen bij NIBC Bank werken voor beide labels. Dus deze waardering is ook voor hen.”

“Wat mij opvalt in de onderzoeksresultaten is dat het intermediair de positionering herkent die wij hebben aangebracht in de labels NIBC Direct en Lot Hypotheken. Daar waar NIBC Direct wordt gewaardeerd om haar persoonlijke benadering, kennis en toegankelijkheid van de hypotheekdesk en het brede productaanbod, zien we bij Lot Hypotheken veel waardering voor de snelheid, duurzaamheid en de frisse en moderne uitstraling”


interview

Dynamische hypotheekmarkt

De overwinning van de Gouden Lotus Award smaakt naar meer voor Leijnse en zijn medewerkers. “We gaan er dan ook alles aan doen om die award in 2023 ook mee naar huis te nemen.”

Wat dat betreft zijn er in de toekomst genoeg mogelijkheden voor hen om het verschil te maken, want Leijnse verwacht een dynamische hypotheekmarkt die nog alle kanten op kan gaan. “Mijn glazen bol is momenteel best troebel. We zitten nu op een kantelpunt in de markt met twee tegengestelde krachten. Aan de ene kant zien we de rente stijgen, wat potentieel kan zorgen voor een dalende oversluitmarkt en eventueel dalende huizenprijzen. Daarentegen blijft de schaarste aan de aanbodkant hoog, wat dit effect weer teniet kan doen. Maar NIBC Direct is bij uitstek een speler die zich in de dynamische markt zal blijven aanpassen en meebewegen.”

“We zijn er ook voor groepen met complexere situatie”

Tijdens de afgelopen periode is het erg druk geweest op de hypotheekmarkt. Dat zorgde voor de nodige uitdagingen. Bij NIBC Direct is daarom veel aandacht uitgegaan naar het proces. “We hebben er allereerst voor gezorgd dat de bezetting in onze acceptatieteams goed op orde was om piekbelasting op te kunnen vangen en dus gegarandeerde snelheid te kunnen bieden”, vertelt Leijnse. “We hebben ook zwaar ingezet op de bereikbaarheid. En hoewel we niet altijd de snelste waren, zijn we in ieder geval altijd bereikbaar geweest om vragen te beantwoorden.”

Tijdens deze hectische periode creëerde NIBC Direct ook een one-stop-shop voor een brede doelgroep. “Dat betekent dat we er niet alleen zijn voor de ‘recht toe recht aan’ hypotheekklant, maar ook voor groepen met complexere situaties, zoals zelfstandigen, senioren, expats en flexwerkers.”

Brede doelgroep

“Zoals een ambachtsman zijn product benadert, zo benaderen wij hypotheken”

Relatiemanager staat dag en nacht klaar

Dat het bij NIBC om mensen draait zie je ook terug in de onderzoeksresultaten van de Gouden Lotus Awards. Zo wordt het relatiemanagement-team enorm gewaardeerd door het intermediair. Eén van de deelnemers merkte zelfs op: “Mijn relatiemanager staat dag en nacht voor me klaar.” Volgens een andere deelnemer is NIBC Direct “één van de weinige hypotheekverstrekkers waar nog door middel van persoonlijk contact zaken bespreekbaar zijn”.

Ook worden adviseurs blij van de interacties met de voorbespreekdesk en de acceptanten. Het acceptatiebeleid is snel, duidelijk en uitgebreid.

In het Gouden Lotus Award-onderzoek komen over NIBC Direct louter positieve reacties van deelnemers naar voren. Voor Leijnse is dat geen reden om op de lauweren te rusten. “Ik zie nog genoeg verbeterpunten. We challengen dagelijks de status quo om zorgeloos woonwensen in vervulling te laten gaan. Waarbij we ons niet alleen focussen op vandaag, maar ook over tien jaar moet de klant nog steeds blij zijn met de hypotheek. Het is onze intentie om blijvend gemak, kwaliteit en snelheid te vergroten voor intermediairs. We willen de beste optie zijn!”

Het is de eerste keer dat NIBC Direct zich de beste hypotheekverstrekker van het jaar mag noemen. “We zijn met label NIBC Direct sinds 2013 actief op de hypotheekmarkt”, blikt Richard Leijnse (commercieel verantwoordelijk voor hypotheken binnen NIBC) terug. “In die periode hebben we een aantal mooie oplossingen op de markt gebracht en hebben we hard gewerkt om onze dienstverlening zo naadloos mogelijk op die van het intermediair aan te laten sluiten. Onderhuids leefde bij ons de stille wens om dat bekroond te zien worden met een Gouden Lotus Award. Als je dan hoort dat je daadwerkelijk gewonnen hebt, komt er een trots gevoel in mij naar boven.”

De hypotheekmarkt is het afgelopen jaar enorm competitief geworden. Er wordt veel geconcurreerd op prijs en product. Leijnse: “Het onderscheid van NIBC Direct ligt met name op het vlak van betrouwbaarheid, toegankelijkheid en persoonlijkheid. Hiermee koesteren en versterken we onze partnerships met intermediairs. Via een intermediary intimacy-programma werden tal van processen, proposities en communicatie onder de loep genomen. Dat programma liep niet alleen binnen NIBC maar ook bij de serviceproviders met wie wij nauw samenwerken.”

“In dit programma gaat het niet alleen om harde aspecten zoals product, proces en snelheid, maar ook om mensen, kennis en cultuur. Zoals een ambachtsman zijn product benadert, zo benaderen wij hypotheken. Bij NIBC werken vakidioten die begaan zijn met één van de grootste en belangrijkste financiële beslissingen die een consument in zijn leven neemt. We willen van betekenis zijn voor de klanten, onze partners en medewerkers. En als we samen een bijdrage kunnen leveren om woonwensen te realiseren, dan is er in onze ogen weinig mooier dan dat.”

In een competitieve hypotheekmarkt richtte NIBC Direct zich bewust op het nog verder intensiveren van de samenwerking met het intermediair. Die strategie wordt beloond met een Gouden Lotus Award Hypotheekverstrekker 2022.

NIBC Direct

staat 'dag en nacht' klaar

voor het intermediair