Deze publicatie maakt gebruik van cookies

We gebruiken functionele en analytische cookies om onze website te verbeteren. Daarnaast plaatsen derde partijen tracking cookies om gepersonaliseerde advertenties op social media weer te geven. Door op accepteren te klikken gaat u akkoord met het plaatsen van deze cookies.

Cas Verhage en Janwillem Swart

interview

Organische verbeteringen

Er staan het aankomende jaar geen grote veranderingen op stapel bij Nh1816. Swart: “Het lijkt soms wel alsof er niet veel bij ons verandert, maar schijn bedriegt. Elk jaar voeren we veel organische verbeteringen door in onze primaire processen, producten en onze positionering. We innoveren bijvoorbeeld op IT-gebied en bij schadeprocessen. Als het beter kan, dan passen we dat ook aan. Dat alles met het oog op het klantbelang.” Nh1816 voert momenteel bijvoorbeeld enkele pilots uit om het schadeproces te optimaliseren met behulp van kunstmatige intelligentie. “Daarbij bepaalt zo’n systeem automatisch of een schade uitgekeerd kan worden, of dat er eerst nog iemand naar moet kijken.”

“Maar waar niks in zal veranderen, is onze positie tegenover de lokale financieel adviseur”, eindigt Verhage. “We blijven onvoorwaardelijk kiezen voor het intermediair. Wat dat betreft blijft het motto: Schoenmaker, blijf bij je leest.”


Aardige en bekwame mensen

Adviseurs die meededen aan het Gouden Lotus-onderzoek oordelen louter positief over hun samenwerking met Nh1816. De verzekeraar denkt niet alleen mee met de adviseur, maar vertrouwt ook op het oordeel van hen. Nh1816 heeft mooie producten en scherpe premies. De schadebehandeling is snel en duidelijk en de voorwaarden zijn goed. Het ICT-systeem is ‘zeer goed’. Volgens één adviseur is Nh1816 ‘de enige maatschappij waar je nog gewoon hele aardige en bekwame mensen aan een telefoon krijgt in plaats van allemaal menu’s’.

Verhage is verheugd met alle complimenten, maar is er niet door verrast. “We onderhouden korte lijnen met de adviseur. Die spreken ons over alles aan, overigens ook als zaken niet goed gaan.” Hij voegt er wel gelijk aan toe dat de maatschappij bij zichzelf nog wel verbeterpunten ziet, waaraan gewerkt wordt. Eén van die zaken is de komst van het Portaal 2.0, die de samenwerking met financieel adviseurs nog efficiënter moet maken. De ontwikkeling van het onlinetransactieplatform laat al een aantal jaren op zich wachten, maar wordt voor eind dit jaar volledig opgeleverd.

Verhage: “Het oude Portaal is product- en transactie-georiënteerd, het nieuwe Portaal is relatie-georiënteerd. Dat is een groot verschil. Je kunt op klantniveau zien hoe de klant zijn huidige situatie ervoor staat. Aan de achterkant van het systeem zijn verbeteringen in de infrastructuur gemaakt, waardoor processen sneller en soepeler verlopen. En ten slotte kun je het straks ook gewoon bedienen vanaf alle beschikbare (mobiele) devices.”


Samen met elkaar ondernemen

Nh1816 verwacht als intermediaire verzekeraar tegelijkertijd ook een bepaalde kwaliteit van dienstverlening van de adviseur. Verhage: “Bijvoorbeeld: als adviseur moet je ook klaar staan voor al je klanten als er een flinke storm is geweest in je dorp. Je kunt je klanten dan niet naar ons doorverwijzen.” Swart vervolgt: “We werken actief samen met circa achthonderd adviseurs. Actief samenwerken betekent ook dat je met elkaar onderneemt. De met ons samenwerkende adviseurs ervaren het gemak van een goed systeem. Door minimale inspanning voor het maken van offertes, het doorvoeren van mutaties en het melden van schade zijn ze minder ‘druk’ met administratie en blijft er meer tijd over voor de klant. Zo staat het klantbelang in onze samenwerking voorop. Samen ondernemen betekent ook met elkaar op alle vlakken op één lijn zitten. Dat is lang niet bij alle advieskantoren in Nederland het geval. Vorig jaar ontvingen we 170 aanstellingsverzoeken van adviseurs. Ruim de helft daarvan leidde door verschil van inzichten niet tot een aanstelling.”


Volgens Verhage herkennen en erkennen steeds meer financiële adviseurs dat Nh1816 de enige échte intermediaire maatschappij is. Ook het lokaal tonen van betrokkenheid is een voorbeeld daarvan. Verhage: “Wanneer de adviseur bijvoorbeeld een lokaal goed doel sponsort, ondersteunen wij hem daarin. De adviseur kan daarmee lokaal onderscheidend en zichtbaar zijn.”

“Zeker tijdens het covidtijdperk is dat waardevol geweest”, vult Swart hem aan. “Zo hebben we in samenwerking met de lokale adviseur bijvoorbeeld voedselbanken ondersteund. Of denk aan een optreden van een draaiorgel bij een verzorgingstehuis voor ouderen in quarantaine. Zoiets is simpel om te regelen, maar de positieve impact is groot.”

2021 was financieel gezien een goed jaar voor Nh1816. Het maakte het mogelijk om premieverlagingen door te voeren; ook één van de zaken die adviseurs (en vooral hun klanten) het afgelopen jaar waardeerden. “We hebben dit niet alleen gedaan voor de nieuwe verzekerden, maar ook voor onze bestaande klanten”, benadrukt Verhage. “Daarmee onderscheiden we ons ten opzichte van de concurrentie. Ook dit jaar zou het wel eens een goed jaar kunnen worden, en dan zullen we het niet nalaten om de premies opnieuw scherper neer te zetten.”

Lokale betrokkenheid

“Het lijkt soms wel alsof er niet veel bij ons verandert, maar schijn bedriegt”

Product en gemak

Wat maakt Nh1816 als woonverzekeraar zo populair onder het intermediair? Swart: “Dat begint in ieder geval bij het product. Onze Woonhuisverzekering is minimaal gelijkwaardig aan de rest van de markt, of zelfs beter. Zo zitten zonnepanelen bij ons standaard in de dekking, waar dat bij andere verzekeraars optioneel is. Ook waterschade door loslatende kitnaden is standaard bij ons gedekt. En de garantie tegen onderverzekering wordt zeer gewaardeerd.”

“En gecombineerd met het gemak dat we bieden aan de financieel adviseur, dát maakt het plaatje compleet”, vervolgt Verhage. “Zodra de adviseur een woonverzekering wil aanvragen, muteren of een schade moet afhandelen wordt dat allemaal administratief simpel geregeld en met de klanten gecommuniceerd via de app. Dankzij straight through processing kunnen er geen fouten worden gemaakt.”

Het is inmiddels de derde keer op rij dat Nh1816 Verzekeringen de Gouden Lotus Award Woonverzekeraar heeft gewonnen. “We zijn er supertrots op dat we die waardering opnieuw hebben gekregen vanuit de financieel adviseurs die met ons samenwerken”, aldus commercieel manager Janwillem Swart, die de Gouden Lotus Award in ontvangst neemt. “We gaan er nooit automatisch van uit dat we de award weer winnen, dus het is elk jaar een fijne constatering dat we gewaardeerd worden.”

“Kennelijk doen we hier in Oudkarspel iets heel goed”, vult directeur Cas Verhage hem aan. “Ik ben vooral ook trots op onze medewerkers die dit hebben mogelijk gemaakt.”

“Kennelijk doen we hier in Oudkarspel iets heel goed”

Wat adviseurs betreft is Nh1816 Verzekeringen ook in 2022 weer de beste woonverzekeraar van Nederland. Het geheim? “Steeds meer financiële adviseurs herkennen en erkennen dat Nh1816 de enige échte intermediaire maatschappij voor particuliere schadeverzekeringen is. Wat dat betreft blijft ons verhaal: Schoenmaker, blijf bij je leest.”

Nh1816 blijft bij zijn leest

‘Schoenmaker’

Cas Verhage en Janwillem Swart

Organische verbeteringen

Er staan het aankomende jaar geen grote veranderingen op stapel bij Nh1816. Swart: “Het lijkt soms wel alsof er niet veel bij ons verandert, maar schijn bedriegt. Elk jaar voeren we veel organische verbeteringen door in onze primaire processen, producten en onze positionering. We innoveren bijvoorbeeld op IT-gebied en bij schadeprocessen. Als het beter kan, dan passen we dat ook aan. Dat alles met het oog op het klantbelang.” Nh1816 voert momenteel bijvoorbeeld enkele pilots uit om het schadeproces te optimaliseren met behulp van kunstmatige intelligentie. “Daarbij bepaalt zo’n systeem automatisch of een schade uitgekeerd kan worden, of dat er eerst nog iemand naar moet kijken.”

“Maar waar niks in zal veranderen, is onze positie tegenover de lokale financieel adviseur”, eindigt Verhage. “We blijven onvoorwaardelijk kiezen voor het intermediair. Wat dat betreft blijft het motto: Schoenmaker, blijf bij je leest.”


interview

Aardige en bekwame mensen

Adviseurs die meededen aan het Gouden Lotus-onderzoek oordelen louter positief over hun samenwerking met Nh1816. De verzekeraar denkt niet alleen mee met de adviseur, maar vertrouwt ook op het oordeel van hen. Nh1816 heeft mooie producten en scherpe premies. De schadebehandeling is snel en duidelijk en de voorwaarden zijn goed. Het ICT-systeem is ‘zeer goed’. Volgens één adviseur is Nh1816 ‘de enige maatschappij waar je nog gewoon hele aardige en bekwame mensen aan een telefoon krijgt in plaats van allemaal menu’s’.

Verhage is verheugd met alle complimenten, maar is er niet door verrast. “We onderhouden korte lijnen met de adviseur. Die spreken ons over alles aan, overigens ook als zaken niet goed gaan.” Hij voegt er wel gelijk aan toe dat de maatschappij bij zichzelf nog wel verbeterpunten ziet, waaraan gewerkt wordt. Eén van die zaken is de komst van het Portaal 2.0, die de samenwerking met financieel adviseurs nog efficiënter moet maken. De ontwikkeling van het onlinetransactieplatform laat al een aantal jaren op zich wachten, maar wordt voor eind dit jaar volledig opgeleverd.

Verhage: “Het oude Portaal is product- en transactie-georiënteerd, het nieuwe Portaal is relatie-georiënteerd. Dat is een groot verschil. Je kunt op klantniveau zien hoe de klant zijn huidige situatie ervoor staat. Aan de achterkant van het systeem zijn verbeteringen in de infrastructuur gemaakt, waardoor processen sneller en soepeler verlopen. En ten slotte kun je het straks ook gewoon bedienen vanaf alle beschikbare (mobiele) devices.”


Samen met elkaar ondernemen

Nh1816 verwacht als intermediaire verzekeraar tegelijkertijd ook een bepaalde kwaliteit van dienstverlening van de adviseur. Verhage: “Bijvoorbeeld: als adviseur moet je ook klaar staan voor al je klanten als er een flinke storm is geweest in je dorp. Je kunt je klanten dan niet naar ons doorverwijzen.” Swart vervolgt: “We werken actief samen met circa achthonderd adviseurs. Actief samenwerken betekent ook dat je met elkaar onderneemt. De met ons samenwerkende adviseurs ervaren het gemak van een goed systeem. Door minimale inspanning voor het maken van offertes, het doorvoeren van mutaties en het melden van schade zijn ze minder ‘druk’ met administratie en blijft er meer tijd over voor de klant. Zo staat het klantbelang in onze samenwerking voorop. Samen ondernemen betekent ook met elkaar op alle vlakken op één lijn zitten. Dat is lang niet bij alle advieskantoren in Nederland het geval. Vorig jaar ontvingen we 170 aanstellingsverzoeken van adviseurs. Ruim de helft daarvan leidde door verschil van inzichten niet tot een aanstelling.”


“Het lijkt soms wel alsof er niet veel bij ons verandert, maar schijn bedriegt”

Volgens Verhage herkennen en erkennen steeds meer financiële adviseurs dat Nh1816 de enige échte intermediaire maatschappij is. Ook het lokaal tonen van betrokkenheid is een voorbeeld daarvan. Verhage: “Wanneer de adviseur bijvoorbeeld een lokaal goed doel sponsort, ondersteunen wij hem daarin. De adviseur kan daarmee lokaal onderscheidend en zichtbaar zijn.”

“Zeker tijdens het covidtijdperk is dat waardevol geweest”, vult Swart hem aan. “Zo hebben we in samenwerking met de lokale adviseur bijvoorbeeld voedselbanken ondersteund. Of denk aan een optreden van een draaiorgel bij een verzorgingstehuis voor ouderen in quarantaine. Zoiets is simpel om te regelen, maar de positieve impact is groot.”

2021 was financieel gezien een goed jaar voor Nh1816. Het maakte het mogelijk om premieverlagingen door te voeren; ook één van de zaken die adviseurs (en vooral hun klanten) het afgelopen jaar waardeerden. “We hebben dit niet alleen gedaan voor de nieuwe verzekerden, maar ook voor onze bestaande klanten”, benadrukt Verhage. “Daarmee onderscheiden we ons ten opzichte van de concurrentie. Ook dit jaar zou het wel eens een goed jaar kunnen worden, en dan zullen we het niet nalaten om de premies opnieuw scherper neer te zetten.”

Lokale betrokkenheid

“Kennelijk doen we hier in Oudkarspel iets heel goed”

Product en gemak

Wat maakt Nh1816 als woonverzekeraar zo populair onder het intermediair? Swart: “Dat begint in ieder geval bij het product. Onze Woonhuisverzekering is minimaal gelijkwaardig aan de rest van de markt, of zelfs beter. Zo zitten zonnepanelen bij ons standaard in de dekking, waar dat bij andere verzekeraars optioneel is. Ook waterschade door loslatende kitnaden is standaard bij ons gedekt. En de garantie tegen onderverzekering wordt zeer gewaardeerd.”

“En gecombineerd met het gemak dat we bieden aan de financieel adviseur, dát maakt het plaatje compleet”, vervolgt Verhage. “Zodra de adviseur een woonverzekering wil aanvragen, muteren of een schade moet afhandelen wordt dat allemaal administratief simpel geregeld en met de klanten gecommuniceerd via de app. Dankzij straight through processing kunnen er geen fouten worden gemaakt.”

Het is inmiddels de derde keer op rij dat Nh1816 Verzekeringen de Gouden Lotus Award Woonverzekeraar heeft gewonnen. “We zijn er supertrots op dat we die waardering opnieuw hebben gekregen vanuit de financieel adviseurs die met ons samenwerken”, aldus commercieel manager Janwillem Swart, die de Gouden Lotus Award in ontvangst neemt. “We gaan er nooit automatisch van uit dat we de award weer winnen, dus het is elk jaar een fijne constatering dat we gewaardeerd worden.”

“Kennelijk doen we hier in Oudkarspel iets heel goed”, vult directeur Cas Verhage hem aan. “Ik ben vooral ook trots op onze medewerkers die dit hebben mogelijk gemaakt.”

Wat adviseurs betreft is Nh1816 Verzekeringen ook in 2022 weer de beste woonverzekeraar van Nederland. Het geheim? “Steeds meer financiële adviseurs herkennen en erkennen dat Nh1816 de enige échte intermediaire maatschappij voor particuliere schadeverzekeringen is. Wat dat betreft blijft ons verhaal: Schoenmaker, blijf bij je leest.”

Nh1816 blijft bij zijn leest

‘Schoenmaker’