Deze publicatie maakt gebruik van cookies

We gebruiken functionele en analytische cookies om onze website te verbeteren. Daarnaast plaatsen derde partijen tracking cookies om gepersonaliseerde advertenties op social media weer te geven. Door op accepteren te klikken gaat u akkoord met het plaatsen van deze cookies.

Een jaar verder

mét een award op zak

Toen we een jaar geleden live gingen zag de wereld er voor ons even anders uit. In onze eerste weken telden we namelijk maar weinig  aanvragen… We waren aanbieder nummer 43, gingen hartje zomervakantie live, hadden geen stunttarief en zaten ook nog eens in de virtuele coronatijd. We hadden er rekening mee gehouden dat we niet gelijk de hele markt zouden veroveren, maar de aantallen vielen ons – na al het harde werk in de voorbereidingen – echt tegen. 

We waren zeker niet in paniek, maar zijn vanaf dat moment wel continu heel bewust verder gaan sleutelen aan onze propositie. We hebben onze prijsstelling aangepast, productvoorwaarden gewijzigd en toegevoegd (mede op basis van feedback van adviseurs), ons distributienetwerk verder uitgebreid en zijn virtueel heel veel de boer op gegaan om onze propositie en verduurzamen nog meer uit te leggen. En dat doen we allemaal eigenlijk nog steeds. 

Centraal in onze propositie staan duurzaamheid en verduurzamen. Dat zie je bijvoorbeeld al aan onze prijsstelling, maar ook aan de ondersteuning die wij kunnen bieden om je huis daadwerkelijk te verduurzamen. Zoals de verduurzamingscheck en het laten faciliteren van een gratis op maat gemaakt verduurzamingsrapport, inclusief garanties op investeringen en het te behalen energielabel.  

We willen het verschil maken door nieuwe en vernieuwende dingen te bedenken en te doen. Zo gaan we gesprekken aan met overheidsinstanties en leveranciers van adviespakketten, zijn we heel bewust een founding member van EEMI NL geworden, geven we webinars, schrijven we blogs, ontwikkelen we tooling en doen we onderzoek. 

Ons kloppende
 groene hart 

Of je nu bondscoach of geldverstrekker bent: wat jij uitstraalt belangrijk te vinden, zullen je teams en business partners ook belangrijk (gaan) vinden. Voor ons is dat: klant en adviseur centraal stellen in alles wat we doen. We zijn open en transparant en de klant en adviseur gaan ALTIJD voor (ongeacht waar we mee bezig zijn). Deze houding verwachten we ook van onze partners. Alle signalen en geluiden die we horen ( negatief én positief) geven we meteen door. We bespreken ze, proberen ze waar nodig gelijk op te lossen en kijken hoe dingen voorkomen en verder verbeterd kunnen worden. En fouten maken mag! Belangrijkste is om ze te erkennen en er wat mee te doen. Alleen zo bereik je met elkaar de beste resultaten  

Klant en adviseur altijd op één 

Wij gaan door met onze missie om duurzaam wonen voor iedereen mogelijk te maken en daar zowel klant als adviseur in te helpen. De komende tijd ligt de focus op het combineren van verduurzamen met oversluiten. Dit doen we met nieuwe, verbeterde tooling en ondersteunend informatiemateriaal. Duurzaam wonen loont immers in een heleboel opzichten: voor het milieu, wooncomfort en woonlasten. 

What’s next: duurzaam oversluiten

En nu zijn we dus een jaar verder met een Gouden Lotus Award op zak. Voor ons een signaal dat we vooral door moeten gaan met waar we mee zijn begonnen. Hopelijk volgend jaar op herhaling! 

Lees hier het gesprek dat InFinance deze zomer had met Patricia Plass

Tot slot 

Woonnu

Patricia Plass, CEO Woonnu en
Hendrik-Jan Luikinga,  CIO Woonnu

Woonnu

Een jaar verder

We waren zeker niet in paniek, maar zijn vanaf dat moment wel continu heel bewust verder gaan sleutelen aan onze propositie. We hebben onze prijsstelling aangepast, productvoorwaarden gewijzigd en toegevoegd (mede op basis van feedback van adviseurs), ons distributienetwerk verder uitgebreid en zijn virtueel heel veel de boer op gegaan om onze propositie en verduurzamen nog meer uit te leggen. En dat doen we allemaal eigenlijk nog steeds. 

mét een award op zak

Toen we een jaar geleden live gingen zag de wereld er voor ons even anders uit. In onze eerste weken telden we namelijk maar weinig  aanvragen… We waren aanbieder nummer 43, gingen hartje zomervakantie live, hadden geen stunttarief en zaten ook nog eens in de virtuele coronatijd. We hadden er rekening mee gehouden dat we niet gelijk de hele markt zouden veroveren, maar de aantallen vielen ons – na al het harde werk in de voorbereidingen – echt tegen. 

Centraal in onze propositie staan duurzaamheid en verduurzamen. Dat zie je bijvoorbeeld al aan onze prijsstelling, maar ook aan de ondersteuning die wij kunnen bieden om je huis daadwerkelijk te verduurzamen. Zoals de verduurzamingscheck en het laten faciliteren van een gratis op maat gemaakt verduurzamingsrapport, inclusief garanties op investeringen en het te behalen energielabel.  

We willen het verschil maken door nieuwe en vernieuwende dingen te bedenken en te doen. Zo gaan we gesprekken aan met overheidsinstanties en leveranciers van adviespakketten, zijn we heel bewust een founding member van EEMI NL geworden, geven we webinars, schrijven we blogs, ontwikkelen we tooling en doen we onderzoek. 

Ons kloppende
groene hart 

Of je nu bondscoach of geldverstrekker bent: wat jij uitstraalt belangrijk te vinden, zullen je teams en business partners ook belangrijk (gaan) vinden. Voor ons is dat: klant en adviseur centraal stellen in alles wat we doen. We zijn open en transparant en de klant en adviseur gaan ALTIJD voor (ongeacht waar we mee bezig zijn). Deze houding verwachten we ook van onze partners. Alle signalen en geluiden die we horen ( negatief én positief) geven we meteen door. We bespreken ze, proberen ze waar nodig gelijk op te lossen en kijken hoe dingen voorkomen en verder verbeterd kunnen worden. En fouten maken mag! Belangrijkste is om ze te erkennen en er wat mee te doen. Alleen zo bereik je met elkaar de beste resultaten  

Klant en adviseur altijd op één 

Wij gaan door met onze missie om duurzaam wonen voor iedereen mogelijk te maken en daar zowel klant als adviseur in te helpen. De komende tijd ligt de focus op het combineren van verduurzamen met oversluiten. Dit doen we met nieuwe, verbeterde tooling en ondersteunend informatiemateriaal. Duurzaam wonen loont immers in een heleboel opzichten: voor het milieu, wooncomfort en woonlasten. 

What’s next: duurzaam oversluiten

En nu zijn we dus een jaar verder met een Gouden Lotus Award op zak. Voor ons een signaal dat we vooral door moeten gaan met waar we mee zijn begonnen. Hopelijk volgend jaar op herhaling! 

Tot slot 

Patricia Plass, CEO Woonnu en
Hendrik-Jan Luikinga,  CIO Woonnu

Lees hier het gesprek dat InFinance deze zomer had met Patricia Plass