Deze publicatie maakt gebruik van cookies

We gebruiken functionele en analytische cookies om onze website te verbeteren. Daarnaast plaatsen derde partijen tracking cookies om gepersonaliseerde advertenties op social media weer te geven. Door op accepteren te klikken gaat u akkoord met het plaatsen van deze cookies.
Partner aan het woord

Zo, dit waren de 5 meest gestelde vragen. Heb je nog andere vragen of tips over beheer bij Obvion? Laat dit dan aan ons weten! Want met jouw feedback tillen we beheer naar een hoger niveau. Zo zorgen we er samen voor dat de hypotheek van jouw klant klopt én blijft kloppen!

Eva van Druten Specialist Bijzonder Beheer

Hoe goed er in het adviesgesprek ook rekening is gehouden met de financiële situatie van de klant. Er kan natuurlijk altijd iets veranderen tijdens de looptijd van de lening waardoor een betalingsachterstand kan ontstaan. We willen uiteraard dat de klant zo goed mogelijk geholpen wordt en daarom krijg je een e-mail zodra de lening van een klant in behandeling is genomen bij ons eigen bijzonder beheer team. Dit gebeurt al 30 dagen na het ontstaan van een betalingsachterstand. Zodra we actief in contact zijn met de klant verwijzen we de klant naar je door, of we nemen zelf contact met jou op om de situatie te bespreken en het gesprek te starten. Daarnaast onderzoeken we of we je in de toekomst geautomatiseerd kunnen informeren over betalingsachterstanden, bijvoorbeeld via het adviseursportaal.

En hoe weet ik als adviseur dat mijn klant een betalingsachterstand heeft?

Jeroen Maenen Productmanager

Dat kan zeker een verstandige keuze zijn aangezien de Woon Hypotheek een solide hypotheek is met goede (product)voorwaarden en scherpe rentetarieven. Je kunt bijvoorbeeld zonder vergoeding onbeperkt terugbetalen uit eigen middelen. De ‘oude’ producten hebben ook goede voorwaarden. Het verschil zit onder andere in de rentevaststellingscondities zoals dalrente, dagrente, offerterente en faciliteiten zoals rentemiddelen. Hierdoor is het basistarief van de oude producten vaak hoger dan het basistarief van de Woon Hypotheek. Als adviseur bekijk je met de klant wat het beste bij zijn situatie past. Daardoor kan een aanpassing in het oude product wellicht nóg beter aansluiten bij de betreffende klant dan een overstap naar de Woon of Compact Hypotheek. Om het je gemakkelijk te maken staat de informatie bij elkaar in ons beheerbeleid. Voor een soepel proces vraag je je wijzigingen aan via ons adviseursportaal.

Ik heb een aantal klanten met oude Obvion-producten. Is het verstandig om mijn klanten over te sluiten naar de Woon Hypotheek?

Frank Heuts Marketeer

Door het simpelweg altijd op de agenda te zetten van het adviesgesprek maak je het onderwerp al makkelijk bespreekbaar. Daarnaast merken we dat adviseurs – die zelf al hun woning aan het verduurzamen zijn – vanuit hun persoonlijke motivatie de klant écht in beweging weten te krijgen. Daarbij helpt het als je inzichtelijk weet te maken wat verduurzaming kan opleveren; door energielasten bijvoorbeeld mee te nemen in de woonlastenberekening. Daar zijn diverse hulpmiddelen voor beschikbaar, ook op ons adviseursportaal. Simpele rekenvoorbeelden helpen hier al enorm bij. Je hoeft echt geen technisch expert te zijn, vooral het bespreekbaar maken en motiveren opent deuren.

De grote groep bestaande klanten vormt een enorme kans om gezamenlijk echt impact te maken. We werken er dan ook hard aan om verduurzaming voor bestaande klanten een stuk eenvoudiger te maken en barrières weg te nemen. Zo hebben we een pilot uitgevoerd onder bestaande klanten waarin we hen de mogelijkheid bieden om 9000 euro extra te financieren voor verduurzaming op vereenvoudigde wijze. We informeren jou als adviseur dan over dit kansrijke moment. Deze pilot verwachten we verder uit te rollen voor een grotere groep.

Bij Obvion vinden we dat iedereen een duurzaam huis verdient. Dat doen we samen met jou en de gehele financiële sector

Hoe kan ik mijn klant bijstaan in de verduurzaming van zijn bestaande woning? En hoe kan Obvion mij hierin ondersteunen?

Remo Gielkens Teamleider beheer

Sommige zaken kunnen klanten wel zelf met ons regelen. Dan is het belangrijk dat jij hiervan op de hoogte blijft. Het delen van actuele hypotheekgegevens doen we al sinds jaar en dag via ons adviseursportaal, zoals Danny al heeft uitgelegd. Maar ook het gros van de klantbrieven die wij versturen kun je daar terugvinden. Dat past bij onze belofte: altijd actueel inzicht en overzicht in jouw klanten.

Brieven of e-mails die door medewerkers van ons beheerteam worden verstuurd, staan daar nog niet tussen. De medewerker maakt hiervoor zelf een inschatting of de communicatie voor jou relevant is en stuurt je dan bijvoorbeeld een kopietje. Deze informatiebehoefte verschilt per adviseur. Je mag ons natuurlijk ook altijd zelf bellen als je een vraag hebt, onze eigen beheerspecialisten staan je graag te woord.

Ik wil graag inzicht in het contact tussen Obvion en mijn klant! Hoe bieden jullie dit?

Danny Niels Digital Consultant

Wij hebben ons adviseursportaal de afgelopen periode flink ontwikkeld. Je vindt hier een overzicht van al jouw klanten in beheer bij Obvion. Op deze pagina tonen wij een overzicht van onder andere het onderpand, de schuldrest en de actuele status van de leningdelen. Het is mogelijk om dit overzicht per klant of van je gehele portefeuille uit te draaien. Met de data uit dit overzicht kun jij je klanten (actief) beheren. Wij houden daarnaast de mogelijkheden (om al deze data rechtstreeks te ontsluiten naar jouw adviespakket) nauwlettend in de gaten en hopen daar in de toekomst op aan te kunnen sluiten.

Daarnaast biedt ons adviseursportaal ook mogelijkheden om de hypotheek van je klant te beheren. Je kunt een wijziging op een hypotheek aanvragen. De situatie voor en na de wijziging brengen wij overzichtelijk in kaart. Dit kun je delen met je klant voordat je de wijziging daadwerkelijk verstuurt.

Die behoefte aan data voor beheer wordt bij mij steeds groter. Wat zijn de ontwikkelingen binnen Obvion op dit gebied?

In een tijd dat nieuwe aanvragen niet zomaar binnenstromen, lijkt het oppakken van actief klantbeheer als adviseur een slimme zet. Maar als je hoge verwachtingen stelt aan adviseurs dan moet je ook de hand in eigen boezem steken. Bij Obvion gaat gelukkig al veel goed, maar het kan natuurlijk altijd beter. Jullie kritische noot? Die houdt ons scherp! Daarom hier de antwoorden op jullie meest prangende vragen over beheer bij Obvion. Ook dat is meedenken.

Bij de start van de hypotheek al vooruitdenken over later? Bij Obvion denken we graag met u mee. Want een goed advies gaat zo veel verder dan het opzetten van die ’toekomstbril’ tijdens het eerste adviesgesprek.

DIE HOUDT ONS SCHERP

Jullie kritische noot?

Zo, dit waren de 5 meest gestelde vragen. Heb je nog andere vragen of tips over beheer bij Obvion? Laat dit dan aan ons weten! Want met jouw feedback tillen we beheer naar een hoger niveau. Zo zorgen we er samen voor dat de hypotheek van jouw klant klopt én blijft kloppen!

Eva van Druten Specialist Bijzonder Beheer

Hoe goed er in het adviesgesprek ook rekening is gehouden met de financiële situatie van de klant. Er kan natuurlijk altijd iets veranderen tijdens de looptijd van de lening waardoor een betalingsachterstand kan ontstaan. We willen uiteraard dat de klant zo goed mogelijk geholpen wordt en daarom krijg je een e-mail zodra de lening van een klant in behandeling is genomen bij ons eigen bijzonder beheer team. Dit gebeurt al 30 dagen na het ontstaan van een betalingsachterstand. Zodra we actief in contact zijn met de klant verwijzen we de klant naar je door, of we nemen zelf contact met jou op om de situatie te bespreken en het gesprek te starten. Daarnaast onderzoeken we of we je in de toekomst geautomatiseerd kunnen informeren over betalingsachterstanden, bijvoorbeeld via het adviseursportaal.

En hoe weet ik als adviseur dat mijn klant een betalingsachterstand heeft?

Jeroen Maenen Productmanager

Dat kan zeker een verstandige keuze zijn aangezien de Woon Hypotheek een solide hypotheek is met goede (product)voorwaarden en scherpe rentetarieven. Je kunt bijvoorbeeld zonder vergoeding onbeperkt terugbetalen uit eigen middelen. De ‘oude’ producten hebben ook goede voorwaarden. Het verschil zit onder andere in de rentevaststellingscondities zoals dalrente, dagrente, offerterente en faciliteiten zoals rentemiddelen. Hierdoor is het basistarief van de oude producten vaak hoger dan het basistarief van de Woon Hypotheek. Als adviseur bekijk je met de klant wat het beste bij zijn situatie past. Daardoor kan een aanpassing in het oude product wellicht nóg beter aansluiten bij de betreffende klant dan een overstap naar de Woon of Compact Hypotheek. Om het je gemakkelijk te maken staat de informatie bij elkaar in ons beheerbeleid. Voor een soepel proces vraag je je wijzigingen aan via ons adviseursportaal.

Ik heb een aantal klanten met oude Obvion-producten. Is het verstandig om mijn klanten over te sluiten naar de Woon Hypotheek?

Frank Heuts Marketeer

Door het simpelweg altijd op de agenda te zetten van het adviesgesprek maak je het onderwerp al makkelijk bespreekbaar. Daarnaast merken we dat adviseurs – die zelf al hun woning aan het verduurzamen zijn – vanuit hun persoonlijke motivatie de klant écht in beweging weten te krijgen. Daarbij helpt het als je inzichtelijk weet te maken wat verduurzaming kan opleveren; door energielasten bijvoorbeeld mee te nemen in de woonlastenberekening. Daar zijn diverse hulpmiddelen voor beschikbaar, ook op ons adviseursportaal. Simpele rekenvoorbeelden helpen hier al enorm bij. Je hoeft echt geen technisch expert te zijn, vooral het bespreekbaar maken en motiveren opent deuren.

De grote groep bestaande klanten vormt een enorme kans om gezamenlijk echt impact te maken. We werken er dan ook hard aan om verduurzaming voor bestaande klanten een stuk eenvoudiger te maken en barrières weg te nemen. Zo hebben we een pilot uitgevoerd onder bestaande klanten waarin we hen de mogelijkheid bieden om 9000 euro extra te financieren voor verduurzaming op vereenvoudigde wijze. We informeren jou als adviseur dan over dit kansrijke moment. Deze pilot verwachten we verder uit te rollen voor een grotere groep.

Bij Obvion vinden we dat iedereen een duurzaam huis verdient. Dat doen we samen met jou en de gehele financiële sector

Hoe kan ik mijn klant bijstaan in de verduurzaming van zijn bestaande woning? En hoe kan Obvion mij hierin ondersteunen?

Remo Gielkens Teamleider beheer

Sommige zaken kunnen klanten wel zelf met ons regelen. Dan is het belangrijk dat jij hiervan op de hoogte blijft. Het delen van actuele hypotheekgegevens doen we al sinds jaar en dag via ons adviseursportaal, zoals Danny al heeft uitgelegd. Maar ook het gros van de klantbrieven die wij versturen kun je daar terugvinden. Dat past bij onze belofte: altijd actueel inzicht en overzicht in jouw klanten.

Brieven of e-mails die door medewerkers van ons beheerteam worden verstuurd, staan daar nog niet tussen. De medewerker maakt hiervoor zelf een inschatting of de communicatie voor jou relevant is en stuurt je dan bijvoorbeeld een kopietje. Deze informatiebehoefte verschilt per adviseur. Je mag ons natuurlijk ook altijd zelf bellen als je een vraag hebt, onze eigen beheerspecialisten staan je graag te woord.

Danny Niels Digital Consultant

Wij hebben ons adviseursportaal de afgelopen periode flink ontwikkeld. Je vindt hier een overzicht van al jouw klanten in beheer bij Obvion. Op deze pagina tonen wij een overzicht van onder andere het onderpand, de schuldrest en de actuele status van de leningdelen. Het is mogelijk om dit overzicht per klant of van je gehele portefeuille uit te draaien. Met de data uit dit overzicht kun jij je klanten (actief) beheren. Wij houden daarnaast de mogelijkheden (om al deze data rechtstreeks te ontsluiten naar jouw adviespakket) nauwlettend in de gaten en hopen daar in de toekomst op aan te kunnen sluiten.

Daarnaast biedt ons adviseursportaal ook mogelijkheden om de hypotheek van je klant te beheren. Je kunt een wijziging op een hypotheek aanvragen. De situatie voor en na de wijziging brengen wij overzichtelijk in kaart. Dit kun je delen met je klant voordat je de wijziging daadwerkelijk verstuurt.

Ik wil graag inzicht in het contact tussen Obvion en mijn klant! Hoe bieden jullie dit?

Die behoefte aan data voor beheer wordt bij mij steeds groter. Wat zijn de ontwikkelingen binnen Obvion op dit gebied?

In een tijd dat nieuwe aanvragen niet zomaar binnenstromen, lijkt het oppakken van actief klantbeheer als adviseur een slimme zet. Maar als je hoge verwachtingen stelt aan adviseurs dan moet je ook de hand in eigen boezem steken. Bij Obvion gaat gelukkig al veel goed, maar het kan natuurlijk altijd beter. Jullie kritische noot? Die houdt ons scherp! Daarom hier de antwoorden op jullie meest prangende vragen over beheer bij Obvion. Ook dat is meedenken.

Bij de start van de hypotheek al vooruitdenken over later? Bij Obvion denken we graag met u mee. Want een goed advies gaat zo veel verder dan het opzetten van die ’toekomstbril’ tijdens het eerste adviesgesprek.

DIE HOUDT ONS SCHERP

Jullie kritische noot?

Partner aan het woord