Deze publicatie maakt gebruik van cookies

We gebruiken functionele en analytische cookies om onze website te verbeteren. Daarnaast plaatsen derde partijen tracking cookies om gepersonaliseerde advertenties op social media weer te geven. Door op accepteren te klikken gaat u akkoord met het plaatsen van deze cookies.

Accelerate is de digitale voordeur

van het advieskantoor

Ruim vijf jaar nadat de branche kennismaakte met Accelerate, is hypotheekbemiddeling nog steeds het kroonjuweel. Dat het platform inmiddels ook de gehele klantreis daaromheen faciliteert voor het intermediair en zijn klant, is nog niet bij iedereen bekend.

Accelerate begon in 2015 aan de ambitie om hét digitale platform voor hypotheekbemiddelaars te worden. Een platform dat als een verbindende factor in de keten de gebruiker van lead tot aan klantbeheer controle, efficiëntie, overzicht en gemak biedt. Dat alles – zoals de naam al doet vermoeden – in de hoogste versnelling. Sinds de introductie is het Accelerate-team vanuit het hoofdkantoor in Deventer dagelijks bezig om het platform uit te breiden en te verbeteren. “We bedienen inmiddels alle type klanten in de hypotheekketen: van de kleine onafhankelijke adviseur op de hoek tot franchiseketens, maar ook serviceproviders en geldverstrekkers”, vertelt Jasper Labohm, Commercieel Directeur van Accelerate.

‘Wij gaan de markt laten zien dat klantsignalen relevant kunnen zijn’

Accelerate is uitgerust met een sterk CRM-systeem waarin de adviseur alle klantinformatie beheert. Klantafspraken kunnen gesynchroniseerd worden met de eigen Outlook- of Gmail-agenda. Koppelingen met iWize en Ockto stellen de klant in staat om zelf brondata aan te leveren en zo sneller door de inventarisatie te gaan. Accelerate leest automatisch documenten uit die klanten insturen en controleert of alle gegevens aanwezig zijn, of ze kloppen en in lijn zijn met andere documenten. De adviseur kan zijn klanten in het klantportaal stukken digitaal laten ondertekenen. Bijvoorbeeld de opdracht tot dienstverlening (OTD) die eenvoudig binnen Accelerate opgesteld kan worden. Het is slechts een bloemlezing van wat het platform de gebruiker en zijn klanten allemaal te bieden heeft. Met de mobiele versie Accelerate Go heeft de adviseur ook buiten het kantoor de controle over de werkvoorraad, dossiers, e-mails en afspraken.

Functionaliteiten

Sinds kort kunnen garantiestellingen volledig digitaal aangevraagd worden via Accelerate. Het geoptimaliseerde aanvraagproces in het beveiligde klantportaal maakt een natte handtekening overbodig. Door slim gebruik te maken van bestaande processen, levert de nieuwe toepassing zowel adviseur als consument tijdwinst op. Zodra het mogelijk is om een garantiestelling aan te vragen, ontvangt de adviseur hiervan automatisch een signalering in Accelerate. Met één druk op de knop wordt de aanvraag vervolgens automatisch met de benodigde informatie gevuld en in het klantportaal voor de klant beschikbaar gemaakt. De klant ontvangt een e-mail om via het klantportaal de aanvraag af te ronden door deze digitaal goed te keuren. Dit jaar kunnen we in dit segment meer nieuwe initiatieven van Accelerate verwachten.


Digitale garantiestelling

Accelerate is zelf geen adviespakket, maar als het gaat om het ontvangen en verwerken van een hypotheekadvies en de daaraan gelieerde aanvraag, is het platform gekoppeld met alle adviespakketten. Daarmee verloopt de klantreis in Accelaratie soepel tussen de verschillende adviespakketten waarmee de Accelerate-gebruikers werken. Labohm: “De ontwikkelingen volgen we op de voet. Op het gebied van klantbeheer hebben we een andere keuze gemaakt. Dat ontwikkelen wij in samenwerking met een gerenommeerde partij in de markt zelf voor het platform.”

Gebruikers spelen een belangrijke rol bij de verdere ontwikkeling van het platform, vertelt Labohm. Een van de eerste gebruikers is Vereniging Eigen Huis (VEH). Een vereniging van die omvang heeft een enorme diversiteit aan klanten. “Dat heeft in de beginjaren veel bijgedragen aan de ontwikkeling van Accelerate. Als een gebruiker met een specifieke klantvraag bij ons komt en wij besluiten hiervoor een klantreis in te richten, dan profiteren ook alle andere gebruikers daarvan”, aldus Labohm. Via een speciaal feedbackformulier op de website kunnen gebruikers hun verzoeken en vragen kenbaar maken. Periodiek worden via het forum ‘Accelerate Focusgroep’ specifieke thema’s besproken waar Accelerate graag klantfeedback op krijgt. Hiervoor kunnen alle gebruikers zich aanmelden. “Voor de beheermodule die we in december hebben gelanceerd, hebben we bijvoorbeeld in november een Focusgroep opgezet waarin we onze klanten om feedback hebben gevraagd. Klanten denken graag actief met ons mee, dat zien we terug in het aantal aanmeldingen voor deze gebruikerssessies.” 


Samen ontwikkelen

Op het gebied van beheer en nazorg kunnen we dit jaar het een en ander gaan verwachten van Accelerate. In de beheerfase wil het platform zich onderscheiden met de signaalfunctie. “Hoe relevanter een klantsignaal, hoe interessanter voor het advieskantoor”, aldus Labohm. “Advieskantoren ontvangen veel van dit soort signalen. Als ze dan in het tweede of derde klantcontact tot de conclusie komen dat de relevantie ontbreekt, laten ze de resterende signalen ook maar voor wat het is. Wij krijgen hier veel vragen over vanuit de markt. Een voorbeeld waarin wij ons nu al onderscheiden is de oversluitberekening. In Accelerate is dat geen momentopname, maar wordt voor de gebruiker continu berekend of een klant binnen zijn huidige rentevastperiode kan oversluiten. Op dit terrein kunnen gebruikers dit jaar nieuwe initiatieven van ons verwachten. Met die uitbreiding van de signaalfunctie gaan we de markt aantonen dat signalen wel degelijk relevant kunnen zijn.”

Daarnaast wordt er voor de hypotheekkantoren die ook verzekeringen aanbieden een verzekeringsmodule ontwikkeld die kan communiceren met de (schade)adviespakketten. Hierdoor ziet de klant in het klantportaal al zijn producten terug en kan van daaruit bijvoorbeeld ook via Accelerate een schademelding indienen of wijzigingen doorgeven aan de adviseur. Aan de achterkant worden die zaken vervolgens in het gekoppelde adviespakket van de adviseur geschoten.

Klantbeheer

Eind oktober 2020 werd de overname bekendgemaakt van HD Connect en de daaraan gelieerde ondernemingen door Romeo Groep. Een van die onderdelen is Accelerate. Romeo Groep is met zijn distributielabels – waaronder Finzie, Huismerk, Basic Serviceproviding en Risk Hypotheekdesk – al een geruime tijd een tevreden gebruiker van Accelerate en gelooft in de visie van BWSS en HD Connect. In de bedrijfsvoering worden de vruchten van de overname al geplukt. Op het gebied van HR, juridisch en compliance bijvoorbeeld. Die expertise werd tot voor kort nog extern ingehuurd en gebeurt nu ‘in huis’. Maar ook de afdelingen support, trainingen en marketing zijn inmiddels uitgebreid en er staan nog diverse vacatures open.

Door de combinatie van IT- en proceskennis van HD Connect en de marktkennis van Romeo bij elkaar te brengen, zal de doorontwikkeling van Accelerate op een nóg hoger niveau worden getild, verwacht Labohm.


Onderdeel Romeo Groep

jasperlabohm.png

Jasper Labohm Commercieel 
Directeur van Accelerate

ICT

Accelerate is de digitale voordeur

van het advieskantoor

Ruim vijf jaar nadat de branche kennismaakte met Accelerate, is hypotheekbemiddeling nog steeds het kroonjuweel. Dat het platform inmiddels ook de gehele klantreis daaromheen faciliteert voor het intermediair en zijn klant, is nog niet bij iedereen bekend.

jasperlabohm.png

Jasper Labohm Commercieel 
Directeur van Accelerate

Accelerate begon in 2015 aan de ambitie om hét digitale platform voor hypotheekbemiddelaars te worden. Een platform dat als een verbindende factor in de keten de gebruiker van lead tot aan klantbeheer controle, efficiëntie, overzicht en gemak biedt. Dat alles – zoals de naam al doet vermoeden – in de hoogste versnelling. Sinds de introductie is het Accelerate-team vanuit het hoofdkantoor in Deventer dagelijks bezig om het platform uit te breiden en te verbeteren. “We bedienen inmiddels alle type klanten in de hypotheekketen: van de kleine onafhankelijke adviseur op de hoek tot franchiseketens, maar ook serviceproviders en geldverstrekkers”, vertelt Jasper Labohm, Commercieel Directeur van Accelerate.

‘Wij gaan de markt laten zien dat klantsignalen relevant kunnen zijn’

Functionaliteiten

Accelerate is uitgerust met een sterk CRM-systeem waarin de adviseur alle klantinformatie beheert. Klantafspraken kunnen gesynchroniseerd worden met de eigen Outlook- of Gmail-agenda. Koppelingen met iWize en Ockto stellen de klant in staat om zelf brondata aan te leveren en zo sneller door de inventarisatie te gaan. Accelerate leest automatisch documenten uit die klanten insturen en controleert of alle gegevens aanwezig zijn, of ze kloppen en in lijn zijn met andere documenten. De adviseur kan zijn klanten in het klantportaal stukken digitaal laten ondertekenen. Bijvoorbeeld de opdracht tot dienstverlening (OTD) die eenvoudig binnen Accelerate opgesteld kan worden. Het is slechts een bloemlezing van wat het platform de gebruiker en zijn klanten allemaal te bieden heeft. Met de mobiele versie Accelerate Go heeft de adviseur ook buiten het kantoor de controle over de werkvoorraad, dossiers, e-mails en afspraken.

Sinds kort kunnen garantiestellingen volledig digitaal aangevraagd worden via Accelerate. Het geoptimaliseerde aanvraagproces in het beveiligde klantportaal maakt een natte handtekening overbodig. Door slim gebruik te maken van bestaande processen, levert de nieuwe toepassing zowel adviseur als consument tijdwinst op. Zodra het mogelijk is om een garantiestelling aan te vragen, ontvangt de adviseur hiervan automatisch een signalering in Accelerate. Met één druk op de knop wordt de aanvraag vervolgens automatisch met de benodigde informatie gevuld en in het klantportaal voor de klant beschikbaar gemaakt. De klant ontvangt een e-mail om via het klantportaal de aanvraag af te ronden door deze digitaal goed te keuren. Dit jaar kunnen we in dit segment meer nieuwe initiatieven van Accelerate verwachten.


Digitale garantiestelling

Accelerate is zelf geen adviespakket, maar als het gaat om het ontvangen en verwerken van een hypotheekadvies en de daaraan gelieerde aanvraag, is het platform gekoppeld met alle adviespakketten. Daarmee verloopt de klantreis in Accelaratie soepel tussen de verschillende adviespakketten waarmee de Accelerate-gebruikers werken. Labohm: “De ontwikkelingen volgen we op de voet. Op het gebied van klantbeheer hebben we een andere keuze gemaakt. Dat ontwikkelen wij in samenwerking met een gerenommeerde partij in de markt zelf voor het platform.”

Gebruikers spelen een belangrijke rol bij de verdere ontwikkeling van het platform, vertelt Labohm. Een van de eerste gebruikers is Vereniging Eigen Huis (VEH). Een vereniging van die omvang heeft een enorme diversiteit aan klanten. “Dat heeft in de beginjaren veel bijgedragen aan de ontwikkeling van Accelerate. Als een gebruiker met een specifieke klantvraag bij ons komt en wij besluiten hiervoor een klantreis in te richten, dan profiteren ook alle andere gebruikers daarvan”, aldus Labohm. Via een speciaal feedbackformulier op de website kunnen gebruikers hun verzoeken en vragen kenbaar maken. Periodiek worden via het forum ‘Accelerate Focusgroep’ specifieke thema’s besproken waar Accelerate graag klantfeedback op krijgt. Hiervoor kunnen alle gebruikers zich aanmelden. “Voor de beheermodule die we in december hebben gelanceerd, hebben we bijvoorbeeld in november een Focusgroep opgezet waarin we onze klanten om feedback hebben gevraagd. Klanten denken graag actief met ons mee, dat zien we terug in het aantal aanmeldingen voor deze gebruikerssessies.” 


Samen ontwikkelen

Op het gebied van beheer en nazorg kunnen we dit jaar het een en ander gaan verwachten van Accelerate. In de beheerfase wil het platform zich onderscheiden met de signaalfunctie. “Hoe relevanter een klantsignaal, hoe interessanter voor het advieskantoor”, aldus Labohm. “Advieskantoren ontvangen veel van dit soort signalen. Als ze dan in het tweede of derde klantcontact tot de conclusie komen dat de relevantie ontbreekt, laten ze de resterende signalen ook maar voor wat het is. Wij krijgen hier veel vragen over vanuit de markt. Een voorbeeld waarin wij ons nu al onderscheiden is de oversluitberekening. In Accelerate is dat geen momentopname, maar wordt voor de gebruiker continu berekend of een klant binnen zijn huidige rentevastperiode kan oversluiten. Op dit terrein kunnen gebruikers dit jaar nieuwe initiatieven van ons verwachten. Met die uitbreiding van de signaalfunctie gaan we de markt aantonen dat signalen wel degelijk relevant kunnen zijn.”

Daarnaast wordt er voor de hypotheekkantoren die ook verzekeringen aanbieden een verzekeringsmodule ontwikkeld die kan communiceren met de (schade)adviespakketten. Hierdoor ziet de klant in het klantportaal al zijn producten terug en kan van daaruit bijvoorbeeld ook via Accelerate een schademelding indienen of wijzigingen doorgeven aan de adviseur. Aan de achterkant worden die zaken vervolgens in het gekoppelde adviespakket van de adviseur geschoten.

Klantbeheer

Eind oktober 2020 werd de overname bekendgemaakt van HD Connect en de daaraan gelieerde ondernemingen door Romeo Groep. Een van die onderdelen is Accelerate. Romeo Groep is met zijn distributielabels – waaronder Finzie, Huismerk, Basic Serviceproviding en Risk Hypotheekdesk – al een geruime tijd een tevreden gebruiker van Accelerate en gelooft in de visie van BWSS en HD Connect. In de bedrijfsvoering worden de vruchten van de overname al geplukt. Op het gebied van HR, juridisch en compliance bijvoorbeeld. Die expertise werd tot voor kort nog extern ingehuurd en gebeurt nu ‘in huis’. Maar ook de afdelingen support, trainingen en marketing zijn inmiddels uitgebreid en er staan nog diverse vacatures open.

Door de combinatie van IT- en proceskennis van HD Connect en de marktkennis van Romeo bij elkaar te brengen, zal de doorontwikkeling van Accelerate op een nóg hoger niveau worden getild, verwacht Labohm.


Onderdeel Romeo Groep

ICT